SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Temat: Rower! Sprawa chyba na czasie!

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 7414

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a) Temat przeniesiony przez zaborek z działu Sporty ogólnorozwojowe.
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51563 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
No to temacik rozpoczęty! W wyszukiwarce nawet konkretnego działu nie wskazało. Myślę że temat będzie się podobał. Miłego dnia życzę! Zostawiajcie tu swoje posty! Ja napisze coś później lub jutro rano bo lecę do szkółki. Nareczka, SOGi się posypią?!? Nareczka!

--------------------------------
WIEJA OnLine 2003
My Macromedia Flash MX Studio.
WSPINACZKA BULDERING`OWA
--------------------------------
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

PRZYSPIESZ SPALANIE TŁUSZCZU!

Nowa ulepszona formuła, zawierająca szereg specjalnie dobranych ekstraktów roślinnych, magnez oraz chrom oraz opatentowany związek CAPSIMAX®.

Sprawdź
...
Najnowsza odpowiedź. Aktualizacja:
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 48 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 519
Witam! Ja osobiście jezdziłem na ramie AUTHOR BASIC SX. Oczywiście katowałem ją. Przeżyła Kraków i Krzeszowice.... :D Kilku znajomych ma całe rowery i są zadowolen. Nie wiem czemu ale mam uraz do marki MERIDA pwenie dlatego że zawsze sie łamią w tym samym miejscu:P AUTHORy są ładniejsze:P

Rower,to jest to co kocham.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 619 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 14109


ROWER, pojazd drogowy napędzany siłą mięśni ludzkich za pomocą pedałów. Zwykle dwukołowy jednośladowy (układ trójkołowy stosuje się w rowerkach dziecinnych i rykszach), z kołami o jednakowej średnicy i napędem łańcuchowym na tylne koło, czym różni się od wcześniejszego welocypedu.

Jak powstał rower?

Wiele osób chciałoby przypisać wynalazek roweru sławnemu Leonardo da Vinciemu. Jest w tym trochę prawdy, ale nie do końca. Fakt, że znaleziono szkic roweru (pochodzący z końca XV wieku) pomysłu tego wielkiego wynalazcy, jednak stało się to całkiem niedawno, a i do końca nie wiadomo jaka część szkicu jest autorstwa Leonarda. Według innych, niepotwierdzonych źródeł pomysł roweru narodził się już w początkach XV wieku, a jego autorstwo przypisuje się Włochowi Joanesowi Fontanie. Najwcześniejszym wyobrażeniem roweru jest niewątpliwie maszyna przedstawiona na witrażu wykonanym we Włoszech około roku 1580, a zainstalowanym w Anglii w kościele w Stoke Poges w 1642 r. Kolejna wzmianka o protoplascie dzisiejszego roweru pochodzi z roku 1765, ale pozostaje bez większego oddźwięku w historii, a na jej temat nie zachowały się żadne wiarygodne źródła.

Pierwsze udokumentowane historycznie wydarzenie pochodzi z roku 1816, kiedy to baron Karl Friedrich Christian von Drais de Sauerbrun zaprezentował dwukołowy pojazd napędzany poprzez odpychanie się nogami od podłoża. Nazywany często "maszyną do biegania", czy też Draisine. Wehikuł ten pozwalał podróżować z prędkością 10 - 15 km/h, co dawało dużo lepszy wynik niż jazda dyliżansem. Na początku 1818 r. von Drais opatentował swój wynalazek w Niemczech. Draisina dość szybko zyskała popularność w kręgach arystokracji, a 20 kwietnia 1819 r. odbył się pierwszy wyścig kolarski na świecie. W tym samym roku maszynę do biegania opatentowano w Stanach Zjednoczonych, gdzie jednak nie wywołała ona lawinowego zainteresowania. Zresztą w pozostałych krajach, zainteresowanie nową rozrywką też powoli zaczęło wymierać. W roku 1821 maszyna do biegania została praktycznie zapomniana.

Przełomową datą okazał się rok 1839, kiedy to Kirkpatrick Macmillan, szkocki kowal, pokazał światu rower z napędzanym tylnym kołem. Nie posiadał on jeszcze pedałów znanych z dzisiejszych rowerów. Napęd był przenoszony za pomocą specjalnych ramion, podobnie jak to ma miejsce w parowozie. Pomimo, iż pewne rozwiązania roweru Macmilliana, jak chociażby koła tej samej średnicy, są bliskie współczesnym, to jednak jego wynalazek nie zdobył odpowiedniego rozgłosu, a tym bardziej trudno mówić, aby kiedykolwiek był popularny.

