SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FOOTBALL MANAGER 2005

temat działu:

Piłka Nożna

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 103585

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 6 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 156
jesli ma ktos 128 ramu niech odpisze ile ma lig wczytanych bo ja nie moge rozpaczac nowej gry bo mi tak muli a nie chce grac na jednej czy dwoch bo to zadna atrakcja
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 16209 Wiek 37 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 131096
jest jeszcze opcja jaka baza ma byc duza ?? moze zmniejsz to i bedzie ok

Zmieniony przez - -Baca- w dniu 2005-07-16 14:23:49

Sponsorem nagród w XIII edycji Ligi Typerów jest Wydawnictwo SQN
Zapraszamy !! http://www.sfd.pl/Liga_Typerów__XIII_Edycja-t920180.html

!!!<<< ARSENAL LONDYN >>>!!!
!! Pomyśl, jeśli potrafisz !!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 180 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 2539
w jaki sposób wynajdujecie talenty ??
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 13 Napisanych postów 16209 Wiek 37 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 131096
ja poprostu gram i przegladam zespoly ktore sa moim przeciwnikiem i najczesciej tak znajde kogos dobrego

Sponsorem nagród w XIII edycji Ligi Typerów jest Wydawnictwo SQN
Zapraszamy !! http://www.sfd.pl/Liga_Typerów__XIII_Edycja-t920180.html

!!!<<< ARSENAL LONDYN >>>!!!
!! Pomyśl, jeśli potrafisz !!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 514 Na forum 21 lat Przeczytanych tematów 1457
Miszek poszukaj na tej stronce www.centumcm.org
Tam jest najnowszy update z transferami do 16.07.

"Dzień dzisiejszy jest Twoim zwycięstwem nad Tobą wczorajszym".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 180 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 2539
a jak sie dokladnie nazywa ten uptade do skladow ?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 42 Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 782
Talenty :Freddy Guarin (Envigado)
Lebohang Mokoena (Orlando Pirats)
Benedict Vilakazi(Orlando Pirats)
Junior Khanye (Kaizer Chiefs)
Freddy Adu (DC United)
Anthony Vanden Borre(Anderlecht)
Libis Andres Arenas (Envigado)
Johan Absalonsen (Brondby)
Naldo, Ederson ( RS Futebol)
To kolesie których nie można ominąć jeśli chodzi o talent i potencjał.

Peace

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1405 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 3601
dzieki Siwy
Ale link mi nie chodzi

Zmieniony przez - Miszek w dniu 2005-07-22 11:44:05

Galaktyczny Madryt F.C
29x mistrzostwo Hiszpani
Nur Real

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 2578 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 8925
Postanowiłem dać wam porady do FOOTBALL MANAGER 2005

Napewno grającym w FM'a sie przyda.

