SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

AMINOKWASY - jak ich używać !!!

temat działu:

Odżywki i suplementy

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 53922

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
- dostałem pozwolenie od sona więc wrzucam


AMINOKWASY -Jak ich używać i osiągać rezultatu!!!!!!


To nie wystarcza wrzucić w siebie garść suplementów i oczekiwać, że same zrobią coś dobrego. Aby uzyskać rezultaty należy dopasować suplementy do sposobu odżywiania i diety. Suplementów używa się by osiągnąć jakiś określony cel, jak na przykład stracić tłuszcz, uzyskać przyrost masy mięśniowej czy wzmóc wytrzymałość.
Pośród wielu suplementów, które przynoszą najwięcej korzyści i są najbardziej efektywne w każdym programie odżywiania sportowego, są aminokwasy. Chociaż znane są od dawna , wielu ludzi nadal nie wie jak i kiedy należy ich używać. Aminokwasy mają pewne specyficzne zastosowanie w odżywianiu sportowym i na potrzeby kulturystyki i fitness.
Na początek należy przypomnieć, że aminokwasy odgrywają ważną rolę w organizmie, począwszy od budowania i reperowania tkanek do wytwarzania związków chemicznych, które są odpowiedzialne za funkcjonowanie mózgu. Jest ich 22 i podzielone są na dwie grupy: podstawowe lub inaczej niezastąpione (niezbędne) aminokwasy oraz na nie podstawowe lub inaczej zbędne. Aminokwasy podstawowe nie są wytwarzane w organizmie albo wytwarzane są w bardzo małych ilościach. Dostarcza się je do organizmu wraz z pokarmem białkowym i kombinacją posiłków z warzyw. W rzeczywistości, organizm nie jest w stanie wytwarzać białka, jeżeli nie ma wystarczającej ilości aminokwasów.
Istnieje dziewięć aminokwasów podstawowych:
-histydyna,
-izoleucyna,
-leucyna,
-lizyna,
-metionina,
-fenylalanina,
-treonina,
-tryptofan
-i walina.
Organizm może samemu produkować aminokwasy niepodstawowe z witamin i innych aminokwasów. Określenie niepodstawowe jest raczej mylące, skoro wszystkie aminokwasy są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania metabolizmu. Poza tym, pewne niepodstawowe aminokwasy są niezbędne w wypadku niektórych chorób.
13 niepodstawowych aminokwasów to: alanina, arginina, aspargina, kwas asparaginowy, cysteina, cystyna, kwas glutaminowy, glutamina, glycyna, hydroksyprolina, prolina, se-ryna i tyrosyna.
Można używać suplementów z pojedynczym aminokwasem albo z wieloma. Wzmaga to ilość dostarczanych organizmowi związków odżywczych oraz pomaga w treningu, ale których z nich należy używać?
Po pierwsze, należy zastanowić się nad celem jaki się chce osiągnąć. Czy chodzi o stratę tłuszczu, przyrost tkanki mięśniowej, złagodzenie apetytu, zyskanie sił życiowych czy wszystko na raz?
Następnie należy przyjrzeć się następującym profilom. Sprawdzić, który pasuje i jakie aminokwasy są w nim rekomendowane. Jak już zidentyfikuje się właściwy profil, należy postępować zgodnie z zaleceniami, a wejdzie się na drogę wiodącą do osiągnięcia celu, szczególnie jeżeli będzie się trwało przy sposobie odżywiania i odpowiedniego treningu
Profil #1

Zamierzasz się na start w konkursie albo po prostu chcesz wyglądać dobrze latem!!!! (tak to już najwyższy czas by zacząć).
Pierwsza zasada: Nie wolno obcinać ilości spożywanych kalorii aby stracić tłuszczu. . Można obciąć ilość spożywanych węglowodanów w tym samym czasie zwiększając spożycie oleju MCT, w celu zachęcenia organizmu do spalania tłuszczów. Jeżeli chodzi o aminokwasy, są trzy drogi do wyboru:

1. Uwalniacze hormonu wzrostu.

Pyroglutamian argininy i mono-chlorowo-dorek znajdują się w grupie aminokwasów znanych z tego, że mają wpływ na wydzielanie hormonu wzrostu (GH), który asystuje w spalaniu tłuszczów i budowaniu tkanki mięśniowej. Hormon wzrostu promuje wzrost chudej tkanki mięśniowej poprzez stymulowanie syntezy białka i zwiększanie stopnia zatrzymywania azotu. Uważa się, że częściowo taki efekt uzyskiwany jest przez to, że GH wspomaga przenoszenie pewnych aminokwasów wewnątrz komórki mięśniowej. Osoby o niedoborze hormonu wzrostu wykazują się relatywnie wysoką proporcją tłuszczu. Leczenie z zastosowaniem hormonu wzrostu zmniejsza zapasy tłuszczu i akompaniuje zwiększenie ilości białek w organi-zmie(głównie w mięśniach). Sugeruję branie dwóch lub trzech kapsułek, po wstaniu, przed treningiem i przed pójściem spać. Taki rozkład pomoże w naturalnym podwyższeniu poziomu hormonu wzrostu w organizmie, co przyczyni się do lepszego wzrostu mięśni, spadku ilości tłuszczu i lepszego reperowania się zniszczeń.