Inaczej stało się z pomysłem Francuzów Pierra i Ernesta Michaux z 1861 r., a polegającym na zainstalowaniu obrotowych pedałów na osi przedniego koła. Co prawda o status pierwszeństwa ubiegają się również inni wynalazcy, to jednak ojciec i syn Michaux, mieli największy wpływ na rozwój tej konstrukcji, nazwanej przez nich "velocipiede". Również oni jako pierwsi rozpoczęli masową produkcję swych rowerów, charakteryzujących się powiększonym w stosunku do tylnego, przednim, napędowym kołem. W 1668 roku pod Paryżem rozegrano pierwszy prawdziwy wyścig rowerowy. Dwa lata później wybuchła wojna francusko - pruska, co doprowadziło do likwidacji pierwszej wytwórni rowerów.

W tym samym czasie w Anglii w Coventry, rozpoczęto produkcję francuskiej konstrukcji, a następnie James Starley dokonał jej unowocześnienia. Obniżeniu znacząco uległa masa roweru. Wtedy to też przednie koło urosło do monstrualnych rozmiarów ograniczonych jedynie długością nóg rowerzysty. O ile pozwalało to rozwijać większe prędkości, o tyle powodowało utratę stabilności pojazdu i było przyczyną częstych wypadków.

Odpowiedzią na to stało się skonstruowanie przez Harrego Johna Lawson w 1873 roweru z kołami tej samej wielkości, a napędzanego za pomocą łańcucha i przekładni. Osiem lat później pełen sukces stał się udziałem Johna Kempa Starleya i jego "bezpiecznego roweru" produkowanego pod nazwą Rover. W krótkim czasie rower nabrał ostatecznych, znanych nam kształtów. Jeszcze przed końcem XIX wieku rower posiadał wolne koło i przerzutkę, a na kołach pojawiły się opony pneumatyczne.



To Wam powiem co Wam powiem, ale Wam powiem.

Moderator na K**

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 47 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 49854
http://poziome.republika.pl/

troche nietypowych wypasów na lato

Pozdro - Tomek - aktualn, ogólnorozw, hobby, strong
تحية , كل شخص

"Aktualności" - Dział ten nazywam od 19.2.03 pustynią SFD

Proszę o moda dla Gokusona. Chłopak pochodzi z regionu o wysokim stopniu bezrobocia to by se chociaż tutaj pomodował

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 47 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 49854
co potrzebne do naprawy:

Wyposażenie warsztatu nie jest niczym nadzwyczaj skomplikowanym ale na wszelki wypadek wypisze narzędzia potrzebne do zreperowania swojego roweru:
śrubokręty (komplet kosztuje około 10 zł.)
klucze płaskie (cały komplet kosztuje około 12 zł.)
klucze imbusowe (komplet kosztuje około 8 zł.)
klucz do odkręcania kasety (muszę się zorientować ile kosztuje)
kombinerki
smar stały i w płynie lub aerozolu (kosztuje około 15zł.)
klucz do nypli (kosztuje coś koło 4 zł. ale można go kupić razem z kluczami rowerowymi)
klucz nastawny (duży rozmiar)
klucz do ściągania łańcucha (nie trzeba koniecznie kupować ale jest czasami przydatny na trasie)
pompka rowerowa
rozpuszczalnik albo benzyna ekstrakcyjna
młotek
centrownica (zróbcie ze starych złamanych widełek, jak macie zbędne 200 zł. to sobie ją kupcie, można też poradzić sobie bez niej )
imadło (jak macie to dobrze jak nie to nie kupujcie)
zapasowe części (dętki, szprychy, linki hamulcowe i do przerzutek, łatki do dętek itp.)


Pozdro - Tomek - aktualn, ogólnorozw, hobby, strong
تحية , كل شخص

"Aktualności" - Dział ten nazywam od 19.2.03 pustynią SFD

Proszę o moda dla Gokusona. Chłopak pochodzi z regionu o wysokim stopniu bezrobocia to by se chociaż tutaj pomodował

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 47 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 49854


o centrowaniu:

Koło może być scentrowane na dwa sposoby:

osiowo czyli prawo-lewo
promieniowo czyli góra dół
Do centrowania najlepiej było by mieć centrownice ale bez niej też da się przeżyć, tym bardziej, że w terenie nie będziemy mieli takich urządzeń, i co wtedy? Aby zabrać się do centrowania trzeba mieć klucz do nypli ( nyple to takie nakrętki na szprychach, łączące je z obręczą). Centrowanie wymaga pewnej wprawy, więc za pierwszym razem sztuka ta może nie wyjść tak jak trzeba.

