[...] został przyjęty do nowo utworzonego programu Renault Driver Development i rozpoczął starty w Brytyjskiej Formule 3. Reprezentował barwy zespołu Fortec, który używał silników Renault. W drugiej połowie sezonu należał do najbardziej konkurencyjnych kierowców - wszystkie pięć zwycięstw (wliczając w to wygraną podczas wyścigu pomocniczego [...]
[...] Model ten, dzięki swej znacznej pojemności skokowej, był w stanie nawiązać walkę, a następnie pokonać uprzednio niezwyciężone Alfy Romeo, wyposażone w maksymalnie wysilone silniki sprężarkowe. Samochód miał ramę rurową i niezależne zawieszenie przednich kół na poprzecznych wahaczach i poprzecznym półeliptycznym resorze piórowym, z tyłu [...]
[...] wozów GP, Cooper, był - choć może to zabrzmieć nieprawdopodobnie - odległym potomkiem prymitywnego samochodziku Cooper 500 F 3 z końca lat czterdziestych, napędzanego silnikiem motocyklowym. Charles Cooper budował wszystkie swoje modele, począwszy od samochodzików F3 poprzez F2 aż do F1, według tego samego wzorca: centralne umiejscowienie [...]
[...] skrzydłem. Ten samochód to Brabham BT 46 B. Głównym konstruktorem Brabhama był w tedy Gordon Murray, a samochody tej stajni napędzane były płaskimi dwunastocylindrowymi silnikami Alfa Romeo. Jednostka napędowa, dostarczana przez włoskiego producenta miała jak na tamte czasy bardzo dobre osiągi ... miała też jedną poważną wadę - bardzo szybko [...]
[...] Wszyscy spodziewali się, że miejsce dwukrotnego Mistrza Świata zajmie partner Kimiego z Saubera - Nick Heidfeld, który miał podpisany kontrakt z Mercedesem - dostawcą silników stajni z Woking. Jednak Ron Dennis postanowił, że partnerem Davida Coultharda w sezonie 2002 powinien zostać właśnie Räikkönen. Miał on co prawda ważny kontrakt z [...]
[...] wahaczach i również poprzecznym resorze. W zawieszeniu zastosowano amortyzatory cierne. Samochód wyposażony był w hydrauliczne hamulce bębnowe. 8-cylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 1480 cm3 (średnica cylindrów 58mm, skok tłoków 70 mm) miał blok wraz z integralną głowicą, oraz skrzynię korbową, odlane z lekkiego stopu. Wał korbowy [...]
Szef zespołu: Jean Todt Dyrektor: Stefano Domenicali Dyrektor techniczny: Aldo Costa Samochód: Ferrari F60 Debiut: GP Monako 1950 Opony: Bridgestone Silnik: Ferrari 056 Mistrzostwa konstruktorów: 16 Mistrzostwa kierowców: 15 Po sezonie 2006 karierę zakończył siedmiokrotny mistrz świata Michael Schumacher. Niemiec zdobył pięć tytułów właśnie w [...]
Szef zespołu: Ron Dennis Dyrektor: M. Whitmarsh Dyrektor techniczny: - Samochód: McLaren MP4-23 Debiut: GP Monako 1966 Opony: Bridgestone Silnik: Mercedes-Benz FO108W Mistrzostwa konstruktorów: 8 Mistrzostwa kierowców: 11 W sezonie 2006 McLaren nie wygrał ani jednego wyścigu po raz pierwszy od 1996 r. W połowie roku zwolniono spisującego się [...]
Szef zespołu: Flavio Briatore Dyrektor: Flavio Briatore Dyrektor techniczny: Bob Bell Samochód: Renault R28 Debiut: GP Wlk. Brytanii 1977 Opony: Bridgestone Silnik: Renault RS27-2009 Mistrzostwa konstruktorów: 2 Mistrzostwa kierowców: 2 Francusko-brytyjska ekipa w latach 2005-06 zdobyła wszystko, co było do zdobycia. Fernando Alonso i Giancarlo [...]
