SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

F1 - Grand Prix Singapuru

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2912

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Tor Marina Bay






Najważniejsze rezultaty na torze Marina Bay

Rok 2008

Pole Position: Felipe Massa (Ferrari) 1:44,801
Zwycięzca: Fernando Alonso (Renault) 1h57m16,304
Najszybsze okrążenie: Kimi Raikkonen (Ferrari) 1:45,599

Zmieniony przez - Pippo w dniu 2009-09-24 02:18:57

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Jedyne nieliczne wyprzedzenia dostrzegali jedynie podczas powtórek...

W pełni popieram zdanie kolegi i tylko dodam, że nawet podczas powtórek nie potrafili rozpoznac kto kogo wyprzedza/próbuje wyprzedzic - mam na myśli tu konkretnie sytuacje gdy Fisico bronił się przed atakami Liuzzi'ego (komentatorzy zinterpretowali to jako udany atak Fisico na Sutila) i co gorsze, nie sprostowali tego i nawet na koniec wyścigu o tym wspomnieli...



Adrian Sutil został upomniany przez sędziów i będzie musiał zapłacić grzywnę w wysokości 20 tysięcy USD za spowodowanie kolizji z Nickiem Heidfeldem podczas niedzielnego wyścigu o Grand Prix Singapuru.

Niemieccy kierowcy zderzyli się ze sobą na 20 okrążeniu po tym, jak Sutil wpadł w poślizg podczas walki z Jaime Alguersuarim i podczas próby wznowienia jazdy uderzył w prawe tylne koło nadjeżdżającego bolidu zespołu BMW Sauber.

Obaj kierowcy nie ukończyli wyścigu z powodu tej kolizji – Heidfeld od razu, a Sutil po przejechaniu kilku okrążeń po wymianie nosa bolidu. Sędziowie po przeanalizowaniu dowodów i wysłuchaniu opinii kierowców uznali, że Sutil wykonał niebezpieczny manewr, ale nie zdecydowali się na przyznanie kary obniżenia pozycji startowej do następnego wyścigu.

Zmieniony przez - Pippo w dniu 2009-09-29 12:52:00

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
FIA przedstawiła listę zmian dokonanych na torze ulicznym Marina Bay w Singapurze przed drugim w historii nocnym wyścigiem Formuły 1, który odbędzie się w najbliższy weekend.

Najważniejsze zmiany dotyczą wjazdu i wyjazdu z alei serwisowej. Wyjazd został tak zmodyfikowany, aby kierowcy włączali się do normalnego ruchu dopiero za pierwszym zakrętem. Z kolei w momencie zjazdu do boksów bolidy będą zjeżdżały z wyścigowej linii już przed zakrętem 22.

Ponadto położono nowy asfalt pomiędzy zakrętami 5 i 7, aby wyeliminować w tych miejscach wyboje, na które wielu kierowców narzekało w ubiegłym roku. Pozostałe zmiany są następujące:

- Zewnętrzny tor jazdy w alei serwisowej został pokryty nową nawierzchnią.
- Nowe krawężniki (tarki) zostały zainstalowane na wejściu w zakręty 1 i 5.
- Wierzchołki zakrętów 13 i 14 zostały nieznacznie zacieśnione.
- Wierzchołki drugi i trzeci zakrętu 10 zostały odpowiednio przesunięte w lewo i prawo, aby uczynić tę szykanę wolniejszą.
- Krawężniki na trzech wierzchołkach zakrętu 10 zostały przeprojektowane w celu zmniejszenia ryzyka uszkodzenia samochodu, jeśli się po nich przejedzie.
- Krawężniki na wyjściu z zakrętu 14 zostały przesunięte o 10 centymetrów w dół.
- Wszystkie gumowe końcówki krawężników mają dodatkowe mocowania.
- Dodatkowe wyjście dla kierowców zostało umiejscowione pomiędzy zakrętami 17 i 18 (miejsce wypadku Nelsona Piqueta Jr w 2008 roku).
- Ściana wokół zewnętrznej strony zakrętów 22 i 23 została przysunięta bliżej toru.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 74 Napisanych postów 34600 Wiek 32 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 434089
rzeczywiście w tamtym roku było trochę problemów z tym wyjazdem dobrze, że to zmodyfikowali

W życiu znam się na dwóch rzeczach, na pokerze i na ludziach, dlatego nie przegrywam...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
to moze oznaczac tez dluzszy przejazd przez pit lane
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
W tym roku jak wiemy, wprowadzono limit ośmiu silników dla jednego kierowcy na cały sezon. Napoczęcie każdego dodatkowego silnika równoznaczne jest z otrzymaniem kary przesunięcia na starcie o 10 miejsc do tyłu. System ten wprowadzono, aby zwiększy niezawodność i zmniejszyć koszty, jako że w przeszłości niektóre zespoły potrafiły zużyć po trzy silniki na jednego kierowcę w każdy weekend wyścigowy.

Od kilku lat FIA wymusza coraz większą wytrzymałość jednostek napędowych Formuły 1. Najpierw był to jeden silnik na 1 GP w 2004 roku, potem na 2 GP, a w tym roku pierwotnie planowano jeden silnik na 3 GP, ale ostatecznie stanęło na limicie 8 jednostek na jednego kierowcę, co daje zespołom możliwość dowolnego gospodarowania silnikami i szansę na mniej kar za nieplanowane wymiany.

