SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

ważne pytania odnośnie treningu siłowego i włókien mięśniowych

temat działu:

Trening dla początkujących

Ilość wyświetleń tematu: 1264

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 456 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 16328
mam kilka pytań, które mnie nurtują.
Nie wiedziałem, w który dział wrzucić więc wrzucam tu


1. W jaki sposób dochodzi do wzrostu mięśnia po treningu siłowym ?
Czemu to akurat ćwiczenia siłowe są sposobem na zwiększenie masy mięśniowej.
Gdzieś czytałem, że podczas treningu niszczymy włókna mięśniowe, natomiast po treningu jesteśmy w stanie katabolizmu.
Organizm dąży wyrównania gospodarki hormonalnej i wodnej (homeostaza) więc, odbudowuje ten mięśień (anabolizm) i pomagają mu w tym HORMONY ?
Dostarczając do organizmu składniki odżywcze i białko, odbudowujemy ten mięsień, a także "nadbudowujemy" go.
To nadbudowanie to właśnie wzrost mięśnia.
Dobrze rozumuję ?

2. Czy to prawda, że jedne włókna (czerwone i białe) mogą przejmować cechy innych włókien podczas wysiłku ?
np. podczas długodystansowego biegu włókna szybkokurczliwe mogą przejmować cechy włókien wolnokurczliwych.

3. Wzrost masy mięśniowej polega na wzroście objętości i siły włókien mięśniowych, a nie na zwiększeniu ich ilości, ponieważ to jest niemożliwe (są na ten temat badania, ale niepotwierdzone).
Prawda ?

3. Co to jest kwas pirogronowy, który jest produktem rozkładu glukozy + ADP + Pi podczas glikolizy (I etap oddychania komórkowego)

4. Czy stosowanie hormonów np. testosteron wpływa źle na osoby o ustabilizowanej gospodarce hormonalnej, jeśli tak to jak, w jaki sposób ?
Proszę tu o szczegółową odpowiedź oraz wyjaśnienie, np. niszczy nerki, jeśli tak to czemu ? w jaki sposób niszczy te nerki ?

Prosiłbym o odpowiedzi na te pytania.
pozdr

5. Czy stosowanie większej ilości powtórzen na partie typu: przedramie, łydki, brzuch, kaptury spowodowane jest tym, że w tych mięśniach przeważają włókna wolnokurczliwe, więc są bardziej odporne na zmęczenie, więc przez to potrzebują większej ilości powtórzen, żeby doprowadzić do ich wzrostu ?
to jest głównym czynnikiem stosowania większej ilości powtórzen na te partie ?

Zmieniony przez - mlody_007 w dniu 2009-10-28 18:51:28

"Today I'm smarter and healthier than yesterday.
Tomorrow I'll be smarther and healthier than today"

Permanent development...

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 17852 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 63599
odp na wiekszosc pytan znajdziesz w linku u mnie w podpisie o reszte dopytaj jak skonczysz czytac
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 456 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 16328
Tutaj wchodzi temat podziału włókien mięśniowych na szybko kurczliwe (białe, lubią więcej powtórzeń w serii) i wolno kurczliwe (czerwone mniej powtórzeń w serii).

a nie na odwrót ? białe potrzebują mniej powtórzeń, czerwone więcej skoro są bardziej odporne na zmęczenie?

1. W jaki sposób dochodzi do wzrostu mięśnia po treningu siłowym ?
Czemu to akurat ćwiczenia siłowe są sposobem na zwiększenie masy mięśniowej.
Gdzieś czytałem, że podczas treningu niszczymy włókna mięśniowe, natomiast po treningu jesteśmy w stanie katabolizmu.
Organizm dąży wyrównania gospodarki hormonalnej i wodnej (homeostaza) więc, odbudowuje ten mięśień (anabolizm) i pomagają mu w tym HORMONY ?
Dostarczając do organizmu składniki odżywcze i białko, odbudowujemy ten mięsień, a także "nadbudowujemy" go.
To nadbudowanie to właśnie wzrost mięśnia.
Dobrze rozumuję ?


więc z artykułu wnioskuje, że chodzi o przeciążenie mięśni, żeby mogły one być odbudowane z nadwyżką poprzez dostarczenie potrzebnych składników odżywczych.
Więc moje rozumowanie odnośnie homeostazy i hormonów jest dobre w 1 pytaniu ?

na reszte pytań odpowiedzi nie było , więc jeszcze raz:

2. Czy to prawda, że jedne włókna (czerwone i białe) mogą przejmować cechy innych włókien podczas wysiłku ?
np. podczas długodystansowego biegu włókna szybkokurczliwe mogą przejmować cechy włókien wolnokurczliwych.