Centrowanie "bicia" osiowego

Odwracamy rower "do góry nogami " (do góry kołami) aby było łatwiej obracać kołem (jeżeli koło jest tak skasowane, że nie da się nim obracać to lepiej kupić nowe a nie bawić się w centrowanie starego)
Kręcimy kołem aby stwierdzić w którym miejscu jest skrzywione. Jeżeli nie mamy centrownicy, posługujemy się hamulcami (patrzymy w którym miejscu obręcz dobija do klocka). Jeżeli nie mamy wprawy to zaznaczamy (trzeba coś samemu wymyślić) fragment obręczy, który jest skrzywiony.
Teraz zabieramy się do centrowania. Tu pragnę zauważyć, że połowa szprych wychodzi z jednej strony piasty a druga połowa z drugiej. Teraz zaczynamy kręcić nyplami za pomocą wcześniej wspomnianego klucza. Tylko, że nie kręcimy jak popadnie, tylko: jeżeli koło dobija do prawego klocka (jak mamy centrownicę to do śruby ) na jakimś odcinku, to dokręcamy szprychy wychodzące z lewej strony (oczywiście na tym skrzywionym odcinku). Jak "bije" w lewo to dokręcamy prawe szprychy. Oczywiście nie przesadzamy, bo nigdy nam się nie uda wyprostować tego nieszczęsnego koła. Czynność tę powtarzamy dopóki koło nie będzie proste. Może się okazać, że szprychy są tak dokręcone, że bardziej się już nie da. Wtedy odkręcamy (trochę) szprychy po przeciwnej stronie koła (jeżeli "bije" w prawo to po lewej, jak w lewo to po prawej). Powinno pomóc jeżeli nie to można się zdecydować na lekkie poskakanie po kole, ale ja za to odpowiedzialności nie biorę.
Jedziemy się kawałek przejechać (wiem, że to trochę nie po polskiemu). Po powrocie do domu zapewne znów zauważymy lekkie skrzywienie. Powtarzamy punkty 1 , 2 i 3 , teraz powinno być proste jak nigdy.

Centrowanie "bicia" promieniowego


Odwracamy rower do góry kołami
Sprawdzamy gdzie koło jest skrzywione (w miejscu gdzie jest skrzywione będzie odbijało w dół).
Aby wycentrować koło należy odkręcić (jak zwykle z wyczuciem) wszystkie nyple na tym skrzywionym odcinku. Jeżeli efekt nie jest zadowalający należy przykręcić (też z wyczuciem) nyple po przeciwnej stronie skrzywienia.


Pozdro - Tomek - aktualn, ogólnorozw, hobby, strong
تحية , كل شخص

"Aktualności" - Dział ten nazywam od 19.2.03 pustynią SFD

Proszę o moda dla Gokusona. Chłopak pochodzi z regionu o wysokim stopniu bezrobocia to by se chociaż tutaj pomodował

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 47 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 49854


Regulacja hamulców typu V

Są dwa typy hamulców tego typu (ja się spotkałem z dwoma, jak znacie jakieś inne to piszcie):
Z równoległym prowadzeniem klocków
Z klockami na imbusa (8 albo 10)
Z klockami na śrubę (chyba 10mm)
Bez równoległego prowadzenia klocków
Z klockami na imbusa (8 albo 10)
Z klockami na śrubę (chyba 10mm)
Różnica między tymi z równoległym prowadzeniem klocków a tymi bez równoległego prowadzenia klocków polega na tym, że te pierwsze są skuteczniejsze o ok. 40% od tych drugich.
Jeżeli chodzi różnice między tymi na śrubę a tymi na imbusa jest taka, że te na imbusa reguluje się dużo łatwiej niż te na śrubę.
Aby dobrze wyregulować hamulce trzeba mieć proste obręcze (patrz centrowanie).