Szef zespołu: Tsutomu Tomita Dyrektor: Tsutomu Tomita Dyrektor techniczny: Pascal Vasselon Samochód: Toyota TF109 Debiut: GP Australii 2002 Opony: Bridgestone Silnik: Toyota RVX-09 Mistrzostwa konstruktorów: 0 Mistrzostwa kierowców: 0 Toyota wciąż poluje na pierwszą wygraną w Formule 1. Po niezłym sezonie 2005, ubiegły rok był jednak gorszy. [...]
Szef zespołu: Franz Tost Dyrektor: Franz Tost Dyrektor techniczny: Giorgio Ascanelli Samochód: - Debiut: GP Bahrajnu 2006 Opony: Bridgestone Silnik: Toyota RVX-09 Mistrzostwa konstruktorów: 0 Mistrzostwa kierowców: 0 Scuderia Toro Rosso jest ekipą, która jeszcze nie osiągnęła znacznych sukcesów w historii Formuły 1. Po zakończeniu ubiegłego sezonu [...]
[...] 2005 Opony: Bridgestone Silnik: Renault RS27-2009 Mistrzostwa konstruktorów: 0 Mistrzostwa kierowców: 0 Od 2007 ekipa Red Bull zapewniła sobie dostawę mistrzowskich silników Renault. U boku Sebastiana Vettela, jeżdżącego w tym zespole od bieżącego sezonu, startować będzie Mark Webber. Tak doświadczony duet kierowców gwarantuje regularne [...]
[...] Silnik: Toyota RVX-09 Mistrzostwa konstruktorów: 9 Mistrzostwa kierowców: 7 Jeden z ostatnich zespołów w stawce pozostających w prywatnych rękach. Frank Williams po sezonie współpracy z Cosworthem zapewnił sobie dostawy fabrycznych silników Toyoty. Obok młodego i nierówno jeżdżącego Nico Rosberga barw ekipy bronić będzie Kazuki Nakajima.
Szef zespołu: Colin Kolles Dyrektor: Colin Kolles Dyrektor techniczny: James Key Samochód: - Debiut: GP Australii 2008 Opony: Bridgestone Silnik: Mercedes-Benz FO108W Mistrzostwa konstruktorów: 0 Mistrzostwa kierowców: 0 Zespół Force India powstał na Spykerze, który po jednym roku startów zakończył starty w F1. Holenderską stajnię kupił indyjski [...]
Szef zespołu: R. Brawn Dyrektor: R. Brawn Dyrektor techniczny: - Samochód: Brawn GP Debiut: GP Australii 2009 Opony: Bridgestone Silnik: Mercedes-Benz FO108W Mistrzostwa konstruktorów: 0 Mistrzostwa kierowców: 0 Team, który zadebiutuje podczas Grand Prix Australii 2009, team został utworzony prez Rossa Brawna na bazie Honda Racing F1. Kierowcami [...]
Noo ale z drugiej strony może gdyby kazali mu zjechać do boksu po okrążeniu rozgrzewkowym to prawdopodobnie silnik udałoby się naprawić... Chociaż teraz może też się uda.
[...] bajka... kiedyś patrzyłem ile kosztuje takie autko zeby samemu to zrobić kupujesz szrota za 5 tysięcy i wkładasz w niego 80 i masz taką fure orginalne zostają tylko blachy o ile rdza ich nie przytyrała... do tego silnik 4,7 litra o ile si enie myle bo chyba była taka wersja i jest bomba 9 Zmieniony przez - lukaaasz w dniu 2009-04-07 17:10:12
[...] nadwozia jest kabina (tzw. monocoque), mieszcząca w sobie kokpit kierowcy oraz bezpieczny zbiornik paliwa, umieszczony za kierowcą. Bezpośrednio do kabiny mocowany jest silnik, zawieszenie i elementy aerodynamiczne. Monocoque musi spełniać bardzo rygorystyczne normy i z powodzeniem przejść wiele testów zderzeniowych i obciążeniowych. [...]
No i zaczynają się kłopoty, w czasie wyścigu nikt sobie tym głowy nie zawracał, jednak teraz, gdy zaczynają się chłodne kalkulacje, widzimy, że BMW będzie musiało zmienić strategie użycia silników w tym sezonie jeśli chodzi o bolid Roberta - zakładam, że silnik z GP Malezji nie da się naprawić