3. Co to jest kwas pirogronowy, który jest produktem rozkładu glukozy + ADP + Pi podczas glikolizy (I etap oddychania komórkowego)

4. Czy stosowanie hormonów np. testosteron wpływa źle na osoby o ustabilizowanej gospodarce hormonalnej(czyli ludzie dorośli), jeśli tak to jak, w jaki sposób ?
Proszę tu o szczegółową odpowiedź oraz wyjaśnienie, np. niszczy nerki, jeśli tak to czemu ? w jaki sposób niszczy te nerki, jak testosteron wpływa na te nerki ?







Zmieniony przez - mlody_007 w dniu 2009-10-28 19:33:03

"Today I'm smarter and healthier than yesterday.
Tomorrow I'll be smarther and healthier than today"

Permanent development...

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 17852 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 63599
a nie na odwrót ? białe potrzebują mniej powtórzeń, czerwone więcej skoro są bardziej odporne na zmęczenie

biale - szybko kurczliwe (w wiekszosci w lydkach i przedramieniach reszat zalezna od genetyki) musza miec wiecej powt

więc z artykułu wnioskuje, że chodzi o przeciążenie mięśni, żeby mogły one być odbudowane z nadwyżką poprzez dostarczenie potrzebnych składników odżywczych.Więc moje rozumowanie odnośnie homeostazy i hormonów jest dobre w 1 pytaniu ?


po czesci tak

Co to jest kwas pirogronowy, który jest produktem rozkładu glukozy + ADP + Pi podczas glikolizy (I etap oddychania komórkowego)

jest ogolnie dostepny w naturze (gnijace jablka np go wytwarzaja) i jest wykorzystywany w organizmie do syntezy glukozy

Czy stosowanie hormonów np. testosteron wpływa źle na osoby o ustabilizowanej gospodarce hormonalnej, jeśli tak to jak, w jaki sposób ?

zaburza gospodarke hormonalna (jezeli organizm dostaje cos z zewnatz przestaje sam to produkowac) szczegolowo doczytasz w dziale "doping"a reszta "zlego" to (z tego co pamietam ale moge miec nie swierze inf) oddzialywanie metaboliczne na podana substancje (jak wiadomo co sie dostanie jakos musi zostach przynajmniej po czesci oddane)

a co do 2 pytania nie jestem w 100% pewny jak cos znajdze dopisze
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 255 Wiek 27 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1729
a ja powiem ze google.pl pomogą ;)

"LIFE IS TO SHORT TO BE SMALL"

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 31 Napisanych postów 17852 Wiek 28 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 63599
z tego co pamietam (ciezko znalezc sam poszukaj wiecej albo poprawniej) wlukna roznia sie min szybkoscia skurczy i czasem do wykorzystania potencjalu ATP i tlenu tak wiec raczej ciezko bylo by np wykorzystac do dlugiego sprintu wlukien czerwonych

ale z 2 strony nie ma miesnia ktory mialby w 100% jeden rodzaj wlukiem (no oprocz zwieracza oka) tak wiec w jakims stopniu wykorzystanie ich jest mieszane

poszukaj sam albo czekaj na wypowiedz kogos kto bedzie mial pewniejsze inf
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 4 Napisanych postów 456 Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 16328
ok dzieki za pomoc

pozdr.

"Today I'm smarter and healthier than yesterday.
Tomorrow I'll be smarther and healthier than today"

Permanent development...

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

FBW prosze o ocene i porady

Następny temat

Split czy FBW? Piszcie swoje opinie.

Fruzelina