SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Basen -problem z kraulem

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 2133

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 29
Strasznie cięzko przychodzi mi nauka "kraula"
Co prawda dopiero sie uczę ,gdzieś od początku marca.
Nie mogę załapac oddychania podczas płynięcia kraulem-po 25 m czuje jakbym sie miał za chwile udusić
Czy to normalne na początku???Ktoś miał taki problem??
Ps.żabka jestem w stanie juz przepłynąć 3 x25m
Czy są jakieś ćwiczenia na załapanie poprawnego oddychania przy kraulu??
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10772 Napisanych postów 47073 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
Zmień instruktora lub bardziej sie przykładaj i wykonuj podatawowe ćwiczenia z "deseczkami" które na pewno zalecają na basenie
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 226
To jak najbardziej normalne na początku, kraul jest ciezkim stylem pod względem kordynacj ruchowej, podczas płyniecia trzeba pamiętać o właściwym ułożeniu całego ciala, zaczynając od glowy, tlowa, bioder, i nog…

Początki plywania, kraulem to często styl szarpany chaotyczne ruchu do niczego nie prowadzace, a podczas odechu glowa wyskakuje z wody, bierzemy plytki odech i po 3 takich powtórzeniach mamy dosyc… Lecz nie zmieni się tego, bez znacznej poprawy techniki, właściwego pociągnięcia reki pod woda.

W każdym stylu, ważne jest to żeby ruch był wykonany jak najbardziej ekonomicznie, nie możesz się szarpać z woda, musisz Stanowić z nią jedność. Wazne jest to, żeby przy samym początku ruchu "złapać wode" poczuć opór, i do samego konca ruchu tego nie puszczać, w ten sposób jak np. na 25m. kraulem wykonywałeś 15ruchów, wykonasz 12 co daje Ci zapas energi.

Odech należy wykonac podacz tego, kiedy przeciwna reka do tej na która bierzymy odech jest już w fazie końcowej ruchu. Branie odechu podczas wykonywania pociągnięcia, wiaze się z zawachaniem równowagi w wodzie, co za tym idzie z stracaniem właściwej pozycji…

Ale z czasem wykonywania ćwiczeń, złapiesz także „czucie wody”, poprawisz Swoja pływalność co pozwoli Ci na dłużę pociągnięcia, a co za tym idzie na spokojne pływanie kraulem i nie tylko.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 10 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 29
Joony jesteś wielki , na taką odpowiedz właśnie liczyłem
A jak myslicie czy jest szansa na załapanie kraula (w stopniu pozwalajacym pokonac 50 metrów w 40-50 s) w 3 miesiące ???- na basen mógłbym uczęszczać 2 lub 3 razy w tygodniu.
Na razie tak jak napisałem ,przepłyne 25m w około 30 s i serce chce mi wyskoczyć
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 22 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 226
Pewnie, ze jest szansa, a jeśli będziesz dobrze współpracował z Swoim instruktorem, i sumienie wykonywał ćwiczenia to jak najbardziej jest to prawdopodobne.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 220 Wiek 30 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 1468
Co ile ruchów ramionami wykonujesz wdech ?

Kraula najlepiej ćwiczyć rozkładając go na drobne elementy :)

Oddychanie trenuj pływając w ten sposób, że wdech wykonujesz z każdym cyklem ramion.

Zaś prawidłową sylwetkę i czucie wody pływając dość długo bez wdechu. Wykonujesz głęboki wdech i starasz sie zanurzyc ciut głębiej w wodzie niz zwykle, glownie glowa musi byc nisko i wykonujesz 3-4 cykle ramion swobodnie, płynnie, dlugimi pociagnieciami, bez szarpania.

Z drugiej strony rowniez pracę rąk i nog dobrze cwiczyc osobno. Bierzesz sobie deseczke i plywasz najpierw same nogi, deska w ramionach wyprostowanych, a potem same ręce, deska między nogami.

Powodzenia! Czas 50 sek. naprawde nietrudno osiągnąć, wystarczy nawet sama dobra kondycja (ja jak jeszcze ledwo co potrafilem plywac, mialem 51 sek. na 50m kraulem a plywalem mając caly czas glowe nad wodą :P ), a przy opracowaniu techniki prawidlowej kolejne sekundy da sie jeszcze z tego uszczknąć :)
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

pocę się jak mors

Następny temat

Trening Pływacki - początkujący - odchudzanie.

aerofull