Rzuty karne w FMie - jak sprawić, by jedenastki przynosiły bramki

"Żaden napastnik nie strzela na luzie, bo to znaczy, że lekceważy sobie grę i kolegów. A jak wynik jest remisowy lub niekorzystny, to egzekutor przeżywa męki. I wtedy szanse bramkarza rosną. Jemu nikt nie nawymyśla, jak puści." -
tak o rzutach karnych mówił w 1977 roku Kazimierz Deyna, w wywiadzie dla "Sztandaru Młodych". Ówczesny kapitan reprezentacji Polski nie zdawał sobie wtedy sprawy, jak istotny w karierze piłkarza może być rzut karny. Przekonał się o tym dopiero podczas pamiętnego, przegranego meczu z Argentyną podczas Mistrzostw Świata 1978. Deyna nie strzelił wtedy arcyważnego rzutu karnego i de facto był to początek końca Kaki, zarówno jako piłkarza, jak i człowieka. Na szczęście jednak niezawsze karne są przyczyną upadków polskich piłkarzy. Wszyscy pamiętamy finał ostatniej Ligi Mistrzów, kiedy to Jerzy Dudek fenomenalnie bronił jedenastki i został bohaterem meczu.
Karne są bardzo istotnym elementem meczu. Część ekspertów twierdzi, że to loteria, ale jednak bardzo wiele zależy tutaj od umiejętności piłkarzy, a także ich psychiki. Właściwie to ona jest najważniejsza. Wspomniany wyżej Dudek wspaniale opanował dekoncentrowanie wykonujących jedenastki, co można było zauważyć w finałowym meczu Ligi Mistrzów. Dzięki swojemu zachowaniu w bramce (słynny Dudek dance), a także patrzeniu w oczy strzelającym i podawaniu im piłki, Dudek mógł poznać zamiary przeciwnika i wyprowadzić go z równowagi.
W Football Managerze 2005 jedenastki są dobrze odwzorowane. Częstotliwość ich występowania podczas spotkań jest odpowiednia.
Rzut karny nie gwarantuje zdobycia bramki. Aby cieszyć się ze strzelenia gola musimy wybrać, jak najlepszego piłkarza, który będzie wykonywał strzały z 11 metrów.
Najważniejszą rzeczą, jaką powinniśmy się kierować przy wyborze piłkarza, którego oddelegujemy do strzelania jedenastki jest atrybut "Rzuty karne". To on określa umiejętność wykonywania karnych. Najlepiej, gdy mamy w zespole piłkarza, u którego ten atrybut ma maksymalną wartość - 20. Takowy gracz, choćby Maciej Żurawski czy Andrea Pirlo, prawie zawsze skutecznie strzeli z 11 metrów. Oczywiście może mu się zdarzyć pomyłka, bo nawet najwięksi futboliści czasami nie strzelali karnych. Mimo to piłkarz, który ma dwudziestkę przy "Rzutach karnych" powinien wykorzystać 90% takich sytuacji.
Przy wybieraniu, który piłkarz ma wykonywać rzut karny powinniśmy spojrzeć jeszcze na aktualną formę danego kopacza, a także jego kondycję oraz morale. Jeśli piłkarz jest w słabej dyspozycji, to lepiej dać mu odpocząć od wielkiego stresu, jakim jest rzut karny i przekazać wykonywanie jedenastki komuś innemu. Jeśli kondycja futbolisty szwankuje, to również lepiej oszczędzić piłkarza. W sytuacji, gdy morale gracza są słabe należy odsunąć go od strzelania karnych, nawet gdy ma dwudziestkę przy tym atrybucie.
Poza atrybutem "Rzuty karny" piłkarz, który wykonuje jedenastki powinien cechować się jeszcze wysokimi współczynnikami następujących atrybutów:


opanowanie - jest to niezbędna cecha, dzięki której gracz będzie umiał zachować zimną krew, gdy stanie oko w oko z bramkarzem

koncentracja - niezbędna cecha dla egzekutora jedenastek. Jeśli piłkarz nie będzie umiał się skupić i wyciszyć przy strzelaniu karnego, to najprawdopodobniej go nie wykorzysta.
decyzje - wykonawca karnych musi umieć szybko i pewnie podejmować decyzje. Przy strzale z 11 metrów wszystko zależy od ułamków sekund i dlatego umiejętność podejmowania decyzji jest tak istotna.

błyskotliwość i kreatywność - dzięki wysokim współczynnikom kreatywności i błyskotliwości, u naszego piłkarza, istnieją większe szanse na zdobycie gola z karnego. Futbolista kreatywny i błyskotliwy potrafi bowiem zaskoczyć bramkarza niekonwencjonalnym uderzeniem.

Aby oddelegować piłkarzy do strzelania karnych należy wejść do ekranu taktycznego naszej drużyny, a następnie kliknąć na znajdujący się w prawej części ekranu guzik "Tryb". Z menu, które się nam ukaże wybieramy "Wykonawcy rzutów karnych". Znajdziemy się w ekranie, który możecie zobaczyć klikając na poniższą miniaturkę obrazka. Potem wystarczy już tylko najechać na nazwisko piłkarza, który nas interesuje i przeciągnąć je do prawej ramki. Proponuję wybrać co najmniej pięciu wykonawców karnych.





