SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

F1 - newsy

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 29171

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5684 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 48576
Właściciel toru Donington Park – Tom Wheatcroft zmarł w wieku 87 lat po długiej chorobie.

Anglik kupił obiekt położony w hrabstwie Leicestershire w 1971 roku i odbudował go. To właśnie na Donington Park rozegrane zostało pamiętne deszczowe Grand Prix Europy w 1993 roku, które spektakularnie wygrał Ayrton Senna.

W ostatnich czasach rodzina Wheatcroft wydzierżawiła tor Simonowi Gillettowi, któremu ostatecznie w zeszłym tygodniu nie udało się dotrzymać wymogów kontraktu na goszczenie siedemnastu kolejnych Grand Prix Wielkiej Brytanii i wiele wskazuje na to, że wyścig ten będzie nadal rozgrywany na torze Silverstone.

„Tytuł 'legendy' jest może zbyt łatwo przyznawany w świecie sportów motorowych, jednak bez dwóch zdań jest uzasadniony w przypadku Toma Wheatcrofta” – powiedział szef zespołu McLaren – Martin Whitmarsh w wywiadzie dla radia BBC.

Wheatcroft zmarł w sobotę o godzinie 10:30 w swoim domu. Miał spokojną śmierć w otoczeniu rodziny. Będzie zapamiętany jako osoba, która przywróciła do życia jeden z najbardziej historycznych torów wyścigowych w Wielkiej Brytanii. W latach 30. ubiegłego wieku Wheatcroft był regularnym gościem na Donington, oglądając walkę pomiędzy samochodami marki Auto Union i Mercedes-Benz.

W 1939 roku tor został zamknięty z powodu wybuchu II wojny światowej i był używany do celów wojskowych przez brytyjskie ministerstwo obrony. Po zakończeniu wojny tor nie nadawał się do wyścigów i dopiero w 1971 roku po nabyciu go przez Wheatcrofta pojawiła się szansa, że dźwięki samochodów wyścigowych zaczną ponownie rozbrzmiewać na Donington. W sumie tor ten był nieużywany przez 38 lat, a pierwszy wyścig po przerwie został rozegrany 27 maja 1977 roku.

Donington Park znane jest także z imponującego muzeum bolidów Formuły 1 i innych samochodów wyścigowych, jakie posiadał w swojej kolekcji Tom Wheatcroft.

źródło: motorsport.com,autosport.com,f1wm.pl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Nick Heidfeld przyznał, że podczas ostatnich okrążeń wczorajszego wyścigu na torze Yas Marina trudno było mu zapanować nad emocjami związanymi z ostatnim startem w barwach stajni z Hinwil.

Jednakże pocieszenie dla Niemca powinien stanowić hojny gest ze strony założyciela zespołu Petera Saubera, bowiem jak czytamy w komunikacie prasowym BMW Sauber po Grand Prix Abu Zabi, Heidfeld otrzyma na pożegnanie od Szwajcara bolid Formuły 1 z czasów siedmiu lat wspólnych startów.

Teraz staje się to bardzo emocjonalne – powiedział 32-letni Heidfeld tuż po zakończeniu ostatniego wyścigu sezonu na piątym miejsce, co umożliwiło BMW Sauberowi przeskoczenie Williamsa w klasyfikacji końcowej konstruktorów. Podczas ostatnich okrążeń musiałem zebrać się w sobie, by utrzymać koncentrację.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5684 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 48576
Firma Pirelli nie planuje powrócić do Formuły 1 w sezonie 2011 jako oficjalny dostawca opon w miejsce odchodzącej marki Bridgestone.

Z powodu decyzji japońskiego producenta o nieprzedłużeniu trzyletniej umowy po jej wygaśnięciu w przyszłym roku, FIA będzie musiała ponownie przeprowadzić przetarg na dostawcę ogumienia w roku 2011.

Pirelli ostatni raz zaopatrywała w opony zespoły Formuły 1 w 1991 roku, wygrywając zaledwie jeden wyścig tego sezonu. Włoska firma dostarczała także swe produkty dla F1 w latach 50. i wczesnych 80. od 1981 do 1986, przed swoim ostatnim powrotem w 1989 roku. Na 205 wyścigów, Pirelli odniosło zwycięstwo w 44 grand prix i zajmuje szóstą pozycję na liście wszech czasów w ilości zwycięstw wśród firm oponiarskich.

