jak tak to zapraszam:
Uprock
Jest to element artystyczny wykonywany przed wejściem na jakiegoś power moves'a. Na pewno każdy widział jak koleś zanim zawirował to wszedł na matę i zaczął śmiesznie biegać i podskakiwać na niej. To jest właśnie uprock i w tym elemencie nie ma ustalonej zasady co i jak. Tu panuje freestyle. Właśnie tak można pokazać swoją oryginalność i indywidualizm. Zwykle wykonuje się go właśnie biegając i podskakując wkoło dodając przy tym jakieś skręty ciałem, ruchy rękoma, zatrzymanie lub zwolnienie.
Handspin
Zwykłe kręcenie się na łapie. Lewy łokieć układamy w okolicy pepka , prawa reke trzymamy z boku (bedzie nam sluzyc do odpychania) . Nogi w rozkroku lekko zgiete (pod lewa lape podlóz sobie coś śliskiego aby zmiejszyć tarcie o podłogę). W trakcie obrotu troche bedzie was znosic. Kiedy nabierzecie wprawy i zwiekszycie predkosc, przestancie odpychac sie reka prawa i polózcie ja np. na plecach czy też wyciągnij ją do góry i pokaż środkowy palec .
Elbow Glide
Jest to to samo co Handspin tylko że dłoń jest w brzuchu a łokieć na podłodze i na nim się kręcimy.
Scorpion
Jest to zwykłe chodzenie na rękach w pozycji poziomej do ziemi. Uklekniej na kolanach oba łokcie przykłdamy do brzucha tuż pod klatkę piersiowa. Teraz z łokciami w brzuchu staramy się połozyc na naszych rekach utrzymując łokcie w brzuchu. Dłonie powinny być skierowane na zewnatrz ciała, a nogi ugiete w kolanach. Należy utrzymywać pewnien rozkrok. Starajcie się utrzymywac ciało jak najbardziej poziomo. Z poczatku nauczcie się bardzo dobrze stac. Mozecie też poprubować utrzymywać się tylko na jednej ręce. Ale przy tym reka na ktorej bedziecie stac powinna być jak najbliżej srodka brzucha. Kiedy nauczycie się już stac przyjdzie kolej na chodzenie. Najłatwiej jest od chodzenia do tyłu. Musicie się "kołysac". Wtedy łatwiej jest utrzymać równowagę. Z poczatku stawiajcie bardzo małe i wolne kroczki, potem, gdy już bedziecie się czuli coraz pewniej, zacznijcie szybciej. Pózniej przyjdzie czas na chodzenie do przodu i na boki. Wyglada to mniej więcej tak samo.
Turtles
Klękamy na kolanach i wkładamy obie ręce obok stawu biodrowego, połóż się na nadgarstkach i oderwij kolana od podłogi i zegnij je jak żabka. Następnie przechyl się na lewą stronę i oderwij prawą rękę od podłoża obróć się dookoła własnej osi aż maksymalnie przekręcisz nadgarstek, przechyl się na drugą stronę oderwij teraz lewą rękę i tak w kółko . Dla lepszego efektu rób większe zamachy rąk a nogi wyprostuj ale jest to bardzo trudne.
Crickets
Jest to, to samo co Turtles ale tylko jedna ręka "jest w brzuchu" i na niej sie podskakuje. Druga służy do odpychania i balansowania. W ruchu NIEZGODNIE ze wskazówkami zegara, ręka, na której podskakujemy, powinna być ręka LEWA.
Jack Hammers
Jeden z trudniejszych tricków. To samo co Crickets, ale już nie używa się ręki do odpychania. Można ja położyć na plecach lub podnieść wysoko w gore pokazujac srodkowy palec (wciąż podskakując tylko na jednej ręce).
Merry Go Rounds
Ręce wyprostowane, rozstawione na szerokość barków. Nogi wyprostowane i w rozkroku.
Backspin
Standardowy obrót na plecach; pozycją wyjściową będzie w tym momencie tzw. przysiad płotkarski. Siadamy na podłodze w rozkroku, zginając prawą nogę w kolanie do tyłu. Lewa noga pozostaje wyprostowana. Tułów pochylamy lekko do tyłu, opierając lewą dłoń na podłodze. Prawa ręka może być luźna. Robimy mocny zamach prawą nogą w lewą stronę, jak najbliżej podłogi (oczywiscie nie dotykając jej), za lewą nogę do momentu na jaki pozwoli nam rozciągnięcie równocześnie kładąc się na plecy. Prawa noga już wyprostowana w kolanie wykonuje dalszy zamach nad naszym ciałem. W tym momencie lewa noga wykonuje krótki zamach "goniąc" prawą, do momentu kiedy obydwie nogi znajdą się w maksymalnym rozkroku nad tancerzem. Gdy w ten sposób obrócimy się troszkę na plecach obydwie nogi równocześnie zginamy w kolanach i dociągamy głowę i nogi do siebie równocześnie zakładając ręce za uda. No i w ten sposób będziemy szybko wirować na plecach. Gdy odpowiednio usztywnimy ciało i wyprostujemy nogi w kolanach zakręcimy się jeszcze szybciej.
