SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Problem z plecami

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 658

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 165 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1544
Witam wszystkich, ponizej opisze o co chodzi, prosze o wytrwalosc w czytaniu, bo sie z tym woze dluzszy czas.

Kontakt z silownia mam od 2004 roku. Raz trenowalem regularnie caly rok, raz nie trenowalem kilka miesiecy - roznie bywalo. Odkad pamietam, zawsze mialem problem z plecami. Podciaganie na drazku nigdy mi nie szlo, bo zawsze sporo wazylem. Nie chodzi o bebech, po prostu taka mam budowe ciala. Nie pamietam, zebym sie szerokim nachwytem chociaz 5 razy podciagnal. Jak w planie mialem martwiaka, to potem zawsze bolaly mnie ledzwia. To samo bylo po wioslowaniu w opadzie. Teraz po dluzszej przerwie wznowilem treningi i majac na uwadze swoje problemy, w takim ogolno rozwojowym planie robie na plecy wioslowanie w lezeniu na lawce i dzien dobry. Szczegolnie do tego drugiego dobieram nie za duze ciezary. Jednak po wczorajszym treningu, prawie przy kazdym schyleniu, musze sie o cos podeprzec. Chodzi o intensywny bol ledzwiow. Nadmienie tylko, ze milion razy czytalem atlas cwiczen, przed kazda seria na placy staram sie robic dane cwiczenie na sucho, kodujac w glowie prawidlowa postawe. Nic to nie daje.

Tym sposobem plecow nie mam prawie w ogole, takie cos jak najszerszy u mnie nie istnieje. :) Jakie cwiczenia mam dobrac, zeby wreszcie sie cos ruszylo, zebym zauwazyl jakikolwiek progres? Czy moze ze wzgledu na powtarzajacy sie bol w ogole zrezygnowac z tej partii? Nie chce w wieku lat 30 byc kaleka, wiec w razie czego wole odpuscic.

Dzieki z gory za wszelkie porady.

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 20

Waga: 86

Wzrost: 178

Cel treningowy: dobra sylwetka ;)

Staż treningowy na słowni: 6 lat z przerwami

Uprawiane inne sporty: rekreacyjnie Judo

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): ławka, hantle, sztanga łamana, modlitewnik, drążek

Dieta: brak

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: brak
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 165 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1544
Ponawiam prosbe.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 70 Napisanych postów 5486 Wiek 38 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 48077
Z tego co piszesz wynikać może że masz albo jakieś zmiany wywołane przeciążeniem albo jesteś zbyt mało elastyczny i za mało poroźciągany co spowodowało przykurcze mięśni i ścięgien.

Piszesz że trenujesz judo... hmmm... wiem jak wyglądają treningi judo więc dziwi mnie że masz takie problemy z plecami bo wszystcy trenujacy ten sport fruwają wręcz po drażkach.

Jesli chcesz podejść do tematu prawidłowo proponuję. USG okolic lędźwiowych kręgosłupa + zanim jeszcze zaczniesz jakiekolwiek treningi - sesja kilku/kilkunastu zabiegów masażu.
Dobry masażysta rozluźni mięśnie i ścięgna i zlikwiduje ew. przykurcze mięśniowe.

Potem zacznij od planów FBW.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Płat piersiowy

Następny temat

Bieganie i kreatyna

Fruzelina