2.Aminy chroniące beztłuszczową masę.

Podczas fazy spalania tłuszczu należy skupiać się na mięśniach aktywnych metabo-licznie. Jednym ze sposobów osiągnięcia tego jest używanie suplementów aminokwasów o wszechstronnym przeznaczeniu. Ten rodzaj suplementu jest szczególnie korzystny podczas okresów intensywnego treningu i ścisłej diety.Aby ochronić masę beztłuszczową, wielu zawodników zwiększa spożycie na kilka miesięcy przed zawodami. Każdy może zastosować tą samą strategię jeżeli chce pozbyć się tłuszczu. Z powodu ich unikalnej budowy molekularnej aminokwasy te muszą być spożywane razem z posiłkami i nie na pusty żołądek.!!!
3.Suplementy tłumiące apetyt.
Chociaż można próbować schudnąć, każdy musi jednak jeść i polecam jeść trochę więcej, oczywiście odpowiednie potrawy. Nie polecam tłumienia apetytu. Jednakże, jeżeli ktoś ma tendencje do opychania się niewłaściwymi potrawami i chce wziąć to w końcu pod kontrolę, pomóc może aminokwas znany jako L-fenylalanina . Badania udowadniają, że powoduje on łagodzenie apetytu

Profil #2

Chcesz uzyskać przyrost beztłuszczowej masy.
Jeśli chodzi o środki odżywcze, powinieneś zwiększyć ilość spożywanych kalorii pochodzących z chudych białek, węglowodanów skrobiowych i węglowodanów błonnikowych — nie żałuj sobie. Jeśli chodzi o aminokwasy, zastanów się nad następującym:
l.Uwalnicze hormonu wzrostu.
Nie tylko, że te suplementy pomagają w programie spalania tłuszczu, ale są absolutnie niezbędne do przyrostu masy. Stymulują one wydzielanie hormonu wzrostu, który bierze udział w reperowaniu i syntezie tkanek mięśniowych. W tym przypadku stosuje się taki sam sposób zażywania jak opisany był wyżej.
2. Aminokwasy o złożonych łańcuchach( BCAAs).
Aminokwasy o złożonych łańcuchach jak leucyna, izoleucyna i walina biorą bezpośredni udział w budowaniu nowej tkanki
mięśniowej. Poprzez przenoszenie azotu, asystują one mięśniom w syntezie innych aminokwasów wpływając na wzrost i naprawy. BCAAs są szczgólnie ważne, ponieważ ulegają przemianie w mięśniach (bardziej niż w wątrobie). Aminokwasy o złożonych łańcuchach stanowią 50 do 90% wszystkich aminokwasów zużywanych przez mięśnie po posiłku białkowym. Jak już się tam znajdą, służą one jako substrat, lub bloki budulcowe w syntezie białka. Zwiększają one poziom insuliny, która dalej stymuluje syntezę
białka i jest przyczyną efektu anabolicznego. Najlepszym sposobem na zażywanie suplementu BCAA jest branie go razem z posiłkiem oraz jedzenie sześciu albo więcej posiłków dziennie. Należy brać ten suplement razem z posiłkiem przed treningiem razem z dobrym napojeni węglowodanowym. Węglowodany chronią przed
utlenieniem się BCAAs, pozostawiając je gotowymi do użycia w syntezie białek. Wydzielenie insuliny powodowane węglowodanami pomaga aminokwasom wewnątrz komórek mięśniowych jak również w stymulowaniu syntezy białek. Jest to również najlepszy czas na uzupełnienie zapasóws glykogenu. Ponieważ do pewnego stopnia wszystkie aminokwasy biorą udział w budowaniu tkanek chudych, należałoby brać suplement aminokwasów o wszechstronnym zastosowaniu jak również zapewnić dodatkowy dopływ wartościowych białek .!

Profil #3

Chcesz trenować intensywniej i potrzebujesz być bardziej wytrzymały !
Większość ludzi nie myśli o białkach i aminokwasach jako mających wpływ na wytrzymałość. Ale białka mają krytyczne znaczenie jeśli chodzi o wytrzymałość i mogą w pewnych przypadkach być zużyte jako dodatkowe źródła energii( dodatek do tradycyjnych źródeł energii,takich jak węglowodany). Oto jak można stosować aminokwasy w pełnym treningu ae-robicznym i wytrzymałościowym.

1. Aminokwasy o złożonych łańcuchach.

Te aminokwasy znajdują zastosowanie jako źródła energii w ćwiczeniach wytrzymałościowych trwających przynajmniej 60 do 90 minut. W czasie wysoko intensywnego ćwiczenia aerobicznego jeden szczególny aminokwas, lecyna, ulega gwałtownemu zużyciu. Fragmenty z jego rozpadu zużywane są do wytwarzania innego aminokwasu, zwanego alaniną, który zamieniany jest w wątrobie na glukozę. Glukoza z kolei jest transportowana do pracujących mięśni gdzie zużyta jest na energię. Im intensywniejszy jest trening tym więcej zużywa się leucyny i innych aminokwasów o złożonych łańcuchach. Używanie BCAAs jako źródła energii pomaga w zapobieganiu rozpadu tkanki mięśniowej i zużywaniu jej jako paliwa.

