SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trening czy redukcja masy?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 566

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

mężczyzna

Wiek

22

Waga

80

Wzrost

184

Cel treningowy

Budowa mięśni, rzeźba brzucha

Staż treningowy na siłowni

1 rok

Uprawiane inne sporty

siatkówka, basen

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Siłownia

Dieta

Brak

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Brak

Zażywane suplementy

Brak

Ostatnio przerabiany plan

Brak

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Wyciskanie - było 95, reszty nie mierzyłem
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 29 lat Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 85
Witam wszystkich,
Zacznę od tego, że mój romans z siłownią zaczął się w gimnazjum, gdy ważyłem 70 kg i chociaż o treningu za wiele nie wiedziałem, to chodziłem systematycznie na siłownię ponad pół roku i ćwiczyłem. Starałem się też w miarę stosować dietę - kurczak, mleko. Następnie trenowałem intensywnie siatkówkę, więc siłownia odpadła i biegałem naprawdę dużo i często. Gdy przyszło liceum, wszystko się skończyło, przynajmniej systematyka. Siatka została, a siłownia w ramach wfu może raz w tygodniu. W wakacje czasem chodziłem jeszcze systematycznie miesiąc - wynik na klatkę 95 kg. Ale to co najgorsze - po liceum moja waga wzrosła do 105-107 kg (fasfood i brak ruchu). Obecnie studiuję i masę już całkiem przyzwoicie zredukowałem, tzn. waże 80-81 kg. Dieta polegała na bardzo niewielkiej ilości jedzenia, dużej ilości ćwiczeń (basen 3x w tygodniu + ćwiczenia w pokoju - pompki, przysiady i brzuszki i siatkówka 2-2x w tygodniu). W pierwszym roku diety (rok temu) - brałem jeszcze spalacz viper, w tym roku już nic nie używałem. Dzięki ćwiczeniom skóra jest jędrna, ale jak wiadomo jeszcze tłuszczu trochę zostało i jego chciałbym się pozbyć, w zasadzie jest to oponka na brzuchu, reszta ok. Teraz właściwe pytanie - czy polecicie mi jeszcze zredukować masę do 75 kg np. i następnie trening na masę beztłuszczową, czy może już teraz powinienem zastosować jakiś trening na siłę, ale przy okazji z małym budowaniem mięśni a większym skupieniu się na wypaleniu tłuszczu. Mogę mniej więcej chodzić 1-2 razy w tyg na basen lub biegać i planuję ok. 3 treningi tygodniowo na siłowni. Chciałbym poznać wasze opinie i porady, ponieważ sam nie wiem jaki ma być mój kolejny krok. I oczywiście odpowiednia dieta.
Z góry dziękuję za przeczytanie tak długiego tekstu i wszystkie odpowiedzi.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 20118 Wiek 16 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 184232
zdjęcia, bez tego się nie wywróży nic
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

nietypowy problem

Następny temat

Jak się uchronić przed przetrenowaniem?

Wheya