Ostatnim elementem, który opiszę w tym artykule jest trening wykonywania rzutów karnych. Takowe zajęcia można bowiem wprowadzić do planu treningowego naszego zespołu.
Istnieją dwie szkoły mówiące o treningu poświęconemu jedenastkom. Pierwsza mówi, żeby nie trenować wykonywania karnych, a druga wręcz przeciwnie.
Moim zdaniem najlepiej wprowadzić trening rzutów karnych raz w tygodniu - któregoś dnia wieczorem. Nie polecam trenowania karnych w większej ilości.
"Istnieją dwa zasadnicze sposoby
wykonywania rzutów karnych. Jeden - to tzw. "metoda wielkiego buta" czyli ostry, silny strzał. Drugi - to strzał bilardowy, a więc dokładnie mierzony." - napisał w swojej książce "Nowoczesna piłka nożna" słynny angielski obrońca - Bobby Moore. Ten cytat potwierdza, że to, czy piłkarz wykorzysta rzut karny zależy praktycznie tylko od niego. Jednak menedżer drużyny również może mieć wpływ na wykonywanie jedenastek - należy po prostu delegować do ich wykonywania odpowiednich piłkarz. Wtedy istnieje większa szansa, że zostaną wykorzystane.


Kontuzje w FMie - jak ich uniknąć, a jak sobie z nimi radzić?

Kontuzje to jeden z największych problemów piłkarzy i menedżerów. Niestety urazy nękają futbolistów często i stanowią duży kłopot dla gracza prowadzącego klub. Oczywiście nie każdy piłkarz jest podatny na kontuzje, ale praktycznie każdy, kto przebywa na murawie stadionu podczas spotkania jest narażony na uraz. Dlatego też wiedza o kondycji zdrowotnej naszych zawodników powinna być obszerna.
W FMie 05 temat urazów został potraktowany bardzo poważnie - SI Games przy tworzeniu tego aspektu gry pomagał serwis Physioroom.com, który to jest bardzo renomowaną witryną poświęconą piłkarskim kontuzjom. Poradnik poświęcony kontuzjom zacznijmy od zapoznania się z urazami, jakie mogą spotkać piłkarz w Football Managerze 2005. Ich liczba jest naprawdę duża - 83 kontuzje mogą przytrafić się naszym futbolistom w grze. A oto ich lista:


artretyzm

bolesność mięśni piszczelowych

fizjoterapia

grypa

infekcja wirusowa

naciągnięte mięśnie grzbietowe

naciągnięte ścięgno pachwiny

naciągnięte ścięgno podkolanowe

naciągnięty mięsień uda

naciągnięty mięsień łydki

nadwyrężona kostka

nadwyrężone więzadła kolanowe

nadwyrężony kark

nadwyrężony nadgarstek

nadwyrężony staw skokowy

niezdolny do gry

operacja

poważna infekcja wirusowa

przesunięty dysk

przeziębienie

pęknięta czaszka

pęknięta kość nadgarstka

pęknięta kość policzkowa

pęknięta kość przedramienia

pęknięta szczęka

pęknięte żebra

radioterapia

rozcięta dłoń

rozcięta głowa

rozcięta noga

rozcięta ręka

skręcona kostka

skręcony nadgarstek

skręcony staw kolanowy

stłuczona goleń

stłuczona głowa

stłuczona noga

stłuczona szczęka

stłuczone udo

stłuczone żebro

uraz barku

uraz biodra

uraz chrząstki kolanowej

uraz karku

uraz klatki piersiowej

uraz kręgosłupa

uraz pięty

uraz rzepki kolanowej

uraz stopy

uraz twarzy

uraz więzadeł krzyżowych

uraz łokcia

uraz ścięgna Achillesa

urlop (oczywiście to nie jest uraz, lecz urlop, który jest przyczyną nieobecności piłkarza)

uszkodzony staw skokowy

wiarolecznictwo

wstrząśnienie mózgu

wybity palec

wybity palec u nogi

zatrucie pokarmowe

zerwane więzadła kolanowe

zerwane ścięgno podkolanowe

zerwany mięsień pachwinowy

zerwany mięsień łydki

zwichnięta żuchwa

zwichnięty bark

złamana kostka

złamana kość barkowa

złamana kość policzkowa

złamana kość śródręcza

złamana kość śródstopia

złamana miednica

złamana noga

złamana ręka

złamana szczęka

złamane żebra

złamany nadgarstek

złamany nos

złamany obojczyk

złamany palec

złamany palec u nogi

Niektóre z wyżej wymienionych urazów zdarzają się podczas rozgrywki bardzo często. Inne zaś mogą być obce większości wirtualnych menedżerów.

Skąd się biorą kontuzje?

