SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Początkująca prosi o pomoc w ułożeniu programu ćwiczeń

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1206

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 17
Cześć,

chciałabym prosić o pomoc w ułożeniu programu ćwiczeń. O mnie:

- jestem osobą początkującą;
- mam 159 cm wzrostu, ważę 52 kg, mam 26 lat;
- moja praca ma charakter siedzący (8h dziennie przed komputerem od poniedziałku do piątku; wolne weekendy)
- mam astmę oskrzelową;

Aktywności, z którymi miałam do czynienia:

- tenis ziemny;
- zajęcia fitness (step, atb, pilates, rozciąganie, zajęcia skupione na mięśniach brzucha/pośladków);
- pływanie;
- trekking;
- siłownia (krótka przygoda; nie potrafiłam dopasować planu ćwiczeń).

Potrzebuję pomocy w ułożeniu programu ćwiczeń, który poprawi moją kondycję, wyszczupli i wyrzeźbi ciało. Chciałabym schudnąć ok. 5 kg, wyrzeźbić mięśnie pośladków (mam płaską pupę), mieć więcej siły.

Od lutego zapisałam się na naukę pływania żabką sportową (aktualnie pływam amatorsko 2 razy w tygodniu). Chciałabym włączyć pływanie tym stylem w moje treningi. Mam owczarka niemieckiego, którego zabieram 3 razy w tygodniu po pracy na godzinny spacer (ok,. 4 km, na zmianę z mężem). Dodatkowo co weekend chodzimy razem z psem na spacery terenowe robiąc ok. 5-8 km. Oznacza to, że czas na treningi mam od pon-pt po godzinie 18:00 oraz w weekendy. Praca od godziny 7:00 nie pozwala mi na odbywanie treningów przed pracą. Odżywiam się średnio zdrowo, nie spożywam fast-foodow i słodyczy (jedynie sporadycznie), ale nie unikam "domowego" jedzenia.

Bardzo proszę o pomoc w ułożeniu programu ćwiczeń, uwzględniającego pływanie żabką sportową. Sama nie potrafię tego zrobić, mimo najlepszych chęci oraz czytania topików na forum. Nie wiem jakie ćwiczenia oraz w jakim wymiarze wykonywać, aby osiągnąć cel.
Ekspert SFD