Montaż

Zakładamy klamki (takie rączki na kierownicy które się naciska, żeby zahamować),
Zakładamy szczęki:
Jeżeli szczęki mają być z tyłu: w blaszce przyspawanej do ramy powinny być trzy dziury; na dole obu szczęk powinien być "bolec" (najczęściej koniec takiej zawijanej sprężyny); "bolec" wkładamy w środkową dziurę i dokręcamy śrubę (jak jest podkładka to też zakładamy),
Jeżeli szczęka mają być zamontowane na przodzie: robimy tak jak w punkcie "a" ( UWAGA! Jak w widelcu amortyzowanym będzie jedna dziura nie należy wiercić jeszcze dwóch , tylko "bolec" włożyć w tę dziurę co jest) ,
Zakładamy linkę:
Linkę (którą wcześniej trzeba nasmarować) wkładamy w klamkę, pancerz (który lepiej, żeby był nowy); koniec linki przeciągamy przez taką rurkę zagiętą pod kątem 90o i przez gumkę.
Regulacja

Przy klamkach jest taka śruba (przez nią przechodzi linka); odkręcamy ją trochę ponad połowę,
Klocki przykręcamy, żeby były mniej więcej na poziomie obręczy (nie dokręcamy mocno),
Przyciskamy szczęki do obręczy, naciągamy linkę i zakręcamy śrubę,
Śrubę przy klamkach, którą wcześniej odkręciliśmy, dokręcamy - szczęki powinny się odsunąć od obręczy, jeżeli się odsunęły za mało to powtarzamy czynności 1 i 2 tylko, że śrubę odkręcamy trochę bardziej,
Teraz ustawiamy klocki tak, żeby po naciśnięciu klamki dotykały równo obręczy (oba końce klocka mają dotknąć obręczy jednocześnie) i żeby nie wychodziły pod obręcz (po naciśnięciu mają przylegać całą powierzchnią do obręczy); klocki mocno dokręcamy,
Aby prawy i lewy klocek dotknęły obręczy równocześnie należy pokręcić takimi małymi śrubkami (np. jak dokręcamy prawą śrubę, prawy klocek się oddala od obręczy a lewy przybliża i na odwrót).
Hamulce starszego typu reguluje się bardzo podobnie (tam nie ma tych małych śrubek).


Pozdro - Tomek - aktualn, ogólnorozw, hobby, strong
تحية , كل شخص

"Aktualności" - Dział ten nazywam od 19.2.03 pustynią SFD

Proszę o moda dla Gokusona. Chłopak pochodzi z regionu o wysokim stopniu bezrobocia to by se chociaż tutaj pomodował

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 26 Napisanych postów 30570 Wiek 47 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 49854
http://rowery.toplista.pl/

a ten link to kompendium wiedze o bikach

Pozdro - Tomek - aktualn, ogólnorozw, hobby, strong
تحية , كل شخص

"Aktualności" - Dział ten nazywam od 19.2.03 pustynią SFD

Proszę o moda dla Gokusona. Chłopak pochodzi z regionu o wysokim stopniu bezrobocia to by se chociaż tutaj pomodował

Pozdrawiam - Tomek

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51563 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
chcialem zauwazyc ze ten gary fisher na zdjeciu to nie do konca rower brakuje mu pewnego kluczowego do jazdy elementu.... kto zgadnie jakiego????????

Who dares wins!!!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 34 Napisanych postów 14568 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 53165
Kondycja a rower

Rowerzysta powinien ćwiczyć swoją kondycję nie tylko jeżdżąc rowerem, ale także poprzez wykonywanie ćwiczeń ogólnorozwojowych. W rozdziale tym kilka słów o treningu i jego aspektach zdrowotnych.

