SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

K1 - crossfit czy fbw?

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 547

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 253 dni Przeczytanych tematów 16
Cześć. Zawsze coś tam się ruszałem, ostatnio biegam, trenuję kalistenicznie, core oraz fbw. Mniej więcej 6x w tygodniu po 2x dziennie (chwilowo nie pracuję - potrzebuję więcej ruchu). Postanowiłem, że chciałbym trenować jakieś sporty walki. Mam dosyć ograniczone możliwości, ze względu na aktualne miejsce zamieszkania, w obrębie 30km znalazłem sekcję k1 i chciałbym się tam wybrać. Chcę również nadal biegać i trenować siłowo. Zastanawiam się na co postawić? Crossfit czy FBW będzie lepsze pod SW? Mam 26 lat, ważę około 86kg, 171cm. W dłuższym terminie chciałbym obniżyć %fatu, ale chciałbym, aby moja waga oscylowała jednak w granicach 85kg. Generalnie jestem w stanie trenować 2x dziennie (wkrótce idę do pracy - programista, mało obciążenia fizycznego), w zasadzie nawet tego potrzebuję - lepiej pracuję i lepiej się czuję jak mam dużo ruchu. Będę próbował trzymać się jakichś makro. Cf? FBW? Może i to i to? +bieganie + k1 + w przyszłości będzie z pewnością jakaś praca z workiem (kiedyś trenowałem boks oraz karate, są jakieś podstawy).
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Z białkiem SZTOS łatwiej zdobędziesz prawdziwie SZTOS formę!

16 porcji w opakowaniu, w tym 19g białka w 1 porcji!

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1170 Napisanych postów 5217 Wiek 52 lat Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 180926
bitag
...Crossfit czy FBW będzie lepsze pod SW?...
Konkretnie pod K1 to crossfit.
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 253 dni Przeczytanych tematów 16
Dzięki. A te CFy powinny być jakoś ukierunkowane na k1 - jakieś konkretne ćwiczenia czy rozpocząć od podstawowych typu Angie, itd? Mieszać je jakoś typu A/B, gdzie A to cross z żelastwem, B - masa ciała? Szukam jakichś rzetelnych informacji w necie, ale ciężko, jeśli macie jakiś fajny artykuł to będę wdzięczny za link.


Zmieniony przez - bitag w dniu 2022-05-30 14:14:02
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Na forum 253 dni Przeczytanych tematów 16
Hej!

Wydaje mi się, że pomyliłem działy, widzę tutaj raczej dyskusje o walkach, czy można prosić o przeniesienie do odpowiedniej kategorii?

Byłem już na kilku treningach, jednocześnie biegam oraz trenuję siłowo (jednak FBW - chciałem zobaczyć jak to będzie wyglądało na sekcji a wiedza też jeszcze nie pozwalała mi na ułożenie planu) - mam już pierwsze wnioski, treningi bardzo mi się podobają i zamierzam kontynuować przygodę.

Właśnie piszę sobie plan treningów na nadchodzący tydzień i zastanawiam się nad kilkoma kwestiami. Po cf na sekcji miałem zakwasy na kapturach, zauważyłem też, że jest mocny fokus na barki oraz na brzuch. W związku z tym zastanawiam się nad modyfikacją treningów biegowych. Biegam w dni, w które mam treningi na sekcji. Na sekcji też jest trochę biegane, ale daję radę. Problem stanowi wytrzymałość barków - ogólna kondycja organizmu nie przekłada się na możliwości przy uderzeniach. W związku z tym, jeśli znajdzie się ktoś, kto zechce poświęcić parę minut na przeczytanie, chciałbym skonsultować kilka spraw.

