SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Deload

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 163

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 21
Cześć, potrzebuje informacji, mile widziane artykuły, książki(mogą być po ang) dotyczące deloadu i wzrostu objętości treningowej.

1.Konkretnie chciałbym dowiedzieć się na jaki ciężar powinno się wrócić po deloadzie. Zakładając ze robię przysiad 4x10x100kg, deload robię na 4x10x50kg. Po tygodniu deloadu wracam na 4x10x100kg i z treningu na trening dalej progresuje? Czy zaczynam np. od 4x10x80kg? I od tych 80kg zaczynam od nowa progres poprzez wzrost objętości z treningu na trening. Jak to się się wtedy ma do objętości która musi być z treningu na trening większa, aby mięsień miał bodziec do wzrostu? Skoro przed deloadem moja objętość to 4000kg a po deloadzie to będzie 4x10x80=3200kg? Czy mięsień wtedy będzie miał bodziec do wzrostu?


2.Kolejna rzecz jaka mnie interesuje, to jaki powinien być minimalny wzrost objętości z treningu na trening, aby mięśnie miały bodziec do wzrostu. Przykładowo, jeśli mam w planie 7 ćwiczeń to z treningu na trening zwiększam liczbę powtórzeń, serii lub ciężar w każdym ćwiczeniu, aby objętość rosła. Czy wzrost o jedno powtórzenie w serii w danym ćwiczeniu będzie wystarczającym bodźcem? Przykład: uginanie ramion na biceps 4x10x10kg, a na następnym treningu 4x11x10kg. Czy to wystarczające?


3.Ostatnie pytanie: jeśli mam przykładowo w planie uginanie ramion, a mój progres wygląda następująco:
1 trening: 4x12x9kg=432kg
2 trening: 4x10x10kg=400kg
Abym mógł zrobic progres ciężaru, muszę zejść z liczby powtórzeń co może tworzyć takie sytuacje jak wyżej, gdzie na 2 treningu rzeczywista objętość jest mniejsza niż na treningu wcześniejszym. Czy to znaczy że to jest taki mini deload i ten 2 trening nie będzie dawał bodźca do wzrostu?


Sporo pytań, ale nurtują mnie od jakiegoś czasu.

Z góry dzięki za wszelkie info!


Zmieniony przez - Dziubek199 w dniu 2019-01-11 15:17:06

Sprawdź ile masz % tłuszczu?

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3418 Napisanych postów 43313 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 332016
1. Po ilu tygodniach wprowadzasz deload i w jakim celu? Na resztę pytan odpowiem jutro.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 21
Myślę, że czas po jakim powinien być deload uzależniony jest od wielu czynników w tym stopień zaawansowania, własne odczucia, to na jak dużym %ciezaru maksymalnego pracujemy. Moje pytanie dotyczy samej specyfiki deloadu - wzoru jak on prawidłowo powinien wyglądać a nie to kiedy i z jakiego powodu go robimy.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3418 Napisanych postów 43313 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 332016
Dziubek199
Myślę, że czas po jakim powinien być deload uzależniony jest od wielu czynników w tym stopień zaawansowania, własne odczucia, to na jak dużym %ciezaru maksymalnego pracujemy. Moje pytanie dotyczy samej specyfiki deloadu - wzoru jak on prawidłowo powinien wyglądać a nie to kiedy i z jakiego powodu go robimy.


Im mniejszy stopien zaawansowania tym mniej potrzebne sa deloady . U swoich podopiecznych w ogole nie robie takich przerywnikow. Wystarczy nowy mezocykl zaczac z niskiego % cm.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 887 Napisanych postów 4351 Na forum 6 lat Przeczytanych tematów 123579
Wiesz co, rzucasz takimi mądrymi terminami jak DELOAD ale nie wiesz w którym kościele dzwoni.
Przecież deload jest po to, by wszystko odpoczęło: mięśnie, cun, kości, stawy.
Jak Ty chcesz po deloadzie wracać od razu do ciężaru sprzed przerwy?

No chyba normalne że lekko zaniżasz po powrocie i dalej spokojnie progresujesz?

Samą objętością nie robisz mięśni: a gdzie regeneracja, a gdzie dawanie mięśniom impulsu do wzrostu poprzez pokonywanie coraz silniejszego oporu?
Nie liczy się sam TONAŻ przerzucony na treningu, ale progres siłowy robiony w jednostce czasu.

Co tak się uparłeś na tą OBJĘTOŚĆ?
Jak Ty ją chcesz w nieskończoność budować, po roku będziesz robić serie na 4x50 powt BO MIĘŚNIE NIE UROSNĄ?

W jakim planie wyczytałeś że objętość trzeba zwiększać w nieskończoność, przecież tak się nie da, co to za herezje wymyślasz

Jak chcesz poczytać o programowaniu treningu to przykładowo:
https://thibarmy.com/product/black-book-of-training-secrets/

Albo poszukaj na Chomiku książek Marka Kruszewskiego
- Kulturystyka dla każdego
- podnoszenie ciężarów i kulturystyka
- Trening kulturystyczny w okresie przygotowawczym

itd
Na poziomie zwykłego ćwiczącego w pełni wystarczy

I na pewno nie wyczytasz tam farmazonów o CIĄGŁYM ZWIĘKSZANIU OBJĘTOŚCI
Tak się nie da.




Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2019-01-16 00:52:04

Zmieniony przez - Gats 2 w dniu 2019-01-16 00:54:07

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Podciąganie z obciążeniem - gdzie?