SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Crytek przechodzi na CF?

temat działu:

Strength & Endurance

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 2272

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 877 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 13694
Cześć.

Przez ostatnie 6 tygodni byłem na modelu odżywiania zwanym IF. Generalnie z efektów jak na taki czas jestem zadowolony, ale nie do końca mi on pasuje. Z kilku prostych powodów: moje życie w ostatnich 6 tygodniach kręciło się wokół diety i treningów. Pilnowanie tego, żeby zacząć trening ok. 2h przed pierwszy posiłkiem, a później pilnowanie, żeby zjeść wszystko w wyznaczonym czasie (okno). Zmęczyło mnie to trochę psychicznie - głównie np. odmawianie sobie porannego basenu (wypad na spontanie), zaniechanie dotychczasowego życia wieczornego ze względu tego, że 'trzeba jeść'. Jedyne wyjście jakie widzę z tej sytuacji to przeniesienie postu tak, żebym trening miał rano albo po prostu wrócenie na normalny cykl odżywiania, który trwa cały dzień - bez żadnego pilnowania godzin posiłków (np. co 3h) czy też jedzenie zapotrzebowania w 5-6 posiłkach w małych porcjach - żeby podobno nakręcić metabolizm - co tak de facto zostało uznane jako MIT.

Zaczynałem mniej więcej z takiego pułapu:



Skończyłem na takim:



Więcej szczegółów w dziale IF: http://www.sfd.pl/4_tygodnie_na_IF_ie_i_FBW._Czas_na_zmiany_-t955361.html

Jak widać, nadal jest co robić. Brzuch trochę ruszył do przodu, ale do zupełnie płaskiego jeszcze trochę drogi. Boczki nadal są dość spore - głównie widać je jak stanę tyłem ('V' pleców i potem dwie takie bułki ;) ) i z pupą też trochę roboty. Wiem, wiem - nie ma czegoś takiego jak palenie miejscowe fatu.

Generalnie moim celem jest uporanie się z tym w max. kolejne 6 tygodni. Tak, żebym spokojnie mógł z początkiem września 'wskoczyć na masę.

DIETA:

Jest b. przyzwoita - nie chcę się tutaj zagłębiać w szczegóły, ale pokrótce: każdego dnia ok. 500g piersi/ryb, jaja, chleb pełnoziarnisty, wafle ryżowe, ryż basmati, owoc.

Generalnie wszystko jest tak skomponowane, że makroskładniki/kcal się zgadzają.

Zaczynałem z pułapu 97kg, przez te 6 tygodni (ostatni raz ważyłem się tydzień temu) zjechałem do 95,8kg. Jak widać, waga nie jest wymiernym odzwierciedleniem rezultatów. Dziennie pochłaniam 2100-2200 kcal. Z czego 40% jest z białka, 40% z węgli i 20 % z tłuszczy - jeżeli jest to dzień treningowy. Chciałbym coś pokombinować z tym rozkładem, a dokładnie 40% B, 30% Węgle, 30% Tłuszcze.

TRENING:

Przez te 6 tygodni korzystałem z rozpiski konia, którą kiedyś mi podesłał podczas indywidualnej 'sesji'.

Wygląda tak:

Zestaw A:
Przysiad ze sztangą z przodu
Wiosłowanie sztangą nachwytem
Wyciskanie sztangi na ławce poziomej
High Pull
Uginanie ramion z hantlami

Zestaw B:
Martwy ciąg
Thrusters ze sztangą
Inverted rows
Wyciskanie sztangi na ławce skośnej
Wyciskanie francuskie sztangi

Poza tym 1x w tygodniu byłem na basenie i saunie, 1x w tygodniu orbitrek.

Nie tak dawno miałem wodę w kolanie i generalnie kolano nie jest sprawne na 100% i je oszczędzam, więc przysiady z jakimś dużym ciężarem odpadają.

Wypadałoby po tych 6 tygodniach dać jakiś nowy bodziec organizmowi, stąd też mój temat w tym dziale. Nigdy wcześniej nie miałem styczności z CF, kiedyś trochę czytałem na ten temat, ale zdecydowanie za mało, żeby wiedzieć jaki WOD będzie dla mnie odpowiedni - generalnie chodzi mi oto, żeby był 'dobry' - czyt. efektywny.

