SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Beta-alanina - czas wypłukania

temat działu:

Badania naukowe

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 13235

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Temat przeniesiony przez TomQ-MAG z działu Odżywki i suplementy. Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
Zapraszam do wcześniejszych 2 tematów o beta-alaninie:
-BETA-ALANINA - podstawy
-BETA-ALANINA - dawkowanie

Tutaj postaram się omówic – może mało istotny problem – ale jednak istniejący:
-czas wypłukania

Carnosine loading and washout in human skeletal muscles.

Carnosine (beta-alanyl-L-histidine) is present in high concentrations in human skeletal muscles. The oral ingestion of beta-alanine, the rate-limiting precursor in carnosine synthesis, has been shown to elevate the muscle carnosine content both in trained and untrained humans. Little human data exist about the dynamics of the muscle carnosine content, its metabolic regulation, and its dependence on muscle fiber type. The present study aimed to investigate in three skeletal muscle types the supplementation-induced amplitude of carnosine synthesis and its subsequent elimination on cessation of supplementation (washout). Fifteen untrained males participated in a placebo-controlled double-blind study. They were supplemented for 5-6 wk with either 4.8 g/day beta-alanine or placebo. Muscle carnosine was quantified in soleus, tibialis anterior, and medial head of the gastrocnemius by proton magnetic resonance spectroscopy (MRS), before and after supplementation and 3 and 9 wk into washout. The beta-alanine supplementation significantly increased the carnosine content in soleus by 39%, in tibialis by 27%, and in gastrocnemius by 23% and declined post-supplementation at a rate of 2-4%/wk. Average muscle carnosine remained increased compared with baseline at 3 wk of washout (only one-third of the supplementation-induced increase had disappeared) and returned to baseline values within 9 wk at group level. Following subdivision into high responders (+55%) and low responders (+15%), washout period was 15 and 6 wk, respectively. In the placebo group, carnosine remained relatively constant with variation coefficients of 9-15% over a 3-mo period. It can be concluded that carnosine is a stable compound in human skeletal muscle, confirming the absence of carnosinase in myocytes. The present study shows that washout periods for crossover designs in supplementation studies for muscle metabolites may sometimes require months rather than weeks.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19131472

15niewytrenownych osób przyjmowało 4,8g beta-alaniny przez okres 5-6tygodni

Wyniki:


Naukowcy podzielili te osoby na:
-osoby dobrze reagowały – poziom karnozyny wzrósł średnio o ~55% (40-70%)
-osoby, które słabo reagowały – poziom karnozyny wzrósł średnio o ~15 (5-20%)

U osób, które słabo reagowały na beta-alanine (mało podniósł się poziom karnozyny) – poziom wrócił do stanu początkowego po okresie ~6tygodni.
U osób, które dobrze reagowały poziom nadal nie wrócił do stanu wyjściowego po okresie ~9tygodni -> nadal był odrobinę podniesiony!
Poziom karnozyny zmniejszał się średnio o ~2-4%/tydzień.



Effect of two β-alanine dosing protocols on muscle carnosine synthesis and washout.

Carnosine (β-alanyl-L: -histidine) is found in high concentrations in skeletal muscle and chronic β-alanine (BA) supplementation can increase carnosine content. This placebo-controlled, double-blind study compared two different 8-week BA dosing regimens on the time course of muscle carnosine loading and 8-week washout, leading to a BA dose-response study with serial muscle carnosine assessments throughout. Thirty-one young males were randomized into three BA dosing groups: (1) high-low: 3.2 g BA/day for 4 weeks, followed by 1.6 g BA/day for 4 weeks; (2) low-low: 1.6 g BA/day for 8 weeks; and (3) placebo. Muscle carnosine in tibialis-anterior (TA) and gastrocnemius (GA) muscles was measured by (1)H-MRS at weeks 0, 2, 4, 8, 12 and 16. Flushing symptoms and blood clinical chemistry were trivial in all three groups and there were no muscle carnosine changes in the placebo group. During the first 4 weeks, the increase for high-low (TA 2.04 mmol/kg(ww), GA 1.75 mmol/kg(ww)) was ~twofold greater than low-low (TA 1.12 mmol/kg(ww), GA 0.80 mmol/kg(ww)). 1.6 g BA/day significantly increased muscle carnosine within 2 weeks and induced continual rises in already augmented muscle carnosine stores (week 4-8, high-low regime). The dose-response showed a carnosine increase of 2.01 mmol/kg(ww) per 100 g of consumed BA, which was only dependent upon the total accumulated BA consumed (within a daily intake range of 1.6-3.2 g BA/day). Washout rates were gradual (0.18 mmol/kg(ww) and 0.43 mmol/kg(ww)/week; ~2%/week). In summary, the absolute increase in muscle carnosine is only dependent upon the total BA consumed and is not dependent upon baseline muscle carnosine, the muscle type, or the daily amount of supplemented BA.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/21847611

31 mężczyzn zostało podzielone na 3 grupy i przyjmowali:
1) 3,2g BA przez okres 4 tygodni + 1,6g BA przez okres kolejnych 4 tygodni (high-low)
2) 1,6g BA przez okres 8tygodni (low-low)
3) placebo

Po 0, 2, 4, 8, 12 i 16 tygodniach mierzyli poziom karnozyny w:
-mięśniu piszczelowym przednim (tibialis-anterior-TA)
-mięśniu brzuchatym łydki (gastrocnemius - GA)

Wyniki po 4 tygodniach:
-grupa 1) TA 2.04 mmol/kg(ww) i GA 1.75 mmol/kg(ww)
-grupa 2) TA 1.12 mmol/kg(ww) i GA 0.80 mmol/kg(ww)
-> czyli 2x więcej karnozyny było w grupie 1) (dawka 3,2g vs 1,6g)!