1. Chciałbym włączyć interwały oraz trening brzucha, karku, kapturów. Bieg poniedziałkowy (luźno, 30 minut -> rozciąganie -> trening mięśni brzucha, karku, kapturów), bieg środowy (rozgrzewka, ok.1.6km - interwały 5:200m/200m - bieg ok.1.6km - rozciąganie -> bez treningu brzucha, karku, kaptuów, bo mam cf na sekcji), bieg piątkowy (bieg 6km, tempo ok. 5'/km -> rozciąganie -> trening brzucha, karku, kapturów).

Korzystając z własnego doświadczenia jestem aktualnie w stanie ułożyć mniej więcej taki trening, 3 obwody - 45s ćw:15s przerwa:
- brzuszki
- uginanie karku góra-dół w leżeniu (+5kg)
- uginanie karku na boki(każda strona) w leżeniu (+5kg)
- russian twisty z obciążeniem, talerz 5kg
- szrugsy z niewielkim obciążeniem, może talerze 10kg
- plank
- side plank

2. Trening siłowy stanowi dla mnie duży problem z kilku względów - trenuję w tej chwili jeszcze w piwnicy - ograniczone miejsce i ciężko będzie szybko zmieniać obciążenie, jednocześnie chciałbym pozostawić trening na większych ciężarach ze względu na mięśnie i nie chcę obniżać wagi za bardzo. Chciałbym celować w te 80-85kg (aktualnie ok.85kg/171cm) chociaż też jak zacznę sparować na sekcji to postaram się przeprowadzić jakiś rekonesans jak wygląda sprawa na rynku amatorskim (bo fajnie byłoby się coś pobić za jakiś czas :D). W zasadzie ten trening na sekcji (cf) to bym raczej strzelił, że to jest coś jak ACT. Obwodówka czasowa. Jeszcze nie wrzucam skakanki i worka (w lipcu praca, zobaczę jak z czasem - wtedy pewnie przeniosę się na siłownię i to już będą nieodłączne elementy). Wewnętrzny głos podpowiada mi nieśmiało, że warto byłoby wypróbować fbw 5-10-15. Co o tym myślicie?

Na koniec jeszcze taka jedna sprawa - nie daje mi to spokoju i chętnie przeczytam opinię innych osób. W gimnazjum trenowałem boks i coś tam pamiętam, nie mam raczej problemów z technikami ręcznymi, staram się generować jak najwięcej siły z obrotu ciała i te uderzenia we własnym odczuciu są w miarę mocne i szybkie. Mam wrażenie, że kickbokserzy zdecydowanie większą wagę przykładają do technik nożnych. Oglądałem też jakieś walki bokserów z przedstawicielami stylów kopanych i mam wrażenie, że często Ci drudzy mają spory problem z pięściarzami - mówię o walkach gdzie można używać zarówno technik ręcznych, jak i nożnych. Jak Wy to widzicie?


Zmieniony przez - bitag w dniu 2022-06-12 07:53:05
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 1553 Wiek 33 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 70008
Przy takim wzroście, jak chcesz startować to waga 70 kg, maks 75 kg. W wagach 80 kg i więcej są wysocy i szczupli zawodnicy i z nimi w stójce, jak jest się znacznie niższym jest bardzo ciężko.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1 Wiek 12 dni Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 84
Witam trenuje kickboxing 2 w tyg, z 2 treningi na siłowni, na siłowni robię fbw
A
Przysiad 5x5
Wyciskanie 5x5
Wiosłowanie 5x5
B
Marty 5x5
OHP 5x5
Podciąganie 5x5
Po każdym z tych zestawów robię stacje wydolnościowe około 6 ćwiczeń x4 (40s pracy 20 s odpoczynku)
Proszę o ocenę i czy wgl ma to sens?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 560 Napisanych postów 725 Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 10880
Patrząc z perspektywy nic nie robienia, to robienie czegokolwiek ma sens. Inaczej sprawa wygląda, gdy się dąży do czegoś konkretnego.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

24 czerwca - 2022 PFL 5: Cappelozza vs Scheffel i Pettis vs Ray

Sztos