SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Czy taki dobór ćwiczeń to dobra droga do sukcesu?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 750

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 16 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 358
Jestem nowy na tym forum wiec dopiero zaczynam poznawać ile ciekawostek można tu znaleść. Tymczasem pilnie potrzebuje porady odnośnie treningu.

Ćwiczę juz 0,5 roku (wcześniej też ćwiczyłem ale miałem ok 4-5 miesięcy przerwy), efekty są ale wydaje mi sie że nie do konca postepuję tak aby w 100% uzyskać kożyści z przezucania żelastwa na siłowni. Diętę trzymam, uzupełniam ją suplementami (białko, zma, HMB, witaminy). Pierwszy mój błąd jaki popełniłem rozpoczynając trening po długiej przerwie to brak treningu o charakterze ogolnorozwojowym; rozpoczynałem od razu od treningu dzielonego 3 x w tyg. (-no ale to już przeszłośc). Aby uniknąć tzw stagnacji po ok 2 miesiącach zmieniałem troche swoj trening zachowując ten sam układ, tą samą ilość serii, przerw między seriami dobierając tylko inne ćwiczenia - np. jak jechałem na klatkę:

1) wyciskanie sztangi na płaskiej ławce
2) wyciskaie sztangi na skośnej ławce
3) rozpiętki hantlami na płaskiej ławce

to po zmianie moj trening klatki wyglądał następująco:

1) wyciskanie hantli na płaskiej ławce
2) wyciskanie sztangi na skośnej ławce głową w doł
3) maszyna butterfly

W obu przypadkach wykonywałem 8-12 powtórzeń w serii, po 4 serie na każde ćwiczenie; przerwy między seriami 1,45 min.

Obecnie jestem już po jednej takiej zmianie i teraz przyszedł czas na kolejną. PYTANIE: czy na moim poziomie wystarczy tylko zmieniać dobór ćwiczeń na każdą grupę mięśni czy może wprowadzić jakieś inne zmiany? Zdecydowanie chciałbym zachować układ treningu 3 x w tyg. Celem ma być masa.

OGROMNIE dziękuję za pomoc!!!
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Fuckmaster ZASŁUŻONY
Ekspert
Szacuny 200 Napisanych postów 31902 Wiek 33 lat Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 94077
jesli trening daje efekty nie trzeba go zmieniac

zmiana intensywnosci nie oznacza zmiany cwiczen itp.

mozna zmienic ilosc serii , dodac cięzaru i to wystarcza najczęsciej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 347 Napisanych postów 1508 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 190666
Inne zmiany zacznij wprowadzac jak się zatrzymasz, jeśli idziesz do przodu nie ma takiej potrzeby

Cwiczenia zmienialbym co cykl(6-10 tyg), zachowujac miedzy kazdym z nich tydzien przerwy(tak dla informacji zebys nie popelnial takich bledow jak ja)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

TRENING NA RZEZBE

Następny temat

Co można zrobić zeby tego nie zmarnowac ...

NutLove