SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening przy problemach z kręgosłupem

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 957

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 15 Wiek 40 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1300
Witam.

Nie do końca wiem w którym dziale zamieścić swój wątek, więc biorąc pod uwagę, iż nie jestem mistrzem świata w stażu treningowym, zaglądam tutaj.

Na przełomie kwietnia/maja 2013, ważąc 105 kg, postanowiłem uderzyć na siłkę.
Dostałem trening i dietę od mojej guru Ani Halejak i zacząłem zabawę.

Szybko spaliłem 18-19 kg, przez parę dni było nawet 20 kg mniej. Potem zaczęło się rozprężenie i zachłyśnięcie sukcesem, parę kg wróciło, ale nadal było nieźle, bo waga powyżej 90 kg nie wchodziła.

Taki stan utrzymywał się do około roku stażu treningowego. Potem zaczęły się lekkie bóle pleców, aż w lipcu 2014 podczas przysiadu nieco mnie docisnęło, a asekuracja zagapiła się na jakąś laskę na siłce ;)
Wstałem z tym ciężarem, ale trochę mnie zakłuło w lędźwiach.

Odpuściłem trening na 3 tyg, pojechałem na wczasy. Wróciłem na siłkę i na pierwszy ogień poszły plecy. Przy wiosłowaniu na wyciągu poziomym ból powrócił i postanowiłem udać się do neurologa.

TK odcinka lędźwiowego wykazało dyskopatię wielopoziomową, guzki Schmorla, kręgozmyk oraz przebytą w młodym wieku chorobę Schauermana. Wiadomo-zakaż ćwiczeń itd. :)

Gdybym wiedział, że przebyłem w/w chorobę, to całkiem inaczej bym ćwiczył, a tak człowiek, wiadomo, chce nie wiadomo jakich osiągów i efekty są takie, że mam kręgosłup jak dziad. Największe zagrożenie stanowi chyba kręgozmyk, czyli przemieszczenie względem siebie trzonów kręgów spowodowane prawdopodobnie naderwaniem/zerwaniem więzadła, przez co kręgosłup nie jest stabilny.

Wiem, że możecie mnie zrugać i napisać, że mam, co chciałem. Ok, zgodzę się po części, bo nie powinienem siadać w dużymi ciężarami nie mając do tego bazy w postaci mocnego brzucha.

Jest dla mnie jednak nadzieja, gdyż wykluczając maksymalnie dużo ćwiczeń z osiowym obciążeniem kręgosłupa wolno mi ćwiczyć.
Wiem też, że podstawą do wyjścia trochę na prostą jest ćwiczenie mięśnia poprzecznego brzucha i od tego powinienem zacząć, jednak ćwiczenia z fizjoterapeutą po 100 zł za godzinę trochę mnie wypompowały z kasy, a dopiero tak naprawdę zaczynaliśmy.

Wiem też, że spokojnie mogę te ćwiczenia na brzuch robić sam w domu, jednak problem mój polega na tym, iż bez mocniejszego treningu szybko wrócę do dawnej wagi, a już jest nie za ciekawie, bo pół roku na siłowni nie byłem. Jeszcze walczę, ale spodnie już przyciasne się robią :) Bujanie się z piłką i klęczenie na bosu jest ok, ale wzmacniając brzuch również dorobię się ponownie balona :)

Nie zmobilizuję się do diety (choć staram się jakąś tam stosować), jeśli nie będę chodził na treningi, a trenować niestety wszystkiego nie mogę.

Mam zatem prośbę do kogoś obeznanego w temacie, aby napisał czy jego zdaniem, na tym etapie, mogę cokolwiek przerzucać na siłce.
Jak ćwiczyć poszczególne partie i jakimi ćwiczeniami zastąpić te standardowe, aby jak najmniej obciążać kręgosłup.
Wiadomo, że przysiad odpada, ale przecież w osiowy sposób kręgosłup obciąża byle wyciskanie sztangielek na siedząco.

Trening jaki stosowałem był następujący:

1 dzień:
klata:

-wyciskanie sztangi - łąwka płaska
-wyciskanie sztangi - skos dół
-wyciskanie hantli - skos góra
rozpiętki hantle - skos góra
-rozpiętki brama

biceps:

-supinacja
-młotek
-modlitewnik
-potem dorzuciłem bramę

brzuch:

-unoszenie kolan do klatki
-ławka rzymska
-tweester

Tutaj poczyniłem szybko modyfikacje i wszelkie ławki zastąpiłem spięciami oraz kółkiem.

2 dzień:

nogi:

-prostowanie w kolanach
-uginanie leżąc
-przysiad
-wykroki
-suwnica

plecy:

-drążek do karku
-drążek do klatki
-wiosłowanie na ławce
-wiosłowanie w opadzie
-wiosłowanie hantlem

3 dzień:

barki:

-arnoldki
-wyciskanie hantli siedząc
-unoszenie bokiem
-tył barków w opadzie
-szrugsy

triceps:

-francuskie do czoła
-prostowanie z drążkiem
-pompki na poręczach bądź ławce
-prostowanie w łokciu

brzuch:

-unoszenie kolan do klatki
-skłon z hantlem do boku
-tweester
-spięcia

Jeśli ktoś może mi pomóc, to byłbym wdzięczny. Niestety większość trenerów na siłowniach nie ma podstaw merytorycznych, aby układać takie treningi, leci masówka, każdemu to samo. I efekty są, dopóki jest zdrowie :)

Pozdrawiam.
Tomek.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

100% CZYSTY HYDROLIZAT KOLAGENU

Kolagen SFD PURE GOLD dedykowany osobom dbającym o zdrowy wygląd skóry, a także osobom uprawiającym sport, po kontuzjach sportowych.

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 4050 Napisanych postów 45412 Wiek 3 lata Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 345282
W tych czasach bardzo wiele osób ma problemy z kręgosłupem.One wcale nie muszą wykluczać z efektywnych treningów.Sam mam dyskopatię i prowadzę również 2 osoby, które posiadają poważne problemy z tym rejonem.Wszyscy rosną i są zadowolenie.Kluczem jest dobór odpowiednich ćwiczeń, nie obciążających nadmiernie kręgosłupa w płaszczyźnie osiowej.

„I would like to be the first man in the gym business to throw out my scale. If you don't like what you see in the mirror, what difference does it make what the scale says?„

Pilny student Vincea.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 15 Wiek 40 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 1300
Rosnąć to ja akurat póki co nie chcę, a wręcz przeciwnie :)

Rozumiem, że taka wiedza na temat "odpowiednich" ćwiczeń nie jest darmowa, zatem o ile nikt nie pokusi się o uchylenie rąbka tajemnicy, to proszę o ewentualne namiary do wtajemniczonych z terenu górnego śląska i zagłębia dąbrowskiego :)

Z góry dzięki.
1
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Dalej redukcja czy może przejście na mase?

Następny temat

Problem z całkowitym brakiem siły do ćwiczeń

Obnizka