Szacuny
12
Napisanych postów
753
Wiek
41 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
41118
Witam. Mało nie ważysz jak jeździsz? bardziej szosa, czy może trochę bardziej po lesie? Ogólnie carbon jest wytrzymały, sam się dziwie, jak mój kumpel jeździ w ciężkim terenie z carbonowym wahaczem w 14sto letniej ramie Chociaż on waży "tylko" 70kg. Innych doświadczeń z tym materiałem nie mam. Pozdr
Szacuny
1
Napisanych postów
84
Na forum
16 lat
Przeczytanych tematów
170
fakt, warto zaczac od mojej wagi:)
jezdze agresywnie i raczej w terenie kamienie, bloto
ogolnie xc, maraton
ale mi chodzi tez czesciowo o zaspokojenie wiedzy
nawet nie stac mnie teraz na caly komplet wcs
nie zgodze sie, ze takiej wagi nie czuc, ostatnio rozwalilem opone schwalbe RR i nie mialem kasy, kupilem Continentala Flow niby tylko troche ciezsza, a bylo wyraznie czuc roznice przy przyspieszaniu
jestem ciekawy jak to wszystko ma sie wlasnie do wytrzymalosci pomijam cene.
np produkty KCNC chyba z aluminium i scandium
oraz wszelkie produkty carbonowe
nawet jezeli mnie teraz nie stac na taki sprzet to nikt kto uwielbia swoj rower nie powie mi, ze nie podobaloby mu sie posiadanie chociazby podkladek z carbonu na rure sterowa amorka:)
Szacuny
12
Napisanych postów
753
Wiek
41 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
41118
Mylicie pojęcia Ciężki biker, a ciężki rower całkiem inaczej się odnosi do rzeczywistości. Cały napęd powinien być jak najlżejszy, każdy gram na obwodzie koła da się odczuć. Powód jest prosty - energia kinetyczna rośnie z kwadratem prędkości. To znaczy, aby rozpędzić trochę większą masę, potrzeba dużo więcej energii.
Z drugiej strony wylightowane alusie też nie są ciężkie
A ile ten rowerek teraz waży?
Szacuny
1
Napisanych postów
84
Na forum
16 lat
Przeczytanych tematów
170
jedna osoba ktora ze mna porozmawia!, a nie mnie pojedzie.
dzieki hamster
wlasnie o to mi chodzi aby zdobyc wiedze!
rower wazy teraz 12kg do zmiany pojdzie pierwsza opona.wroce do schwalbe rr
potem zajme sie hamulcami, mam mechaniczne tarcze i klamkomanetki deore, jak zmienie na hydrauliki i lepsze manetki to mysle, ze waga poleci sporo. te co mam tylko waza bardzo duzo chociaz nie mam jak ich zwazyc dokladnie
Szacuny
1
Napisanych postów
84
Na forum
16 lat
Przeczytanych tematów
170
masa obrotowa jest wazna tak jak piszesz. warto tego pilnowac.
ogolna masa roweru przy mojej masie ciala, jest faktycznie drugorzedna, bo jest roznica "wwlec" na podjazd 70 a 100kg
mimo ze na lekkim rowerze bedzie sie to odbywalo przyjemniej:)
jak cos zmieniam to staram sie na lepsze jesli tylko pieniadze na to pozwalaja i warto tez zwrocic uwage na wage czesci.
Szacuny
1
Napisanych postów
353
Wiek
37 lat
Na forum
19 lat
Przeczytanych tematów
2961
Przy Twojej wadze bardzo lekkie koła to będzie niewypał.
To samo tyczy się wylightowanych dętek, opon. Trzeba znaleźć kompromis pomiedzy wytrzymałością a wagą i właśnie takie części są najdroższe.
Wymianą takich części jak rurki nie ma sensu się zajmować, przynajmniej na razie.