1. "STRACISZ 5 KG W 2 DNI"
Producenci takich produktów jak ognia unikają słowa TŁUSZCZ - wszystko co stracisz to woda, która wkrótce zostanie uzupełniona.
5 kg tłuszczu to około 35 tysiecy kalorii, aby taką ilość spalić, należy na przykład maszerować przez 117 godzin !
2. "JEDZ CO CHCESZ I CHUDNIJ"
Tu obiecuje się nam z reguły takie przyspieszenie metabolizmu, że organizm nasz ma niby spalać wszystko co zjemy plus własny tłuszcz. Ewnetualnie zapewnia się że wzięcie pigułki przed posiłkiem usunie z niego wszystko od czego moglibyśmy utyć (np. tłuszcz).
Tak reklamuje sie głównie produkty na bazie efedryny i jej ziołowych odpowiedników oraz chitosanu.
Owszem, zarówno efedryna przyspiesza metabolizm, jak i chitosan "usuwa" z pokarmu część tłuszczy, nie zmienia to jednak faktu że samo stosowanie tych środków nie prowadzi do utraty tłuszczu przy nieumiarkowanym jedzeniu, co wiecej, nie wspomina się o ich efektach ubocznych.
3. "3 MINUTY ĆWICZEŃ NA NASZYM URZĄDZENIU WYSTARCZAJĄ ABY SCHUDNĄĆ"
Niestety, co by nie robić przez 3 minuty i tak będzie to za mało aby spalić dość kalorii by uzyskać zauważalny efekt. Przy ekstremalnych wysiłkach mozna w ciągu 3 minut spalić ilość kalorii będącą odpowiednikiem około 5 gramów tłuszczu, niestety przy ekstremalnych wysiłkach energia na nie zużyta niemal wcale nie pochodzi z tłuszczu.
4. "ZDJĘCIE "PRZED" I ZDJĘCIE "PO"
Sam to sprawdź - zrób dwa zdjecia.
Na pierwszym :
- zgarb sie maksymalnie
- wypnij brzuch jak najmocniej
- ugnij lekko nogi w kolanach
- stój absolutnie prosto do obiektywu
- zrób nieszczęśliwą minę
- bądź absolutnie blady
- nie czesz się przez parę dni przed zdjęciem
- ubierz stare, pogrubiające ciuchy
- objedz się i opij solidnie, pamiętaj o dużej ilości soli
- stój luźno i niedbale
i drugie zdjęcie :
- opal się solidnie lub uzyj bronzera
- stój wyprostowany
- napnij wszystkie mięśnie
- ściągnij łopatki
- stój lekko bokiem do obiektywu
- zadbaj o kontrastowe oświetlenie
- rób zdjęcie przed śniadaniem
- weż jakiś diuretyk by pozbyć się nadmiaru wody
- ubierz wyszczuplające schludne ciuchy
- zadbaj o fryzurę
- uśmiechaj się
Pamietaj również o tym że współczesna grafika komputerowa potrafi czynić cuda i w znacznej ilości przypadków zdjęcia takie to retusz lub fotomontaż
5. "WYNIKI POTWIERDZONE NAUKOWO"
Dotrzyj do źródła wyników. Sprawdź kto prowadził badania. Przeczytaj metodykę. Jeżeli masz kłopoty z rozumieniem naukowych publikacji, poradź sie ludzi którzy się na tym znają. Klasyczny przykład strategii "naukowej" jest następujący :
- sprzedający stwierdza że badania naukowe potwierdziły skuteczność produktu X np. w przyroście masy mięśniowej
- podaje nawet że osoby stosujące środek X przybrały na masie średnio 4 kg więcej niż te z grupy kontrolnej
Po dokładnym przyjrzeniu się wynikom badań dowiadujemy się że :
- grupa kontrolna po treningu nie dostawała nic a grupa badana dostawała środek X - zwykłą glukozę
Oczywistym jest że glukoza podana zaraz po treningu wpływa korzystnie na przyrost masy, niemniej jednak mozna ją kupić po 2 zł w sklepie spożywczym, a nie jako środek X po złotch 100 za taką samą porcję.
6. "PRZEŁOM / NOWOŚĆ / REWELACJA"
Producent zmienia etykietę, opakowanie, dodaje nieistotny dodatek do składu swego produktu obecnego na rynku od lat i ogłasza dokonanie niewiarygodnego odkrycia. Podobnie ma się sprawa z "rewelacyjnymi" dietami, programami treningowymi itp.
7. "SEKRETNY SKŁADNIK"
Producent twierdzi iż nie ujawnia składu "rewolucyjno - rewelacyjnego" produktu w obawie przed konkurencją, niemniej jednak zapewnia że produkt ten czyni cuda. W niemal wszystkich takich przypadkach produkt zawiera dokładnie to samo co środki konkurencji ale cena jego jest podwyższona - ktoś przecież zawsze da się złapać na sekretny składnik ...
8. "BĘDZIESZ TAKI JAK JA"
Taktyka polegająca na załączaniu do reklam swych produktów i usług zdjęć osób w doskonałej formie, najczęściej zawodowych kulturystów, fitnesek, modeli itp.
W żadnym przypadku osoby na zdjęciach nie osiągnęły swojej formy dzięki temu jednemu reklamowanemu produktowi. W dużej liczbie przypadków w ogóle go nie uzywają. W opisach rewelacyjnych treningów zapominają dodać o niedozwolonych środkach które stosują aby móc w stanie takie treningi wykonywać.
9. "ARTYKUŁY SPONSOROWANE"
Artykuły opisujace rewelacyjne działanieproduktu lub usługi niejednokrotnie są pisane na zamówienie a ich głównym celem jest skłonienie czytelnika do wydania pieniędzy na produkt lub usługę opisywaną w artykule.
10. "TAKI SAM DOBRY ALE TAŃSZY"
Wiele firm pragnie skłonić nas do zakupu twierdząc że ich produkt ma takie same funkcje / działanie / daje takie same efekty jak inne produkty lub usługi, znacznie droższe. Abgymnic zastępuje całą siłownię a sauna solution zastępuje i siłownię i dietę. Gdyby to wszystko było prawdą, cały przemysł dietetyczny i fitnessowy dawno by zbankrutował a wszyscy mieliby wymarzone sylwetki modelek czy kulturystów.
Powyzszych 10 strategii jest genialnie skutecznych w odchudzaniu ... portfeli, radzę o nich pamiętać rozmyślając nad zakupem produktów i usług zwiazanych z fitnessem.
Zmieniony przez - Tyka w dniu 2005-01-11 14:02:54