Chętnie poznam Wasze zdanie na ten cały 6 tygodniowy proces, wysłucham bardziej doświadczonych. Liczę na sugestie dot. diety i treningu. ;)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
Z racji że pracuje tu metodycznie pierwsza podstawowa sprawa ćwiczenia dynamiczne ( Thrusters czy High Pull ) wykonuje się jako pierwsze ze względu na ilość zaangażowanych jednostek motorycznych i pełnej złożoności . ( są odstępstwa jednak nie w takiej kompozycji )

Jak już wykonujesz ten przysiad przedni angażując mocno czwórki i przednie pasmo to osobiście postawiłbym na martwy na prostych nogach by zaangażować dwójki i tylne pasmo .

To samo z wyciskanie jak masz to wyciskanie na ławce poziomej sztangą to w drugim ćwiczeniu daj to wyciskanie skos głową do góry ale hantlami by w pełni rozciągać piersiowe w trakcie ćwiczenia .

Dużo napisałeś , jednak brak tu podstawowego info który pozwoli cię nakierować .

Płeć -
Wiek -
Waga -
Wzrost -
Obwód pasa -
Obwód klatki piersiowej -
Obwód uda -
Obwód ramienia -
Zdjęcia sylwetki (przód, bok i tył w pozycji naturalnej) -
Doświadczenie sportowe (wymień wszystkie uprawiane sporty w przeszłości i obecnie, podaj staż) -
Dostęp do sprzętu -
Cel treningowy -
Dieta (przedstaw zrzut z potreningu.pl) -
Stosowanie suplementy (wcześniej, aktualnie) -
Problemy zdrowotne, przeciwwskazania medyczne, kontuzje (opis) -
Ograniczenia żywieniowe ze względu na zdrowie -



Podaj obciążenie robocze w podstawowych ćwiczeniach:
przysiad -
martwy ciąg -
wyciskanie leżąc -
wyciskanie stojąc -
wiosłowanie sztangą -
podciąganie na drążku (ilość) -

W sprawach diety jeśli oczekujesz pomocy daj przykładowy jadłospis , a odpowiednie osoby się na ten temat wypowiedzą , gdyż ja osobiście w tym temacie nie czuję się specjalistą
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 877 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 13694
Się robi! ;)

Płeć - M
Wiek - 22
Waga - ~95kg
Wzrost - 180/1
Obwód pasa - x
Obwód klatki piersiowej - x
Obwód uda - x
Obwód ramienia - x
Zdjęcia sylwetki (przód, bok i tył w pozycji naturalnej) -
Doświadczenie sportowe (wymień wszystkie uprawiane sporty w przeszłości i obecnie, podaj staż) - Boks tajski (ok.2 lat), piłka nożna, siatkówka, koszykówka,
Dostęp do sprzętu - domowa siłownia - gryf prosty, łamany, hantle, ławka z regulacją kątów, guma, podpórki do pompek, obciążenia na nogę/rękę 2kg (sztuka),orbitrek, drążek rozporowy
Cel treningowy - Maksymalna utrata tłuszczu - w kolejne 6 tygodni (do końca wakacji), jednocześnie zachowując jak najwięcej mięsa. ;)
Dieta (przedstaw zrzut z potreningu.pl) -
Stosowanie suplementy (wcześniej, aktualnie) - Kreatyna, WPC, Omega 3, Multiwitaminy
Problemy zdrowotne, przeciwwskazania medyczne, kontuzje (opis) - była woda w kolanie, oszczędzam
Ograniczenia żywieniowe ze względu na zdrowie - brak


Podaj obciążenie robocze w podstawowych ćwiczeniach:
przysiad - aktualnie ok. 32-34kg
martwy ciąg - 40+
wyciskanie leżąc - 40+
wyciskanie stojąc - 20+
wiosłowanie sztangą - 36++
podciąganie na drążku (ilość) - 6+ ( z obciążeniem 4kg)


Przykładowy jadłospis:

- 500g piersi, ryż basmati, warzywa, wafle ryżowe
- białka jaj, owsiane, trochę kakao (gorzkie), banan
- pełnoziarnisty, jaja/ serek wiejski, oliwa z oliwek



Zmieniony przez - crytek w dniu 2013-07-13 14:09:15

Zmieniony przez - crytek w dniu 2013-07-13 14:11:06
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
Drogi kolego zacznijmy od początku .