Najczęściej urazy przytrafiają się piłkarzom podczas treningów. Aby takich sytuacji było jak najmniej, powinniście dać piłkarzom odpocząć dzień po meczu, a także zakazać im treningu w dniu spotkania (obie te opcje możecie włączyć w "Opcjach menedżerskich - poradnik dotyczący tego aspektu gry znajdziecie tutaj).
Kolejnym krokiem, który pozwoli nam zmniejszyć ilość kontuzji w drużynie jest zmniejszenie obciążeń treningowych. Należy więc zadbać oto, aby reżim treningowy nie był zbyt ciężki - futboliści powinni mieć przynajmniej jeden, a najlepiej półtora do dwóch dni odpoczynku w tygodniu.
Możecie stworzyć również specjalny reżim treningowy dla graczy ze słabszą kondycją - będą trenować według niego przez jakiś okres, aż ich kondycja wróci do normy.
Pamiętajcie o tym, że zbyt słaby trening również może być przyczyną kontuzji. Postarajcie się więc odnaleźć złoty środek. Proponuję używać reżimów o średnim obciążeniu.
Innym sposobem ustawienia reżimów treningowych może być przydzielenie piłkarzy do szablonów według ich wytrzymałości i siły. Twardzieli, czyli tych, którzy są silni i wytrzymali możemy przydzielić do treningu cięższego i ostrzejszego, natomiast piłkarzom mniej wytrzymałym zafundować mniejsze obciążenia i bardziej techniczny trening.
Niestety nawet piłkarz, który jest w znakomitej kondycji może czasami złapać kontuzje. Najczęściej dzieje się tak, gdy niefortunnie stanie czy też upadnie. Podczas meczu może zostać sfaulowany przez rywala i nabawić się nawet poważnego urazu. Niestety takich sytuacji nie da się uniknąć, ale gdy zawodnik będzie w dobrej kondycji istnieje mniejsze prawdopodobieństwo przewlekłego i ciężkiego urazu. Warto więc zadbać o odpowiedni reżim treningowy dla naszych kopaczy.
Niestety jest grupa piłkarzy, którzy są bardzo podatni na kontuzje i im może nie pomóc nawet ochronny i lekki trening. Kilka lat temu straciliśmy wielki piłkarski talent - Marka Citkę, który nabawił się przewlekłej kontuzji. Oto lista bardzo kontuzjogennych piłkarzy, którzy są naprawdę dobrzy w FMie 05, lecz raczej odradzałbym ich sprowadzanie do klubu - właśnie ze względu na ich podatność na urazy:


Mehmet Scholl

Hasan Salihamidzic

Gerald Asamoah

Igor Tudor

Marcelo Salas

Vladimir Smicer

Marko Rehmer

Jens Nowotny

Ronaldo

Sebastian Deisler

Nicky Butt

Chris Kirkland

Harry Kewell

Franco Costanzo

Kanu

Robbie Fowler

Hierro

Vincenzo Montella

Marcelo Gallardo

Jonathan Woodgate

David Albelda

Mirosław Szymkowiak

Euzebiusz Smolarek

Grzegorz Rasiak

Takich graczy, jak wyżej wymienieni piłkarze, jest oczywiście jeszcze więcej. Nie polecam ich sprowadzania do klubu - chyba, że chcecie, aby Wasi futboliści spędzali czas nie na boisku, lecz w klinice. Jednak gdy mamy już w zespole takiego kontuzjogennego piłkarza powinniśmy poprosić o opinię na jego temat naszego fizjoterapeutę. Dowiemy się wtedy więcej o stanie zdrowia danego futbolisty. Czasami też fizjoterapeuta może poprosić o wysłanie kopacza na rehabilitację. Polecam zawsze słuchać się porad naszych klubowych lekarzy i robić wszystko zgodnie z ich radami.

A kiedy nie uda się uniknąć urazu...

Oczywiście urazy piłkarzy są nieuniknione i nawet największa ostrożność menedżera nie pozwoli ich wyeliminować. Gdy nasz piłkarz ma kontuzję

Zabezpiecz się!