Końcowe wyniki:



Po 8 tygodniach poziom karnozyny w mięśniach jeszcze nie wrócił do stanu początkowego.
Nadal był zwiększony o ~20-30% u obu grup.

W tym badaniu poziom karnozyny zmniejszał się średnio o ~2%/tydzień.

***********************************************

Kolejne podobieństwo do kreatyny?
Okres przerwy w suplementacji potrzebny do wypłukania ‘związku’?

http://www.sfd.pl/Kreatyna__Czas_wypłukania_jak_dlugi_czas_przerwy_-t703114.html

A jeśli mowa o kretynie to wizualne porównanie obu ergogeników:


-kreatyna potrzebuje średnio 4tygodnie aby wrócić do stanu początkowego
-beta-alanina około 9tygodni



Zmieniony przez - solaros w dniu 2012-01-03 16:10:25

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10765 Napisanych postów 46881 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
No dobra, ale teraz powstaje pytanie, czy stosować BA stale czy cyklicznie ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 44 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
No i jakie efekty daje gdy weźmiemy znowu BA po zbyt krótkiej przerwie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
efektywnosc rosnie wraz z uplywem czasu (ilosci karnozyny!)
wiec nie mniej niz 4 tygodni przy wysokich dawkach
lub ~8przy mniejszych dawkach

a czy stala suplementacja?

podobnie jak z kreatyna - mozna ale po co?

jesli ktos twierdzi ze po pol roku stalego stosowania kreatyny ciagle czuje kreatyne(!) to ja nie rozumiem jak ta osoba odczuwa ciagly wzrost sily czy wytrzymalosci (czy tego na czym bazuje)
stale przez okres 6 miesiecy!

ja tego sobie niewyobrazam

wilokrotnie stosowalem kreatyne - jestem w tej grupie ktora czuje rewelacyjnie ją
i wiem ze cykle krotsze niz 4-6 tygodni (o mialem tez takie) nie maja sensu
po 8-10 tygodniach czuje apogeum
ktore sie utrzymuje = nie ma juz wiecej!

w sensie nie rosnie w nieskonczonosc

dla mnie ten wlasnie wzrost sily,wytrzymalosci i masy to sens brania kreatyny - a nie branie dla samego faktu brania!

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 43 Napisanych postów 1874 Wiek 44 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 15320
Trochę nie rozumiem. Większa ilość karnozyny to większa wytrzymałość. Po odstawieniu BA, i jej wypłukaniu z organizmu wytrzymałość wraca do poprzedniego poziomu. Ale czy w czasie długiego cyklu na BA, powiedzmy powyżej 12 tygodni wytrzymałość spadnie, czy dalej się bedzie utrzymywać?
W przypadku kreatyny jej efekt anaboliczny malej w przypadku długiego cyklu, "odwyk" powoduje że organizm znowu zareaguje na ten suplement. Czy w przypadku BA jest podobnie?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
po to nie bierze sie wszystkiego na raz - tylko stosuje cyklicznie i na zmiane!

bezpiecznie
orgaznim sie nie przyzwyczai zbytnio
ciagle nowe 'bodzce'

co do spadkow - poziom BA spada minimum 9tygodni
nie ma tak ze na drugi dzien bedzie spadek mocy rzedu 50%
poziom BA spada co tydzien o ~2%!

wiec jelsi ktos czuje niemoc tydzien po - to na 1000% sobie wkreca bo to jest niemozliwe aby tak szybko to nastapilo

co do supli to na rynku jest naprawde spory wachlarz mozliwosci - gera,kofa,gplc,arginina i inne - ktore mozna stosowac pomiedzy cyklami na kreatynie czy beta-alaninie
z reszta najlpesze roziwazanie to przeplatane cykle kreatyna (10-16tygodni) -> BA (10-16tygodni) -> kreatyna -> BA
oczywiscie male 'off'u' pomiedzy

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 299 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 17107
a gdyby stosować BA ciągle, załóżmy nawet całe zycie? Jak będzie wtedy działać? Może po jakimś czasie zmniejszyć dawke. do tego cyklicznie kreatyna.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
cale zycie?
po kiego?

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 299 Wiek 31 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 17107
tak mi sie napisalo całe życie... chodzi o to, że bardzo długo. Warto uzywać bardzo długo?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
solaros Moderator
Ekspert
Szacuny 2565 Napisanych postów 29960 Wiek 37 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 200163
ktos napisze ze tak
ale imo - nic nie ma sensu uzywac baaaardzo dlugo!
nic

tylko jeszcze pytanie co to oznacza dlugo

nie sadze aby cos wplynelo negatywnie przy kilkumiesiecznej (2-3) suplementacji - ale okres 6miesiecy, czy rok,albo ponad rok - tak naprawde brak badan na ten temat - jak to przy tak dlugim stosowaniu wplynie na nasze zdrowie

a nawet jesli nie wplynie negatywnie to osobiscie - dla swietego spokoju - stosuje cyklicznie

"Cóż jest trucizną?
Wszystko jest trucizną i nic nie jest trucizną, tylko dawka czyni, że dana substancja nie jest trucizną!".
BLOG: http://www.sfd.pl/t1033576.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 38 Napisanych postów 9424 Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 52877
Sog dla ciebie Solaros za ciekawy artykol mimo iż jestem zwolennikiem stosowania beta-alaniny bez przerw.

"Trening,dieta,suplementacja,farmakologia-mój żywioł "

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Beta-alanina - skuteczne dawki

Następny temat

T.U.T - a szybkość syntezy białek mięśniowych

Zestaw 1