SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Rodzaje suplementów i dawkowanie

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 100

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 8 dni Przeczytanych tematów 3
Cześć!
Mam kilka pytań odnośnie suplementacji, odżywek i posiłków przed i/lub po treningach. Dieta będzie ogarnięta, rozpiska treningowa itd. jest, a interesują mnie przede wszystkim rodzaje suplementów, jakie stosuje się/stosujecie Wy, użytkownicy, jakie może polecić bazując na własnym doświadczeniu itp.

Sporo poczytałem o białkach, kreatynach, węglach itd., itp., i jedne źródła mówią tak, a drugie zupełnie inaczej. Sam nie wiem jakim źródłom można zaufać. Rozbiję po prostu moje wątpliwości na kilka punktów.

1. Kreatyna
a) monohydrat, jabłczan kreatyny czy stacki? Ew. Wasze sprawdzone, ulubione firmy?
b) dawkowanie – zaraz po przebudzeniu, przed i po treningu? Czy może tylko jedna dawka po przebudzeniu? Słyszałem już różne opinie (nawet potwierdzone naukowo, że m.in. przyjmowanie kreatyny zaraz po treningu tak naprawdę nic nie da).

2. Białko
a) koncentrat, izolat czy kazeina? Ew. Wasze sprawdzone, ulubione firmy?
b) z własnego doświadczenia, podczas redukcji, koncentrat zdecydowanie mi nie służył, po odstawieniu go o dziwo waga w końcu zaczęła spadać (chociaż podejrzewam, że to wina składu tego białka). Kazeina przed snem?
c) dawkowanie – konkretny czas w dni treningowe? Czy może po prostu między posiłkami, do posiłków w ramach dopełnienia dziennego zapotrzebowania? (do tej pory korzystałem wg starego, utartego schematu „białko zaraz po treningu”, co podobno nie ma sensu).

3. BCAA
a) Wasze sprawdzone, ulubione firmy? Dawkowanie (jak w poprzednich punktach, kiedy najlepiej).


4. Węgle po treningu
a) proste czy złożone? Przykłady Waszych posiłków/szejków/owoców potreningowych? (niektórzy polecają banany/jabłka, inni z kolei odradzają i bardziej polecają kiwi, ananasy)
b) dawkowanie – zaraz po treningu?
c) następny posiłek po treningu? Ok. godzinę po treningu? Wcześniej, później?

5. Suplementy podczas cyklu na masę
a) gainery – możecie polecić dobre, sprawdzone firmy?
b) jakie proporcje w stosunku węgle-białko?
c) dawkowanie (jak w poprzednich punktach).
d) czy coś prócz gainerów w cyklu masowym możecie polecić?

Z góry dziękuję wszystkim za pomoc i odpowiedzi, nawet na tylko wybrane punkty!:)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
TomQ-MAG Fizjoterapeuta Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7556 Napisanych postów 147932 Wiek 30 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 1177309
1. Kreatyna
a) monohydrat, jabłczan kreatyny czy stacki? Ew. Wasze sprawdzone, ulubione firmy?
witaj, ja glownie stosuje kreatyne HCL
https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Creatine_HCL-opis32862.html
b) dawkowanie – zaraz po przebudzeniu, przed i po treningu? Czy może tylko jedna dawka po przebudzeniu? Słyszałem już różne opinie (nawet potwierdzone naukowo, że m.in. przyjmowanie kreatyny zaraz po treningu tak naprawdę nic nie da).
3g po treningu w DT i w DNT 3 g w ciagu dnia o wybranej porze dnia

2. Białko
a) koncentrat, izolat czy kazeina? Ew. Wasze sprawdzone, ulubione firmy?
WPC lub miks
https://www.sfd.pl/sklep/SFD_NUTRITION_Wpc_protein_plus-opis3653.html
b) z własnego doświadczenia, podczas redukcji, koncentrat zdecydowanie mi nie służył, po odstawieniu go o dziwo waga w końcu zaczęła spadać (chociaż podejrzewam, że to wina składu tego białka). Kazeina przed snem?
racze to nie byla wina bialka bialko jako tako nie jest nosnikiem energii, nawet organizm musi sie nieco bardziej postarac aby wykorzystac spozyte bialko na potrzeby energetyczne co wiaze sie z wiekszym kosztem energii do jego "przetworzenia"
c) dawkowanie – konkretny czas w dni treningowe? Czy może po prostu między posiłkami, do posiłków w ramach dopełnienia dziennego zapotrzebowania? (do tej pory korzystałem wg starego, utartego schematu „białko zaraz po treningu”, co podobno nie ma sensu).
ja wrzucam 100g wpc po treningowo