ĆWICZENIA Z ROWEREM
Cechą charakterystyczną odróżniającą rower górski od innych rowerów, a nawet sprzętu profesjonalnego, jest połączenie aspektów sportowych i praktycznych. Pogląd, że sport rowerowy to lepsza forma treningu niż biegi czy wiosłowanie, należy uznać za fałszywy. Wprawdzie przy podobnym do innych dyscyplin wysiłku osiąga się większą szybkość, ale nie oznacza to wcale uzyskania lepszego efektu treningowego. Zaletą sportu rowerowego w porównaniu z innymi dziedzinami jest to, że właściwie nie wymaga on specjalnych nakładów i przygotowań można go uprawiać w każdych warunkach. Truizmem jest pogląd, że uprawianie sportu wzbogaca nasze życie, ale to fakt, bowiem ludzie czynni są zdrowsi i mają więcej optymizmu. Ciało ludzkie ma wiele możliwości, by zamienić pożywienie w energię, np. wysiłek. Maksymalną ilość energii spożytkowaną na skutek obciążenia, którą wytrzymuje organizm wraz z udziałem systemu krążenia, nazywamy "progiem areobowym". Każdy człowiek ma swój indywidualny "próg areobowy", zależny od wydolności układu krążenia, wytrzymałości serca, możliwości przyswajania tlenu przez krew, budowy tętnic i żył. Wartość tę określa się jako "VO2max". Oznacza ona ile gramów tlenu może zostać przetworzonych przez dany organizm w jednostce czasu. W zasadzie człowiek potrafi wytrzymać w stosunkowo długim czasie spore obciążenie, pod warunkiem, że jest ono powyżej jego indywidualnego progu areobowego. W sytuacji odwrotnej mniejsza ilość jest przetwarzana niż pobierana, co powoduje wytwarzanie się kwasu mlekowego obciążającego mięśnie. Średnio wysportowany człowiek może osiągnąć moc rzędu 200 - 300 W, natomiast dzięki niezbyt obciążającemu treningowi, te wyniki można znacznie poprawić.

BADANIE SPRAWNOŚCI
Jest kilka sposobów mierzenia sprawności, które opierają się na zależności pomiędzy VO2, a uderzeniami serca czy pulsu mierzonymi w określonym czasie. Dla wybrania odpowiedniego obciążenia podczas treningu stosujemy następujący wzór:
Obciążenie treningowe = 180 minus ilość lat
Co oznacza, że osoba trzydziestoletnia musi wykonywać taki wysiłek podczas treningu, aby puls utrzymywał się na poziomie 150 uderzeń na minutę. Taki trening odbywający się 3 razy w tygodniu po 20 minut, powinien przynieść widoczną poprawę kondycji. Większość z nas robi błąd, nie kontrolując swojego indywidualnego obciążenia treningowego i z reguły trenuje poniżej swoich możliwości, nie osiągając oczekiwanego efektu. Trenując, należy regularnie mierzyć puls przez 15 sekund, mnożąc daną wartość razy 4. Jeśli ilość uderzeń zmniejsza się lub w ostateczności nie zwiększa, trzeba przyjąć, że wasz program treningowy jest prawidłowy.

HARMONOGRAM TRENINGU
Do treningu wybieramy spokojną, mało uczęszczaną, półgodzinną trasę, najpierw wznosząca się a zakończona płaskim odcinkiem. Jazdę rozpoczynamy od intensywnego tempa i kończymy spokojniejszą fazą.
1. Rozpoczynamy trening na płaskim odcinku, przy średnim przełożeniu, stale zwiększając tempo tak, by osiągnąć obciążenie treningowe.
2. Takie tempo utrzymujemy przez około 20 minut, kontrolując jednocześnie puls.
3. Stopniowo zmniejszamy prędkość, obniżając obciążenie organizmu, by po 5 minutach puls osiągną
ok. 20 - 30 uderzeń mniej niż jego wartość przy obciążeniu treningowym.
4. Jeśli trening odbywa się częściej niż 3 razy w tygodniu, obciążenie treningowe można skrócić do 10 minut.
5. Po zakończeniu treningu przed wzięciem prysznica dobrze jest zrobić 10-min. przerwę, najlepiej w lekkim ruchu, co zapobiega przeziębieniom i nie powoduje zmęczenia.

INNE ĆWICZENIA KONDYCYJNE
Godne polecenia są równiaż inne ćwiczenia kondycyjne, takie jak:
- gimnastyka
- stretching
- ćwiczenia oddechowe
- trening siłowy
Gimnastyka i stretching to dyscypliny efektywnie przygotowujące do jazdy, ogólnie rozwijające mięśnie i kondycje. Przed wyruszeniem w trasę w okresie chłodów lub w trudnych warunkach terenowych, godny polecenia jest krótki rozgrzewający bieg. Podczas treningu siłowego, wykonywanego hantlami lub na specjalnych przyrządach, trzeba zwracać uwagę na rozwój wszystkich grup mięśni (szczególnie brzucha, pleców i karku), a nie tylko tych, których używamy podczas jazdy rowerem.

