SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Liczby...

temat działu:

Odżywianie i Odchudzanie

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 821

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 119
Witam,

wiek: 18 lat
waga: 70kg
wzrost: 186cm
płeć: M
cel: masa
zapotrzebowanie kcal: 4100 kcal
typ budowy: ektomorfik
aktywność fizyczna: 1.2



po przeczytaniu naprawdę wielu postów doszedłem do kilku wartości liczbowych dotyczących zapotrzebowania kalorii, jednak niektóre wiadomości przeczą innym... Dlatego właśnie zanim wezme się za rozpisywanie diety, mam kilka pytań dotyczących tych liczb.
TDEE - calkowite zapotrzebowanie kalorii.
BMR - podstawowe zapotrzebowanie kalorii.
TEA - kalorie spalane podczas treningu.
TEF - efekt termiczny jedzenia.
NEAT - pozostałe spalane kalorie, w zależności od budowy ciała.
TDEE = BMR + TEA + TEF + NEAT

Moje liczby:
BMR - ~1800 kcal
TEA - ~370 kcal
TEF - ~307 kcal
NEAT - ektomorfik ~900 kcal
co w sumie daje ok. 3400 kcal
Nadwyżka - ektomorfik ~700 kcal
co w sumie daje ok. 4100 kcal
Tyle kcal powinienem spożywać każdego dnia.

Teraz chciałem wyliczyć ilość w g danego składnika/kg masy ciała. Pomijamy nadwyżkę, zostaje przy 3400 kcal.
2.5g białko/kg = 700 kcal
8g węglowodany/kg = 2240 kcal
1g tłuszcze = 630 kcal
co w sumie daje ok. 3600 kcal.

Idać dalej tym krokiem wychodzą proste założenia procentowe w diecie:
Białko - ok. 20%
Węglowodany - ok. 60%
Tłuszcze -ok. 20%

Teraz chciałem się zapytać czy te liczby, zarówno g/kg masy ciała, jak i procentowo jest w porządku czy wypada coś zmienić?
Matematyka tutaj jest dosyć skomplikowana, łatwo wyliczyć ale potem liczby nie dońca się zgadzają z ogólno przyjętymi zasadami. Np. gdybym chciał zwiększyć białko do 30%, tłuszcze zmniejszyć do 10% musiałbym przyjmować ok. 3.6g białka/kg masy ciała, co jest zbyt wielką wartością...
Czekam na pomoc.
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 8 Napisanych postów 4069 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 44446
w miare dobrze ale jak jestes ekto to ja bym zmniejszyl ilosc białka do 2-2.2g\kg na korzysc tłuszczy

Zmieniony przez - Lager90 w dniu 2008-10-18 22:33:08

HST power!!!
"niech nienawidzą- byle by sie bali"

http://www.sfd.pl/Lager90/BLOG/W_Drodze_Na_Plaze_fotki_s.33,_filmik_str.36-t459544.html - Mój blog;]

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 42 Napisanych postów 1210 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 15078
za dużo białka, ono jeszcze bardziej przyśpiesza przemianę materii

ktoś inny może nas uczyć i wskazywać nam drogę ale pracę musimy wykonać sami

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 4 Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 119
hmmm,

jak obniżę poziom białka do 2.2g/kg i podniosę tłuszcze do 1.4/kg to wtedy białko będzie stanowić tylko 16% diety, a podobno 20-25% to minimum...
Ehh... liczby łatwo wyliczyć ale w praktyce się gubię...
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

dieta do oceny i poprawy :P

Następny temat

DIETA NA MASE

WPC zestaw