1. Brak u ciebie bazy siłowej , więc stawy / ścięgna są narażone przy każdy bardziej wymagającym treningu . Nie wiem jak trenowałeś do tej pory , jednak powinieneś być w innym miejscu , sylwetkę można podkreślać za pomocą odpowiedniego jedzenia , jednak wizualność nie mówi nic o sprawności - ty jej nie posiadasz .

2. Czy z sportów które podałeś - aktualnie trenujesz jakiś ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 877 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 13694
Fakt, wyniki siłowo kiedyś były dużo, dużo bardziej do przodu - wyciskanie na ławce poziomej (88kg) spokojnie kilkanaście razy. Generalnie do tego momentu byłem na ogromnej sinusoidzie - brakowało samozaparcia, żeby wszystko doprowadzić do końca. Czyli jak wszystko szło w dobrym kierunku to odpuszczałem - bo byłem zadowolony z siebie i zaniechałem dalszego rozwoju. Błędne koło - wiem.

Aktualnie boksu tajskiego nie trenuję od dłuższego czasu - a szkoda, wtedy był niezły zarys tzw. 6 paka, masa zbita, wydolność i siła zadowalająca - np. 50-60 pompek nie było żadnym wyzwaniem.

Sporadycznie pokopię piłkę.

Generalnie te wyniki siłowe spadły jak przestałem trenować boks, później doszły problemy z kolanami - których nigdy nie miałem. Jak dobrze się temu wszystkiemu przyjrzę - to te stawy w kolanach na 90% rozwalił mi program treningowy wprost z USA - Insinity. Codziennie mordercze treningi (robiłem na 100%) - jest tam mnóstwo przysiadów i innych wygibasów - dzień po dniu.

Co do samej sprawności (jeżeli nie masz na myśli aspektu siły) to nie jest źle. Ciało regularnie rozciągam, dłuższe pływanie na basenie też jest możliwe - chociaż to już bardziej wydolność.

Poniekąd te słabe wyniki siłowe mogą wynikać z tego, że po prostu przywiązuję ogromną wagę do tych kolan i pewnie nawet gdybym mógł ciężej to się ograniczam. Teraz jestem na redukcji i będę do końca tych wakacji, więc szczerze powiedziawszy nie w głowie mi teraz 'bawić' się w poprawianie wyników siłowych - nie mylić z progresem z treningu na trening. Przyjdzie na to czas wraz z początkiem budowania masy mięśniowej.

Tomku, co mógłbyś mi polecić w obecnej sytuacji - biorąc pod uwagę mój cel (dla przypomnienia - jak największa utrata tkanki tłuszczowej, przy zachowaniu jak największej ilości mięsa)?





Zmieniony przez - crytek w dniu 2013-07-13 15:23:20
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
crytek

Pierwszym podstawowym problemem przy tak słabym fundamencie jest bardzo duże ryzyko poważnych kontuzji . Kiedyś problemem było że każdy trenował jak kulturysta ( biegacz , zawodnik SW itd ) wszyscy klepali to samo , stąd słabe przygotowanie fizyczne naszych zawodników na amatorskich poziomie. Teraz problemem jest zero pojęcia o napływających metodach treningowych z zachodu i tak młodzi ludzie biorą się za ciężkie ćwiczenia eksplozywne rozjeżdżając sobie stawy - można by pisać i pisać .

Jak już pisałem sylwetkę budujesz w kuchni , jedząc odpowiednio jesteś wstanie wizualnie wyeksponować swoje walory .

"Teraz jestem na redukcji i będę do końca tych wakacji, więc szczerze powiedziawszy nie w głowie mi teraz 'bawić' się w poprawianie wyników siłowych "

Stwierdzenie drogi kolego bardzo nie dojrzałe nie mówimy tu o EGO tylko o twoim zdrowiu i tu nie chodzi o budowę jakiś kosmicznych wyników siłowych , nie każdemu one są potrzebne do szczęścia , ale poprawa zarówno stabilności jak i mobilności , poprawa fundamentu siłowego i wyrównanie proporcji w antagonistycznych grupach mięśniowych - podstawa dalszej pracy .

I powiem że w żaden sposób to nie mija się z twoim celem , kiedy chcesz utracić jak najwięcej tkanki tłuszczowej zachowując jak najwięcej tkanki mięśniowej .

rozumiesz o czym piszę ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 877 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 13694
Jasne Tomku, pewnie, że wolałbym teraz brać 'na klatę' te 80+ niż 40 i doskonale sobie zdaję z tego, że gdyby te wyniki siłowe byłyby zdecydowanie lepsze to moje fundamenty treningowe byłyby solidniejsze i pozwalały na efektywniejszą pracę.