2. Inne aminokwasy „wytrzymałościowe".

Zalecam zastanowienie się nad używaniem następujących związków odżywczych, co powinno poprawić wytrzymałość:

•Inozyna — Związek ten poprawia zużycie
tlenu i zwiększenie wytrzymałości

•L-fenylalanina — Ten podstawowy amino
kwas działa jako silny stymulant psychologicz
ny, poprawiając koncentrację w czasie treningu.

*D-fenylalanina — Zwierciadlane odbicie
L-fenylalaniny. Ten aminokwas wstrzymuje
rozpad endorfin, co pomaga w podniesieniu
granicy bólu.

•Kwas ferulowy (FRAC) — Ten związek od
żywczy stymuluje system endokrynologiczny
pomagając w regeneracji i w zwiększaniu za
kresu treningu.

•Asparaginłany magnezu i potasu —
W czasie ostrego treningu wytwarzają się pew
ne produkty odpadowe, w tym amoniak. Po
przez zamienianie amoniaku w kwas moczo
wy, asparaginiany pomagają w filtrowaniu
związków odpadowych na zewnątrz organi
zmu, dodając dodatkowej siły życiowej
i wzmagając wytrzymałość.


Który profil pasuje?

Możliwe że jeden z tych profili będzie pasował jak ulał. Możliwe, że coś z każdego z tych trzech profili będzie pasować. Jeżeli ktoś potrzebuje zrzucić tłuszcz, uzyskać przyrost mięśni i wytrzymałości, używanie wszystkich wymienionych produktów jest z pewnością zalecane.
Należy pamiętać, że suplementy aminokwasów są tylko częścią całościowego programu odżywiania. Najważniejszym jest sposób odżywiania bogaty w chude białka, węglowodany skrobiowe i błonnikowe. Suplementów należy używać zgodnie z własnymi potrzebami. !!!!!!


Zaraz znajdą się osoby które z pewnymi żeczami się nie będą zgadzać! ( ale każdy może mieć inne zdanie ! ) myśle że ten artykuł przyda się nie jednej osobie

-zamieszczam jeszcze link do artykułu Czarnuchoka (chyba się nie obrazie )" Aminokwasy -nie tylko dla sportowca " myśle że będzie dobrym uzupełnieniem !

http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=121623 








K>K>W>A - the best!!

Pozdrawiam!
>>>>> soldiier <<<<<<
3
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
podkreśle żeby się nikt nie czepiał tekst nie mojego autorstwa !

JOHN Parillo!





K>K>W>A - the best!!

Pozdrawiam!
>>>>> soldiier <<<<<<
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
eee myslalem ze twoj dal bym ci soga!!!ale nic moze kiedy indziej

ZaCzYnAmY AtAk Na MaSe

" JAK NOWO NARODZONY "
1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 98
"-bardzo dobry artykuł przyda się na pewno -sog leci ! "

dysiu

dysiu

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
żeby dawać sogi musisz mieć abonament ale dzięki za dobre chęci





Aminokwsasy - jak ich używać!!! http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=124766

Pozdrawiam!
>>>>> soldiier <<<<<<
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 2191 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 20949
Soldier ja mam i song leci

A.C.A.B
Dac songa nie dac songa
o to jest pytanie
Pozdrawiam
Wszystkich

===>...::: mafia-kafary-sfd-pl :::...<===
_____________________________

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
no myslałem że spodoba wam się ten artykuł





Aminokwsasy - jak ich używać!!! http://www.sfd.pl/topic.asp?topic_id=124766

Pozdrawiam!
>>>>> soldiier <<<<<<
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2071 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 5983
TEXT BARDZO FAJNY.
DZIEKI TERAZ JUZ WIEM:)
POZDRAWIAM:)

Masa, masa i jeszcze raz MASA
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10791 Napisanych postów 47485 Wiek 26 lat Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 57816
odświerzam!! powoli wracam do suplementacji
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 45 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 422
Siemanko!
Mam pytanko. Kupiłem sobie aminokwasy firmy ultimate nutrition "Whey supreme 2000". Stosuje w dzień treningowy 9 tabletek, a w dzien nietreningowy 6. Jestenak moje pytanie jest takie, czy to prawda, że należy robić przerwy w używaniu aminokwasów? Słyszałem, że należy brac miesiąc, potem miesiąc przerwy i znowu miesiąc brać. Podobno chodzi o to, żeby organizm się nie uzależnił i nie przestał produkować. CZY TO JEST PRAWDA????? Z GÓRY DZIĘKI ZA ODP.

POZDRO
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 379 Napisanych postów 37466 Wiek 54 dni Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 126369
aminokwasy brać możesz ciągle bez najmniejszych obaw.
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

WITAMINA B-12

Następny temat

AMINOKWASY JAKIE WYBRAC?

Fruzelina