Screw
Wyjście z obrotu na plecach do pozycji stojącej; można to zrobić z różnych pozycji. Pierwsza po prostu gdy robimy bączka. Kręcimy się na plecach, odpowiednio usztywniamy i wyginamy ciało i nogi i przekręcamy się np. na prawy bark. Przy odpowiednim usztywnieniu ciała powinniśmy wstać w ten sposób. W tym celu można lecz nie trzeba pomóc sobie prawą ręką. Następnym pozycją jest wejście od lewego barku. Z obojętnie jakiej pozycji przechylamy się na lewy bark i kładziemy go na glebie. Podpieramy się wtedy rękoma, nogi do góry i przechodzimyz lewego barku na plecy. Możemy (nie musimy) się teraz trochę obrócić na nich a następnie usztywniamy ciało i nogi przekręcamy się na prawy bark i wstajemy. Kolejną pozycję zaczynamy stojąc w średnim rozkroku. Ręce zwisają luźno. Prawą nogą robimy dynamiczny zamach przed lewą z jej równoczesnym ugięciem. Rękoma wykonujemy wymach w lewo. Musimy miękko i delikatnie położyć się na plecach. W tym momencie najlepiej byłoby już wstać bez obracania się. A więc mocno się wyginamy i stoimy w rozkroku wstajemy.
Dziewiątka (1990)
Polega na obrocie ciała w pionie na jednym ręku; stoimy w średnim rozkroku, wykonujemy lekki skręt ciałem w lewo, następnie "odkręcamy" się w prawo i pochylamy ciało, w tym momencie prawa noga leci w tył ale tak jakby po skosie do góry , a w miejscu gdzie była stopa prawa stawiamy prawą dłoń palcami do wewnątrz . Jak prawa noga będzie już całkowicie pionowo w górze, na glebie stawiamy lewą rękę i dokładnie w tym samym momencie odrywamy lewą nogę od podłogi i prowadzimy ją także po ukosie do pionu. Gdy obie nogi spotkają się w górze, rękę lewą odrywamy od podłogi ale tak żeby się nią zakręcić. W tym momencie wskazane jest również mocne zarzucenie barkami w celu nabrania większej prędkości. Przy wykonywaniu tego elementu musimy pamiętać o odpowiednim usztywnieniu ciała.
Bary
Pozycja wyjściowa
- Ciężar ciała opieramy na prawej i lewej ręcę oraz lewej nodze, prawa noga wyprostowana kolanie.
Etap I
Przenosimy ciężar ciała na lewą rękę i opieramy lewe biodro na lewym łokciu, równocześnie wykonujemy zamach prawą nogą do momentu całkowitego rozkroku.
Etap II
Spychając się prawą ręką wchodzimy na lewy bark z równoczesnym przyciągnięciem lewej ręki na środek klatki piersiowej.
Etap III
Kontynuując zamach nogami przechodzimy z lewego barku na prawy przyciągając prawą rękę na środek klatki piersiowej.
Etap IV
Z barku przechodzimy na ręce leżące na klatce piersiowej, ciągłość w wykonaniu figury uzyskujemy dzięki pracy zamachowej obu nóg.
Uwaga !!!
Aby wykonywać figurę ciągłą, przez wszystkie fazy przechodzimy płynie i dynamicznie utrzymując maksymalny rozkrok.
Koło Thomasa
Opieramy się na lewej ręce stojąc w szerokim rozkroku.
Etap I
Wykonujemy zamach nogi lewej pod nogę prawą - podbijając nogę prawą.
Etap II
Po podbiciu nogi prawej, wykonujemy wymach obu nóg w przód w kierunku obrotu, po czym następuje "otwarcie": prawą nogą do góry przed siebie, a lewą nogą w kierunku obrotu - równocześnie stawiamy prawą rękę na podłodze.
Etap III
Kontynuujemy wymach nogą lewą w kierunku obrotu z tendencją wyciągania jej w górę, przenosząc ciężar ciała na prawą rękę, wykonujemy wymach prawej nogi do tyłu przy maksymalnym rozkroku.
Etap IV
Stawiając lewą rękę na podłodze, przenosimy na nią ciężar ciała, jednocześnie podnosząc rękę prawą kontynuujemy wymach nogi prawej z tyłu do przodu.
Etap V
Za nogą prawą wykonujemy wymach nogi lewej do przodu, stawiając prawąrękę na podłodze.
Uwaga !!!
W trakcie wykonywania figury musimy utrzymać maksymalny rozkrok, pamiętając o prostowaniu nóg w kolanach. Staramy się zminimalizować kontakt nóg z podłogą ( nie ocierać nogami o podłogę ).
Twister
Są to wykopy bez dotykania nogami do ziemi. Cały bajer polega na wykonywaniu bardzo silnych wymachów dzięki którym będziemy się rozpędzać. Przeskakujemy tutaj z dwóch rąk w momencie kiedy jesteśmy plecami do podłogi.
<trenuj, a osiągniesz czego chciałeś>
SFD FIGHT CLUB
www.polskieserce.pl
www.pajacyk.pl
http://*******/lc22