3. BCAA
a) Wasze sprawdzone, ulubione firmy? Dawkowanie (jak w poprzednich punktach, kiedy najlepiej).
https://www.sfd.pl/sklep/ALLNUTRITION_BCAA_Max_Support-opis33276.html
bcaa pije okolo 20g na treningu

4. Węgle po treningu
a) proste czy złożone? Przykłady Waszych posiłków/szejków/owoców potreningowych? (niektórzy polecają banany/jabłka, inni z kolei odradzają i bardziej polecają kiwi, ananasy)
u mnie leci 60g platkow owsianych, 140g platkow kukurydzianych plus nieco owoców
b) dawkowanie – zaraz po treningu?
c) następny posiłek po treningu? Ok. godzinę po treningu? Wcześniej, później?
jak chcesz korzystac z wegli w postaci odzywki to wylacznie w trakcie lub po treningu

5. Suplementy podczas cyklu na masę
a) gainery – możecie polecić dobre, sprawdzone firmy?
https://www.sfd.pl/sklep/Berserk_Labs_Devil_Mass-opis34159.html
b) jakie proporcje w stosunku węgle-białko?
30 bialka reszta wegle
c) dawkowanie (jak w poprzednich punktach).
wg brakow w diecie, najlepiej po treningu TYLKO
d) czy coś prócz gainerów w cyklu masowym możecie polecić?
wszystko zalezy od srodkow, moze byc np beta alanina dodatkowo, ktora wspomaga dzialanie kreatyny
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 124 Wiek 8 dni Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 7656
Kreatynke polecam Mono z olimpu, z wielu jakie miałem, ta mi najbardziej wchodziła, dawkuje 10 gram dziennie w DT i NT, obetetnie o jakiej porze, jak mi wygodnie.

Białeczko polecam WPC z AllNutrition też mi najlepiej podeszło, fajnie się rozpuszcza, smaki dobre i się nie nudzą, no i bierzesz wedle braków w diecie.

Co do BCAA nie jestem jej zwolennikiem, przynajmniej na masie bym sobie odpuścił, wszystkie te trzy aminokwasy masz w WPC.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 10249 Napisanych postów 116994 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381323
1 kalsyczne mono zawsze na propsie, jak zaczynasz to zrób cykl na mono potem mzoesz innych form próbować
2 obecnie jade 5g dziennie jedynie, jak chcesz zrobić krótszy cykl to daj 5g przed i po treningu i 5g w nietreningowy kiedy cchesz


1 ja poza wpc nie wychodzę, jak chcesz to allnutrition teraz wypuścił miks izolatu z wpc
2 dziwne, ogólnie białka na noc nie trzeba a jak już to i wpc styknie
3 zależy jakie brakim, mozesz wsyztsko upchnąć po treningowo, w nietreningowy jak też spozywasz mozesz jakieś danie z wykorzystaniem białka zrobić

1 przed treningiem 1g na ok 10 kg masy, nie mam ulubionego ogólnie forumowe sfd, allnutrition, activlab, olimp, ostrovit,

1 u mnie po treningu leci banan i wpc
2 przeważnie w sztaki, torochę ochłonę zjem i wypije
3 jak wrócisz na psokojnie do domu to zjedz, ja wracam myje się i okło po godiznie wcinam na spokojnie

1 gainer i masz kreatynke gratis https://www.sfd.pl/sklep/Berserk_Labs_Devil_Mass_ _Crea_X3-opis34239.html
2 standardowy ok 20-30 do 70
3 wg braków w diecie, nie ma jednego schematu
4 mzoesz beta alanine dodać do cyklu kreatynowego, jak gorszy dzien jakaś przedtreningówka

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 8 dni Przeczytanych tematów 3
Super, dzięki wielkie Panowie za pomoc, skorzystam z porad na pewno!
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
domer ODŻYWIANIE Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3632 Napisanych postów 62402 Wiek 35 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 675738
Rozpisałeś się na temat suplementacji jaką stosowałeś, zy chciałbyś stosować, ale tak naprawdę nie wiemy zbyt wiele o Tobie, jak i o Twoim celu. Inne suplementy będą odpowiednie dla kolarza, a inne dla osoby, której zależy na redukcji tkanki tłuszczowej, czy budowie masy mięśniowej. Jest to bardzo istotne.

Piszesz, że po Wpc nie spada Tobie masa ciała, co nie bardzo ma sens. Przede wszystkim masa ciała nie jest wyznacznikiem tego jakie uzyskujemy efekty. Istotne są obwody ciała i na ich polecam się skupić. Wpc nie ma tutaj żadnego wpływu.

Moderator działu Odżywianie

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Co sądzicie o tej odżywce?

Zestaw 1