Jakie opony założysz do niego to zależy jedynie od Twoich preferencji i tego po czym chcesz jeździć
...
Napisał(a)
Fakt 2.25" może być dużo. Chodzi tu głównie o opory toczenia ale.... Do jazdy po bezdrożach takie opony są niezastąpione (sam mam Continental 2,5" i na każdych cieńszych jest lipa, nawet na 2,35") Do jazdy po samym tylko asfalcie odradzam nawet 1,95" bo to dużo , lecz kto kupuje solidny rower z amorem do jazdy po tylko asalcie
Jakie opony założysz do niego to zależy jedynie od Twoich preferencji i tego po czym chcesz jeździć
Jakie opony założysz do niego to zależy jedynie od Twoich preferencji i tego po czym chcesz jeździć
...
Napisał(a)
To ma być rower do jazdy po lasach itp, ale czasem po nadmorskim deptaku tez lubię pojeździć :D Dlatego wydaje mi się, że 2.0 to taki kompromis. Jeśli się mylę to mnie poprawcie.
...
Napisał(a)
Tylko nie wiem, czy brać ten rower z tymi oponami i je potem sprzedać(w necie widziałem ze ok 110 zł kosztują)i kupić inne, czy od razu zmienić w sklepie :D
...
Napisał(a)
Jeśli Twoim proirytetem są bezdroża i przejażdżki po deptakach to proponuje pozostać pry tym co jest. Schwalbe produkuje dobre oponki i napewno się nie zawiedziesz. Jedyne co to opór toczenia bedzie trochę większy. Jak mówie sam mam 2,5" i to jest minimum na teren szczególnie kamienisty.
Druga rzecz to kupując semi-slicki 1,7" do takiego roweru to istna profanacja
Druga rzecz to kupując semi-slicki 1,7" do takiego roweru to istna profanacja
...
Napisał(a)
w moim authorku przy niecałym 185 mam ramę 19' i o ile na trasie asfaltowej troszkę mogłaby być większa(jak kupowałem rower to miałem niecały 180) to w trudnym terenie jest lepiej niż idealna - wolałbym nie myśleć co mógłbym sobie zrobić na większej ramie :)
ogólnie lepiej samemu "przymierzyć się" do rozmiaru, bo merida kolegi(rama 20') jest mi maława baardzo
ogólnie lepiej samemu "przymierzyć się" do rozmiaru, bo merida kolegi(rama 20') jest mi maława baardzo
...
Napisał(a)
Ja przy wzroscie 176 mam 19,5 ://// - jest okropnie za duza. To jest straszne i nie zycze nikomu aby sie tak meczyl. Na asfalt ok ale w terenie - o zgrozo - jest naprawde ciezko przy szybkej jezdzie :/
:> ó?o:..
...
Napisał(a)
Prawda jest taka że rozmiar ramy to jedynie jej wysokość a nie wielkość! Moja 16" jest dłuższa niż niejedna 21" co sprawia że rower jest większy nawet na ramie która ma mniej "cali"
...
Napisał(a)
Niestety Hamster mylisz sie - rozmiar to nie tylko wysokosc ale dlugosc gornej rury - wydaje mi sie ze tylko tyny trojkat nie ulega zmianie ale tego juz nie jestem pewien.
Zmieniony przez - Norrek w dniu 2007-04-12 18:01:53
Zmieniony przez - Norrek w dniu 2007-04-12 18:01:53
:> ó?o:..
...
Napisał(a)
Norrek zaprzeczasz sam sobie Aby zachować geometrie tzn. długość ramy i kąt głwóki jednocześnie zmieniając wysokość rury podsiodłowej (zmieniając jej rozmiar), to muszą się automatycznie zmienić wymiary tylnych widełek i rury górnej.
Wniosek: Zmiana długości rury górnej jest skutkiem zmiany rozmiaru ramy jednocześnie zachowując geometrię.
Zuważ że Leader Fox Cocaine 16" Jest większa niż wiekszość tych ramek do XC co mają po 21"
Kolejna sprawa to w jaki sposób zmiana długość rury podsiodłowej ma nie wpłynąć na tylni trójkąt (widełki) ??? Skoro one faktycznie tworzą z podsiodłową "trójkąt" i każda zmiana podsiodłowej zmienia "trójkąt".
Wyjątkiem jest taka rama jak np. DC COCK która jest identyczna w wersji 14" jak i 16" (Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi)
Zmieniony przez - Hamster83 w dniu 2007-04-12 19:14:38
Wniosek: Zmiana długości rury górnej jest skutkiem zmiany rozmiaru ramy jednocześnie zachowując geometrię.
Zuważ że Leader Fox Cocaine 16" Jest większa niż wiekszość tych ramek do XC co mają po 21"
Kolejna sprawa to w jaki sposób zmiana długość rury podsiodłowej ma nie wpłynąć na tylni trójkąt (widełki) ??? Skoro one faktycznie tworzą z podsiodłową "trójkąt" i każda zmiana podsiodłowej zmienia "trójkąt".
Wyjątkiem jest taka rama jak np. DC COCK która jest identyczna w wersji 14" jak i 16" (Wtajemniczeni wiedzą o co chodzi)
Zmieniony przez - Hamster83 w dniu 2007-04-12 19:14:38
...
Napisał(a)
No troszke sie zle wyrazilem w poprzednim poscie. Nie jestem pewny czy odleglosc osi tyrnego kola od srodka suprotu, sie zmienia wraz z rozmiarem ramy. Ale na bank zmienia sie wraz z rura podsiadlowa dlugosc gornej rury, a z mojego doswiadczenie to wiem ze zle sie dzieje jak jest za dluga :/ no jest wtedy kiepsko ze skretnoscia:/
:> ó?o:..
Polecane artykuły