Hiszpańscy naukowcy z Uniwersytetu w Valladolid pracowali z zawodowymi kolarzami podczas  dość długich startów. Długich, ponieważ trwały one ponad 20 dni. Sportowców podzielono na dwie grupy, w której jedna otrzymywała podstawową suplementację i 400 mg  magnezu do śniadania, a druga tylko podstawową suplementację.

Magnez jest jednym z bardziej popularnych suplementów. Sięgamy po niego zwykle, gdy czujemy zmęczenie, brak koncentracji, drganie powieki czy mięśni. Jest niezbędny do prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu.

kolarze magnez

W podstawowej suplementacji podawano:

  • kwas foliowy
  • witaminę C
  • witaminę B12
  • BCAA
  • glutaminę

Czy przy  takiej suplementacji dodatek magnezu coś zmienia?

Wnioski z badań

Naukowcy badali  sportowców pod wieloma względami. Choć stężenie LDH, kreatyniny i kinazy kreatynowej było takie samo w obu grupach, to okazało się, że pojawiły się różnice w stężeniu mioglobiny we krwi. Mioglobina jest wskaźnikiem uszkodzenia mięśni. Im go więcej, tym większe ryzyko osłabienia mięśni. U osób suplementujących magnez wzrost mioglobiny był wolniejszy.

Magnez  pozwala wyhamować rozpad mięśni u osób trenujących kolarstwo, ma to ogromne znaczenie w przypadku regularnego, powtarzanego wysiłku. Dodatkowe 400 mg magnezu umożliwia lepszą  regenerację mięśni po intensywnych i forsownych ćwiczeniach, jak ma to miejsce w zawodach rowerowych.

Podsumowanie

Magnez ma wiele cennych właściwości, korzystnych zarówno dla sportowców, jak i pozostałych osób. Czy prawdą jest, że magnez hamuje rozkład mięśni? Tak, suplementacja magnezem wspiera procesy regeneracyjne i pomaga zahamować rozpad mięśni. Warto uwzględnić magnez w swojej codziennej suplementacji.

Komentarze (0)