Pod spodem przedstawiamy listę niewykorzystanych silników, które każdy z kierowców ma jeszcze do dyspozycji na cztery wyścigi przed końcem sezonu.

McLaren
Lewis Hamilton – 1
Heikki Kovalainen – 1

Ferrari
Giancarlo Fisichella – 2
Kimi Räikkönen – 2

BMW
Robert Kubica – 1
Nick Heidfeld – 1

Renault
Fernando Alonso – 2
Romain Grosjean – 2

Toyota
Jarno Trulli – 1
Timo Glock – 1

Toro Rosso-Ferrari
Jaime Alguersuari – 2
Sébastien Buemi – 2

Red Bull-Renault
Mark Webber – 1
Sebastian Vettel – 0

Williams-Toyota
Nico Rosberg – 1
Kazuki Nakajima – 1

Force India-Mercedes
Adrian Sutil – 1
Vitantonio Liuzzi – 1

Brawn-Mercedes
Jenson Button – 1
Rubens Barrichello – 1

Powyższa lista pokazuje, że zespoły używające silników Ferrari i fabryczna ekipa Renault mają ilościową przewagę nad resztą stawki, jako że Red Bull, a także zespoły zaopatrywane przez Mercedesa (Brawn, McLaren i Force India) i Toyotę (fabryczna ekipa oraz Williams) muszą oszczędzać swoje silniki, aby uniknąć kary cofnięcia na starcie.

Jedynym kierowcą, który nie posiada już zapasowego silnika jest Sebastian Vettel z Red Bull Racing, a wszystko to z powodu aż czterech awarii w tym sezonie. Niemiec ma jeszcze matematyczne szanse na zdobycie tytułu mistrza świata i odrzuca możliwość celowego użycia dodatkowego silnika i otrzymania kary w jednym z wyścigów, aby móc więcej jeździć podczas treningów.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
ważne jest nie tylko ile komu zostało "dziewiczych silników" ale ile z tych używanych jest spiedolonych na amen
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Vitantonio Liuzzi oczekuje, że nadchodzący weekend w Singapurze będzie dla niego większym wyzwaniem, niż ostatni wyścig na Monzy, gdzie miał potencjalną szansę na zajęcie miejsca na podium podczas powrotu do Formuły 1.

Włoch, który musiał wycofać się z Grand Prix Włoch po tym, jak jechał po pewne miejsce w czołowej piątce, obawia się, że tor Marina Bay postawi przed nim kilka nowych trudności. Liuzzi zaznajomił się z torem, korzystając z symulatora McLarena, dostępnego dla Force India w ramach ich współpracy technicznej.

Nie będzie łatwo, ponieważ nigdy tam nie jeździłem – powiedział Liuzzi zapytany przez "AUTOSPORT", czy obawia się o to, że będzie to jego największy sprawdzian. Postaramy się dobrze popracować w piątek, aby nauczyć się toru i mamy nadzieję, że samochód będzie w dobrej formie na wyścig, tak byśmy mogli powalczyć o punktowane pozycje. Będzie również trudniej dla całego zespołu. W Singapurze używamy zupełnie innego poziomu docisku aerodynamicznego i możemy mieć więcej problemów z ogólnym tempem na tym torze.

Liuzzi sądzi, że te 18 miesięcy, które spędził poza ściganiem się w F1 – mimo że startował w tym czasie w takich seriach, jak A1GP czy Speedcar – pomogły mu w staniu się kierowcą głodniejszym sukcesu. To, co działo się ze mną podczas tych 18 miesięcy poza ściganiem, to ogromny głód – powiedział Liuzzi. Teraz jestem z powrotem w bolidzie po tym, jak wiele wycierpiałem, gdy nie jeździłem. Nie chcę więc znów wyskoczyć z niego – chcę jeździć i wygrywać wyścigi. Stałem się innym kierowcą od środka.

Liuzzi dodał również, że więź, jaka wytworzyła się pomiędzy nim a zespołem z Silverstone jest bardzo dobra. Dorastałem z tym zespołem – podobnie było ze Scuderią Toro Rosso – powiedział. Czuję się dobrze w tym zespole, wszyscy razem dorastaliśmy po nowym starcie zespołu w 2008 roku i teraz osiągnęliśmy stan, kiedy możemy walczyć o punkty. Czuję się naprawdę dobrze. Nie tylko ja, ale cały zespół i naprawdę doceniam możliwość bycia tutaj, gdyż mamy tu wielu bardzo dobrych ludzi.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
to GP bedzie o wiele inne niż SPa i Monza , bardziej podobne do poczatkowych a zatem tor glownie z zakretow , wiec juz force india moze tak dobrze nie wypasc , nie oszukujmy sie spa i monza sa torami mniej wymagajacymi od inzynierow
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
wnioskuje o dyskusje nie tylko wklejamnie newsow !
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Ludzie do dyskusji znajdą się pewnie dopiero w weekend.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
oblukaj temat o pucharze porsze dorzucam fotki z kolejnych eliminacji
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy miotaczy, a dokładnie oszczepników i dyskoboli

Następny temat

Freerun Sport dla odważnych

WHEY premium