JAK ZACHOWAĆ ZDROWIE
Nadmierne obciążanie, brak płynów lub silne nasłonecznienie, są nie mniej niebezpieczne niż wypadki czy kontuzje. Podczas jazdy należy chronić wszystkie wrażliwe części ciała przed działaniem słońca (szyję, uda, nos, oczy, uszy, kark), osłaniając je lub smarując odpowiednimi kremami. Musimy pamiętać o zabraniu w drogę dużej ilości płynów, szczególnie podczas upalnej pogody. W ekstremalnych sytuacjach rowerzysta może tracić w ciągu godziny więcej płynu (pocąc się) niż jest w stanie przyjąć. Dlatego pije się przed wyruszeniem w drogę i przyjmuje płyny co 15 minut w czasie jazdy. Najlepsza w takich sytuacjach jest woda mineralna niegazowana.

Technika jazdy w terenie jest całkiem inna niż na utwardzonych szosach. Rower górski, dzięki swej budowie, daje przyjemność i bezpieczeństwo podczas jazdy w trudnych warunkach, z dala od miejskiego zgiełku. Mały rozstaw kół, inna, ostra geometria ramy, mocne hamulce, grubo profilowane ogumienie i przerzutki dają możliwości, o których wcześniej rowerzyści nie mogli nawet marzyć.
WJAZDY I ZJAZDY W TERENIE
Jazda terenowa wymaga od rowerzysty doskonałych umiejętności i panowania nad rowerem oraz odpowiedniego treningu. Niezłym pomysłem dla początkujących była by obserwacja dzieci, które fantastycznie radzą sobie na swoich BMX-ach w terenie i próba naśladowania ich sztuczek. Oto kilka podstawowych zaleceń przed wyruszeniem w teren. Już przy wsiadaniu na rower przed stromym wjazdem - czynność na pierwszy rzut oka dość prosta - możemy napotkać problemy. Stromo wijąca się w górę droga, miękkie podłoże i ślizgające się koła, to pierwsze trudności. Należy więc :
1. Prowadzić rower ze swej lewej strony trzymając oburącz kierownicę.
2. Ustawić małe przełożenie, ale nie najmniejsze- ok. 2,8 m rozwinięcia koła powinno wystarczyć.
3. Ustawić rower na najlepszym widocznym fragmencie drogi, który miałby minimum ok. 6 metrów długości
4. Lewy pedał ustawić ok. 20 stopni za jego najwyższym położeniem.
5. Postawić lewą nogę na lewy pedał, wsiadając jednocześnie na siodło, a następnie postawić prawą stopę na prawy pedał.
6. Ciężar ciała starać utrzymać nad siodłem lub odchylić się lekko do tyłu w taki sposób, by tylne koło nie straciło kontaktu z podłożem, ale jednocześnie nie poderwać przedniego koła.
7. Włączyć odpowiednie przełożenie, pomagając sobie balansowaniem ciał w przód i w tył. Utrzymanie takiego rytmu gwarantuje równą jazdę, natomiast jego utrata powoduje zatrzymanie roweru i konieczność powtórzenia całej operacji od początku.

Linki : Rower na SFD

https://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=12259 - coś dla rowerzystów
https://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=35893 - jazda na rowerze
https://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=28646 - jakiej używacie ramy
https://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=40751 - rower - wyczyny


Gdzie te SOGI ?



"Wole znak <wstęp wzbronony> niż <wyjścia nie ma>"

Sklep kibica www.ISS-sport.pl sponsorem Ligi Typerów! Zagraj z nami!
http://www.sfd.pl/Liga_Typerów__VII_Edycja-t567860.html

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51563 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
heh bodymaker nie czepiajac sie szczegolow odnosnie treningu SOG, ale jak dotad nikt nie odpowiedzial na moje pytanie daje jeszcze 24 godziny powodzenia


Who dares wins!!!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 11148 Napisanych postów 51563 Wiek 30 lat Na forum 24 lat Przeczytanych tematów 57816
Centralnie! Zaskoczyliście mnie! Nie wiem czy jest jakieś ograniczenie na dawane SOG`i. Ale kazdy dostaje po jednym! Pozdrawiam narazie! Bo musze posprzatac i pouczyc sie troszke! Zaliczenie mi sie szykuje! ) Milego dnia zycze! Trzymajcie sie!


_________________________
SOG zawsze mile widziany!

--------------------------------
WIEJA OnLine 2003
My Macromedia Flash MX Studio.
WSPINACZKA BULDERING`OWA
--------------------------------
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Jazda na pionie, czyli pospolita świeca

Następny temat

może sie komuś przyda....

WHEY premium