SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Stawy i ich ochrona, czyli czy żelatyna wystarczy?

temat działu:

FitRage, CROSSFIT i Dieta PALEO

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 279

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 6123 Napisanych postów 5061 Wiek 32 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 115173

Stawy w ludzkim organizmie to ruchome połączenia maziowe występujące pomiędzy połączeniami kości. Aby prawidłowo funkcjonowały muszą być prawidłowo odżywione. Głównie chodzi o chrząstkę stawową, bo to ona zmniejsza tarcie w stawach, amortyzuje i zabezpiecza przed kontuzjami. Chrząstka składa się z kolagenu i glikozoaminoglikanów : chondroityy, glukozaminy i kwasu hialuronowego.


Przy treningach typu crossfit bardzo często dochodzi do przeciążeń, a w następstwie do uszkodzeń stawów. Aby nie doprowadzić do kontuzji należy odpowiednio dbać o stawy i o ich prawidłowe odżywienie.
Czy żelatyna jest wystarczająca i czy jej spożywanie ma sens?


Czy warto wspomóc się dodatkowymi suplementami?

Żelatyna jest białkiem, które po spożyciu trafia do układu pokarmowego gdzie trawione jest na pojedyncze aminokwasy które są niezbędne do budowy kolagenu. Organizm ludzki jednak wymienia kolagen w chrząstkach raz na około 300 dni, zaś glikozoaminoglikany raz na kilka tygodni.
Czy więc spożycie dużej ilości żelatyny ma sens?
Na pewno tak ponieważ dostarcza białek które są niezbędne do prawidłowego funkcjonowania organizmu, jednak najlepszym rozwiązaniem jest suplementacja złożonych preparatów na stawy. Zawierają one nie tylko kolagen, ale również , glikozoaminoglikany, a także inne pomocnicze substancje takie jak siarka, witaminę C.
Jakie sposoby są najlepsze do odżywienia stawów?
Jak dbać o stawy, aby nie doprowadzić do kontuzji?








Zmieniony przez - Lucyna86 w dniu 2019-07-05 14:24:36
2
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Początkujący,plan treningowy

Zestaw 1