Najlepszym sposobem zabezpieczenia się przed sytuacją, w której w naszym zespole nie będzie piłkarzy zdolnych do gry w danym meczu, jest posiadania przynajmniej dwóch, a najlepiej kilku równorzędnych futbolistów na każdą pozycję. Każdy menedżer powinien więc posiadać coś na kształt słynnego rankingu, który prowadził za czasów swojej kariery selekcjonerskiej Jerzy Engel. Powinniśmy mieć listę kilku najlepszych piłkarzy na każdą pozycję - gdy jeden z nich wypada z gry z powodu np. kontuzji, na jego miejsce wchodzi kolejny. Wtedy będziemy dobrze zabezpieczeni i będziemy mieć pewność, że żaden uraz gracza nie spowoduje katastrofy w naszym zespole.

Piłka nożna jest kontuzjogenna

Futbol jest sportem kontaktowym, przez co jest również, obok koszykówki, najbardziej kontuzjogenną dyscypliną sportu. Najczęstszym urazem występującym zarówno u piłkarzy, jak u innych sportowców, są uszkodzenia kości i stawów. Często urazy futbolistów są związane ze ścięgnem Achillesa czy też okolicami stawów kolanowych. Nie można całkowicie uwolnić się od tematu kontuzji. Nawet najlepsza profilaktyka nie wyeliminuje zupełnie urazów z piłki nożnej. Trzeba więc się do nich przyzwyczaić i walczyć z nimi oraz ich skutkami.

Kontuzja - ludzka rzecz

Piłkarze to normalni ludzi. Nie są znanymi z filmów herosami, takimi jak Terminator lub Superman. Przytrafiają im się kontuzje, które czasem doprowadzają do zatrzymania lub nawet zakończenia kariery. Przykładem takiej sytuacji, w której kontuzja doprowadziła do załamania kariery piłkarza, który miał u swoich stóp cały świat, jest uraz Włodzimierza Lubańskiego.
Nawet kibice, którzy nie pamiętają sukcesów polskiej piłki z lat 70. ubiegłego stulecia, znają kilka spotkań jedenestki Kazimierza Górskiego na pamięć. Jednym z takich meczów jest spotkanie Polska-Anglia z czerwca 1973 roku, rozegrane na Stadionie Śląskim. Polacy wygrali 2:0, a drugą bramkę zdobył Lubański. Piłkarz Górnika Zabrze tamto spotkanie wspomina jednak tragicznie, gdyż doznał w nim strasznej kontuzji, która na wiele miesięcy wyeliminowała go z gry w piłkę. Po tym urazie nie powrócił już do dawnej dyspozycji. Mimo strasznego urazu Lubański walczył o powrót na murawę. W tym zwycięskim boju pomógł mu jego klub- Górnik Zabrze. Po latach Lubański napisał w swojej biografii - "Górnik Zabrze bardzo mi pomógł". Pamiętajcie o tym, aby traktować w odpowiedni sposób również tych futbolistów, którzy nabawią się kontuzji, bo właśnie po stosunku menedżera do takich piłkarzy poznaje się jego klasę.

Bez pieniędzy daleko nie zajedziemy, czyli finanse w FMie by Wymiatacz


Klub piłkarski to przedsiębiorstwo. W dzisiejszych czasach bez odpowiednich inwestycji nie można zbudować silnego zespołu, który osiągałby sukcesy i sprawiał radość kibicom oraz inwestorom. Dlatego też bardzo istotnym elementem Football Managera 2005 są właśnie finanse. Wprawdzie menedżer nie ma nad nimi kontroli, a jego wpływ na sytuację finansową klubu nie jest największy (dużo więcej do powiedzenia ma w tym względzie prezes i zarząd), ale od gracza też wiele zależy. To przecież on dokonuje zakupów i sprzedaży futbolistów, podpisuje kontrakty, osiąga sukcesy albo rozczarowuje postawą prowadzonej przez siebie drużyny. Co robić, aby nasz klub był w dobrej kondycji finansowej? Mam nadzieję, że odpowiedź na to i inne pytanie związane z finansowym aspektem eFeMa poznacie czytając poniższy artykuł.
Każda firma, aby dobrze funkcjonować powinna być wierna jednej, podstawowej zasadzie - zachowaniu przewagi dochodów nad wydatkami. Tylko wtedy jej bilans może być dodatni - przedsiębiorstwo osiągnie zysk. Podobnie sprawy wyglądają w klubie piłkarskim. W eFeMie kluby mogą sobie pozwolić na zakończenie okresu rozliczeniowego z ujemnym bilansem, lecz może to się źle skończyć. Oczywiście całkowite bankructwo klubu w grze jest niemożliwe, ale taka sytuacja może doprowadzić do utraty piłkarzy, trenerów i powolnego upadku zespołu.
Pieniądze pojawiają się w eFeMie w bardzo wielu momentach. Menedżerowi są one najbardziej potrzebne przy rozmowach transferowych i negocjacjach kontraktowych. Jednak w grze znalazły się ekrany poświęcone już dokładnie budżetowi klubu oraz bilansowi naszej firmy (czyt. drużyny). Jak je odnaleźć?
W menu znajdującym się po lewej stronie ekranu wybieramy opcję "Finanse". Następnie rozwinie się nam szczegółowe menu tego podpunktu