„Pirelli stawia na rozwój opon wyścigowych, które będą również wykorzystywane na drogach” – powiedział rzecznik włoskiego producenta. „Stanowisko firmy nie uległo zmianie”. Pirelli będzie zaopatrywać w swoje produkty serię GP3, a od roku 2010 będzie także jedynym dostawcą opon dla motocyklowej serii Superbike oraz Rajdowych Mistrzostw Świata.

źródło: manipef1.com,f1wm.pl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Zarząd toru Suzuka, który po dwóch latach nieobecności w Formule 1 w tym roku powrócił do kalendarza poinformował dzisiaj, że przedłużył kontrakt na goszczenie GP Japonii o kolejne trzy lata.

Jesteśmy zadowoleni, że Suzuka zabezpieczyła przyszłość jednego z naszych najważniejszych narodowych wydarzeń sportowych, mogąc gościć Grand Prix Japonii przez kolejne trzy lata - powiedział Hiroshi Oshima, prezydent Mobilityland Corporation, promotora wyścigów.

Tor Suzuka to jeden z ulubionych obiektów wszystkich kierowców Formuły 1, którzy doceniają oryginalny kształt i układ toru z przysparzającym wiele emocji zakrętem 130R na czele.

Suzuka po raz pierwszy pojawiła się w F1 w sezonie 1987 i gościła najszybszych kierowców na świecie do 2006 roku. Potem na dwa lata gospodarzem GP Japonii był tor Fuji, który jednak z powodu problemów finansowych zrezygnował z goszczenia GP F1 na zmianę z Suzuką.

Zawsze robiłem i będę robił wszystko, aby Grand Prix Japonii było sukcesem - mówił po przedłużeniu umowy Bernie Ecclestone, szef FOM.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
kurde a chcialem kupowac potenze na przyszly sezon zeby miec "jak w f1"
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BoguslawR Informatyk Sklepu Administrator
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 996 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 6756
Największy na świecie producent samochodów zdecydował się na wycofanie swojego zespołu z rywalizacji i skupienie się na finansowaniu swojego głównego interesu. - Z uwagi na obecną sytuację ekonomiczną zadecydowaliśmy, że musimy odejść z Formuły. To była dla nas bardzo bolesna decyzja - powiedział prezydent japońskiego zespołu Akio Toyoda.

http://www.sport.pl/sport/1,65025,7219018,F1__Toyota_wycofala_sie_z_F1.html

Kobayashi nie pojeździ i ciekawe jakie plany miała Toyota jeżeli wcześniej chcieli pozyskać Kubicę? Może tak miał wyglądać team Toyoty w 2010 roku?

Co ja kotuję? - http://imgur.com/M4Q9b 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
moze ktos go łyknie , pokazal sie z bardzo dobrej strony , a pare miejsc nieobsadzonych jest
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 5684 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 48576
No może ktoś wykupi,ale w tym momencie,czyli po rezygnacji nie mają miejsca w stawce,a miejsce Toyoty zajmie Quadbak/Sauber.To chyba Heidfeld zostanie w tej stajni...
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 49 Napisanych postów 5770 Wiek 44 lat Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 42384
ciekawe czy odda prezent :)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Wiele wskazuje na to, że w Formule 1 może pojawić się nowa afera szpiegowska - z Lotusem i Mikem Gascoyne jako głównymi jej bohaterami.

Jak donosi szwajcarski "Motorsport Aktuell", Force India wyraziło swoje obawy odnośnie przyszłorocznego samochodu Lotusa, który przypomina obecny VJM-02 ekipy z Silverstone.

Obecny dyrektor techniczny Lotus F1 Racing Mike Gascoyne pracował dla Force India do końca zeszłego sezonu. Co więcej, Lotus korzysta z tunelu aerodynamicznego Fondtech/Aerolab, z którym współpracowała też Force India.

Zdarza się, że różne zespoły korzystają z tych samych tunelów aerodynamicznych, jednak jak donosi "Motorsport Aktuell", ze względu na długi wobec Aerolab, w posiadaniu firmy pozostał model VJM-02 w skali...

Jeśli w ogóle, jest to problem prawny pomiędzy Fondtech i Force India - stwierdził Gascoyne.

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Sutil: Poprawa wymaga czasu

Następny temat

Jaki rozmiar ramy Author dla 168cm wzrostu

WHEY premium