SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Coś dodać, coś usunąć-FBW

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 620

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

M

Wiek

30

Waga

102

Wzrost

195

Cel treningowy

od początku października budowanie masy mięśniowej

Staż treningowy na siłowni

razem może z 2 lata

Uprawiane inne sporty

czasem na SW, ale rzadko

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

full

Dieta

dodatni bilans kaloryczny, zbilansowana

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

brak

Zażywane suplementy

kreatyna 5g dziennie

Ostatnio przerabiany plan

od marca do października 2014 FBW na redukcji

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

przysiad - 120(6x), mc - 140(6x), ławka + - 90(6x)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 170 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5943
Witam,
Pytanie czy z poniższego treningu coś usunąć, dodać lub zamienić kolejność.

Trening to mam nadzieje dobrze dostosowana pod moje potrzeby wersja FBW. Trenuje 2-3 dni w tyg. Zazwyczaj 3. Cały trening zajmuje mi ok 90min.

i lecimy

A
Rozgrzewka 5min na orbitreku + stawy
Przysiad x5 12/12/10/8/6
Wiosłowanie sztangą w opadzie podchwytem x5 12/12/10/8/6
Wyciskanie żołnierskie x5 12/12/10/8/6 uwaga tu jest kombo - pytanie 1 poniżej!
Ławeczka hantlami skos + x5 12/12/10/8/6 - pytanie numer 2 poniżej
Biceps x2 12x hantli podchwytem i 12 x sztangielki młotkami
Triceps x2 12x wyciskanie hantli oburącz z nad głowy siedząc
Biceps z Tricepsem łączony w super
Rozciąganie
Cardio bieżnia -20min

B
Rozgrzewka 5min na orbitreku + stawy
Podciąganie na drążku szeroko nachwytem 5 x 10/10/8/8/8 (ostatnie dwa razy pomaga guma bo jest lipa :/ ale jest to dla mnie prior)
MC x5 12/12/10/8/6
Wyciskanie żołnierskie x5 12/12/10/8/6 uwaga tu jest kombo - pytanie 1 poniżej!
Ławeczka hantlami skos + x5 12/12/10/8/6 - pytanie numer 2 poniżej
Biceps x2 12x hantli podchwytem i 12 x sztangielki młotkami
Triceps x2 12x wyciskanie hantli oburącz z nad głowy siedząc
Biceps z Tricepsem łączony w super
Rozciąganie
Cardio bieżnia -20min

Pytania:
1 Ćwiczenie wykonuje podciągając dynamicznie sztangę do brody, zarzucam i wyciskam standardowo nad nad głowę. Daje popalić i czuje że robi robotę. Mam poruszone wszystkie 3 głowy i pewnie nie tylko. Pojawi się niestety w obu wersjach bo nie znalazłem alternatywnego ćwiczenia na wszystkie 3 głowy. Macie coś? Czy zostawić jak jest.

2 Mam do poprawy...nabity dół klatki i słabo do góry. Pytanie czy nie zamęczę tym samym ćwiczeniem klaty? Coś na zmianę. Czy zostawić.

A może coś przeoczyłem...


Dzięki za krytykę!

FGK

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4480 Napisanych postów 56476 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711689
jak już chcesz robić dwa osobne zestawy to nie dubluj w nich ćwiczeń.

Jak wykonujesz wyciskanie żołnierskie to na pewno nie ma tam żadnego podciągania do brody czy zarzutu sztangę bierzesz ze stojaków lub raz technicznie zarzucasz na barki i wykonujesz całą serie

W jednym treningu biceps w drugim triceps

Zmieniony przez - rion10 w dniu 2014-10-22 11:09:36

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 170 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5943
jak już chcesz robić dwa osobne zestawy to nie dubluj w nich ćwiczeń

ok, dla czego? za dużo ćwiczeń na jedną partię w przeciągu tygodnia? a co w alternatywie żeby nie dublować?

Jak wykonujesz wyciskanie żołnierskie to na pewno nie ma tam żadnego podciągania do brody czy zarzutu sztangę bierzesz ze stojaków lub raz technicznie zarzucasz na barki i wykonujesz całą serie

ok, a to w czymś przeszkadza?

W jednym treningu biceps w drugim triceps

ok, dla czego? za dużo ćwiczeń na jedną partię w przeciągu tygodnia?

pozdr

FGK

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4480 Napisanych postów 56476 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711689
Bo skoro masz te same ćwiczenia w dwóch zestawach to po co robić dwa zestawy ? Zrób jeden tylko zamieniaj jedno ćwiczenie martwy z przysiadami rób zamiennie i po problemie.

Idąc dalej jeśli robisz dwa zestawy to nie po to żeby dublować w nich ćwiczenia ale aby na każdym z poszczególnych treningów dać inny bodziec do wzrostu mięśniom więc różne ćwiczenia spełniają swoje zadanie.

W planach fbw nie ma nacisku na ramiona bo je trenujesz w poszczególnych ćwiczeniach wielostawowych. one rosną ale nie trzeba im zbyt wiele bezpośrednich ćwiczeń więc w jednym biceps a w drugim triceps wystarczy w zupełności

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 170 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5943
a jaka jest różnica między tym planem który opisałem a twoimi propozycjami?

oprócz tego że nazywają się A i B to praktycznie zamieniam właśnie przysiad z MC i wisło z podciąganiem co z resztą uważam za niepodważalne rozwiązanie. Reszta to jest właściwie jeden plan.

Więc bardziej potrzebuje alternatywy do tej reszty. Lub błogosławieństwa w tym jak jest :)

Zmieniony przez - adrianksg w dniu 2014-10-22 12:31:54

FGK

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4480 Napisanych postów 56476 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 711689
Zostaw jak masz, na każdym treningu albo biceps albo triceps nie razem . I będzie ok jak miska i regeneracja będzie ok to nie powinno być problemów

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 5 Napisanych postów 170 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 5943
Dzięki za pomoc!
pozdr

FGK

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Poczatkujacy - Plan Treningowy

Następny temat

Treningi 4x w tyg Cel- Masa porady

Fruzelina