W miarę możliwości, będę starał się poprawiać cały czas te wyniki siłowe - nawet podczas tej redukcji.

Ciągnięcie tego FBW, który przedstawiłem wyżej - wydaje mi się mijać trochę z celem, bo jak mnie tutaj nauczyli, warto dawać nowy bodziec mięśniom i atakować je z 'innych' kątów.

Tomek, jakie Twoim zdaniem jest optymalne wyjście z tej sytuacji? Czy moje wyniki siłowe wykluczają trenowanie CF'u?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
Ja to bym zrobił tak .

1. Dobrze ogarnięta dieta i oczywiście trzymana , zwykłe zbilansowane posiłki , najlepiej w najbardziej komfortowy sposób jaki preferujesz , bez żadnych eksperymentów .

2. Postawił bym na solidne FBW , ale coś na pewno innego niż przedstawiłeś , popracować nad podstawami , poza tym nic tak nie pomoże w redukcji tkanki tłuszczowej jak złożona ciężka praca , oczywiście nie musi być FBW ( metoda całościowa ) również może być jakiś split typu góra/dół lub push/pull bazując na tym co trzeba poprawić .

Posprawdzałbym na twoim miejscu czy nie ma problemów koordynacyjnych i poprawił bym stabilność .

Praca siłowa na start 2 x w tygodniu , ewentualnie zwiększyłbym do 3 x w tygodniu .

Dodał bym do tego biegi w terenie ( jeśli zdrowie pozwala ) o długich dystansach marsz/trucht by poprawić bazę tlenową i pomóc w utracie tkanki tłuszczowej .

Popracował bym tak 4-8 tygodni , pewnie statystycznie z 6 i wtedy ewentualnie pobawił bym się w C-F choć tu też będziesz na starcie musiał bazować używając własnego ciała .

Gdyż przy takich wynikach nie będziesz w złożonym programie przećwiczyć samą sztangą olimpijską .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 12 Napisanych postów 877 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 13694
Osobiście uwielbiam FBW, czuje się po nim totalnie, pozytywnie wyje*any i endorfiny mnie rozsadzają. Dzisiaj usiądę i ułożę coś nowego, a później tutaj wrzucę do oceny.

" Posprawdzałbym na twoim miejscu czy nie ma problemów koordynacyjnych i poprawił bym stabilność . "

W jaki sposób można poprawić koordynację i stabilność Tomek? Co masz dokładnie na myśli?

Z bieganiem się jeszcze wstrzymam jakiś czas - zamiast tego będę dalej odwiedzał basen i tam poprawiał swoją wydolność. Chyba, że... mam do dyspozycji jeszcze orbitreka Kettlera - jest w nim kilka programów o różnej intensywności - coś a'la HIIT.

Zmieniony przez - crytek w dniu 2013-07-13 16:04:56
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10889 Napisanych postów 49854 Wiek 27 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 57816
Wiele zależeć będzie od jedzenia. Przejdź na paleo. Pozbądź się zbórz, nie są Ci do niczego potrzrbne. Postaw na ryby i owoce morza, jaja, drób. Nie piecz, nie duś. Ścinaj mięso na patelni, jedz krwiste/półkrwiste. Warzywa zblanszowane, nie rozgotowane. Do tego oliwa, orzechy.
Węglowodanów jadać nie musisz, nie są Ci potrzebne.
Ja jestem na paleo od dwóch miesięcy, czuję się doskonale, mam masę energii i kosmiczne libido. Sylwetka się poprawia, tkanki tłuszczowej coraz mniej. I też mam problem z dolnymi partiami brzucha i pleców.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 34 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 147326
Basen również jest bardzo dobrym wyjściem , jak najbardziej w DNT pływaj.

Co do koordynacji łatwo sprawdzić na ćwiczeniu - przysiad , przysiad na jednej nodze - i dokładnie przyjrzeć się , specjalista albo na żywo albo przez neta za pomocą filmiku , można to samo weryfikować wykonując przysiad na niestabilnym podłożu itd ...

a co do poprawy i wzmocnienia gorsetu stabilizującego .

Core training - wpisz w wyszukiwarkę
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FUNCTIONAL OUTDOOR WORKOUT 2 GDYNIA - 27.07.2013

Następny temat

Crytek - dieta paleo w systemie IF. - Pytania.

Fitmeal