SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ocena techniki

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 127

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 101 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 17730
Możecie z grubsza ocenic technike ? Wiem ze dokladnie po tych nagraniach nie bedzie widac, niuansow sie nie wylapie, ale zalezy mi na opinii, czy w 60-70% ruch wykonywany jest poprawnie

https://megawrzuta.pl/filesgroup/b427be4b8c9d7d3376179ceae3732d7c.html 
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 15 Wiek 30 lat Na forum 5 dni Przeczytanych tematów 126
Cześć,

It's about how hard you can get hit and keep moving forward; how much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!
Rocky Balboa

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 15 Wiek 30 lat Na forum 5 dni Przeczytanych tematów 126
Moim zdaniem:
1) Jeżeli chcesz kontrolować ruch stań przodem do lustra - nie obracaj głowy!
2) Przy wiosłowaniu wydaje mi się, że ciągniesz od 1 powtórzenia z biecpsu, zmniejsz ciężar, zepnij łopatki i spróbuj się bardziej pochylić - plecy trzymasz dobrze
3) Przy martwym (bo rozumiem, że nie jest to martwy na prsotych nogach) schodź niżej po sztangę i jeżeli trenujesz sylwetkę nie odkładaj, zejdź niżej i w górę
4) Przy przysiadzie wydaje mi się, że na początek nie zawijaj tyłka gdy schodzisz na dół, gdy zaczynasz podwijać nie schodź niżej tylko w górę (ten ruch będzie się pogłębiał bez zawijania); nie widać Twoich stóp, ale mam wrażenie, że przy zejściu odrywasz pięty.
1

It's about how hard you can get hit and keep moving forward; how much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!
Rocky Balboa

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 101 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 17730
Przy wioslowaniu wlasnie wydawalo mi sie ze ruch robie z lopatek a nie z bicepsa, staram sie nie zginac lokcia juz na samym poczatku ruchu tylko jak zblizam sztange do bioder...
Przy mc dlaczego mam nie odkladac sztangi ? I tak to mial byc mc na prostych czyli ten klasyczny xD
No a piet przy przysiadzie wydaje mi sie ze nie odrywam ale zwroce na to uwage teraz,
i przy przysiadzie nie rozumiem za bardzo uwagi, mam nie zawijac od poczatku tylko gdy wstaje ? Zawijam bo chce zaakcentowac ruch z biodra prawidlowy a nie z kolan ale chyba robie to za bardzo gleboko tak ?

Zmieniony przez - szprajt w dniu 2019-06-11 19:21:59

Zmieniony przez - szprajt w dniu 2019-06-11 19:24:48
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 15 Wiek 30 lat Na forum 5 dni Przeczytanych tematów 126
Jeżeli jesteś w stanie wyizolować plecy przy wiosłowaniu to ok. To ruch przy którym w podchwyciie biceps musi pracować jak sam wiesz. Ja, jeżeli chodzi o wiosłowanie jestem spokojny gdy prawie "leżę" (duży opad tułowia), wtedy czuję że jestem w stanie wyizolować plecy. W sumie jaki opad taka cześć ćwiczysz. W prostych słowach trenujesz mięsień w "miejscu" w którym poprowadzisz linie prostą od ciężaru do mięśnia (łatwiej to pokazać niż opisać). Ja po prostu zrobiłbym większy opad i wypuszczał dalej ręce żeby ruch zaczynał się z pleców (wypuszczasz ręce więc ok).
Co do mc. czy jest jakiś konkretny powód dla którego chcesz robić na prostych? Moim zdaniem ta wersja jest trudniejsza, a dwugłowy można zrobić chociażby na maszynie. Zaangażujesz więcej partii przy mc z siadu.
W kwestii odkładania ciężaru. Jak wiesz mięsień rośnie gdy jest poddany ciągłemu napięciu. Gdy odkładasz ciężar, niezależnie w jakim ćwiczeniu, czyli zmniejszasz napięcie, tracisz sporo pracy teraz pomyśl: odkładasz przy wyciskaniu na barki, odkładasz przy wyciskaniu leżąc (na górze i na dole), odkładasz przy bicepsie (na górze i na dole) itd. ćwiczysz tak przez 6 mc. Robisz w tym czasie jakieś 80 treningów i na każdym z nich wylewając pot i łzy, nie dajesz z siebie 100%... Poczytaj o TUT (time under tension) to mądra rzecz, polecam
Oczywiście powyższe ma zastosowanie w sportach sylwetkowych, tam gdzie potrzebujesz siły wybuchowej jest inaczej
Może popełniam bląd, ale zawsze staram się nie chować tyłka. Staram się znaleźć moment do którego mogę zejść bez tego ruchu i wtedy idę w górę. Jak pisałem wyżej, dzięki temu na pewno nie odłożę ciężaru na dole (nie siądę na nogach), a ruch w dol mimo wszystko dalej mi się pogłębia.
Chyba najlepsza metodą na sprawdzenie czy odrywasz pięty w przysiadzie jest prosty test: stań, zacznij schodzić do przysiadu jednocześnie wyciągając ręce w przód, jak będziesz już na dole poruszaj palcami u stóp w górę i w dol. Jeśli możesz to robić swobodnie znaczy, że cały ciężar ciała jest na pietach i część na śródstopiu.
No i na koniec, serio nie patrz w lustro obracając głowę gdy trzymasz ciężar. Kilka lat temu, raz w życiu, oderwałem głowę od ławki robić skos i odwróciłem ją lekko (to była rozgrzewka i ktoś mnie zawołał - odruch). Coś chrupnęło i miesiąc nie puszczało lustra są bardzo ważne, ale przodem, przynajmniej ja tak uważam.
1

It's about how hard you can get hit and keep moving forward; how much you can take and keep moving forward. That's how winning is done!
Rocky Balboa

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
Jak możesz to wrzuć na normalny serwis gdzie nie trzeba pobierać pliku będzie zdecydowanie wygodniej coś podpowiedzieć.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 101 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 17730
jaki na przyklad ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
you tube


Zmieniony przez - rion10 w dniu 2019-06-12 13:14:20
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 101 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 17730

















Zmieniony przez - szprajt w dniu 2019-06-12 22:11:23
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3758 Napisanych postów 53683 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 700080
Przysiad musisz zacząć od napięcia rdzenia, odpowiedniego ustawienia się. Poza tym schodzisz za głęboko od pewnego momentu robisz butt wink to jest kwestia albo braku mobilności albo za słabego rdzenia.

Reszta filmów mi się nie odpala.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 101 Wiek 22 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 17730









Zmieniony przez - szprajt w dniu 2019-06-15 12:12:44
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan na lato do oceny

MenS