Zajmijmy się teraz poszczególnymi elementami "finansowego" menu. Ekran "Podsumowanie", który prezentuje poniższy screen zawiera bilans wydatków i dochodów, a także zysk/stratę, jaką nasz klub osiągnął. Możemy zapoznać się z takim bilansem za: poprzedni sezon (nie licząc pierwszego sezonu w grze), bieżący sezon, ostatni miesiąc i bieżący miesiąc.


W górnej części ekranu również odnajdziemy bardzo istotne wiadomości. Pierwsza rubryka wyjaśni nam, jaki budżet transferowy był przeznaczony na obecny sezon. Kolejną ważną rzeczą, którą odnajdziemy w tej ramce jest budżet przeznaczony na zakupy, który jest w danej chwili do naszej dyspozycji. Zazwyczaj będzie on się różnił od tego, który otrzymaliśmy na początku sezonu, gdyż uwzględnione są w nim nasze zakupy czy sprzedaże. Jak to wygląda? Umówmy się, że na początek sezonu dostaliśmy 10 milionów euro na transfery. Kupiliśmy trzech młodych i utalentowanych futbolistów, za których łącznie zapłaciliśmy 3 miliony euro. Poza tym przewietrzyliśmy kadrę zespołu i sprzedaliśmy 7 piłkarzy, za których na klubowe konto wpłynęło 8 milionów euro. Zarząd postanowił przekazać całą tą kwotę na kolejne zakupy kopaczy. W ten sposób nasz budżet transferowy powiększył się, gdyż obecnie wynosi 15 milionów euro (10 milionów na początku-3 miliony na zakupy+8 milionów ze sprzedaży graczy).
Kolejna rubryka to "% dochodów z transferów do wykorzystania". Tutaj dowiemy się, ile pieniędzy zarobionych na sprzedaży futbolistów będziemy mogli później przeznaczyć na zakupy kopaczy.
W polu "Sponsorzy" widnieją umowy sponsorskie, które ma podpisany nasz klub. Widzimy tam sumę pieniędzy, jakie przekazuje sponsor, a także okres obowiązywania umowy i datę jej wygaśnięcia. Na sponsorów menedżer nie ma wpływu bezpośredniego. Możemy ich jedynie przyciągać dobrą grą naszego zespołu. Wtedy będą się częściej pojawiać i oferować większe pieniądze na nasz zespół.
Rubryka "Niespłacone pożyczki" jest bardzo ważna. Wiele klubów ma bowiem długi - choćby Borussia Dortmund. W takiej kondycji finansowej zespół może jednak przetrwać. Gdy klub będzie przynosił zyski, zarząd znajdzie środki na spłatę kredytów. W polu "Niespłacone pożyczki" odnajdziemy sumę pieniędzy, jaką nasza drużyna jest winna oraz okres jej spłaty. Pożyczki są niezależne od gracza.
Kolejnym "finansowym" ekranem są "Dochody". Tutaj odnajdziemy szczegóły dotyczące zarobków naszego klubu w bieżącym i poprzednim miesiącu, a także w trwającym i zakończonym sezonie. Dochody zostały podzielone na dziesięć pozycji. Oto one wraz z krótkim wyjaśnieniem:


Bilety - pieniądze, jakie wpływają do klubowej kasy z biletów. Jest to jedno z podstawowych źródeł dochodów. Należy więc dbać o stadion i starać się, aby mieścił, jak największą ilość widzów, gdyż wtedy zyski ze sprzedaży biletów będą większe.

Karnety - dochody ze sprzedaży karnetów sezonowych. Te pieniądze wpływają do klubowej kasy najczęściej w końcowych miesiącach rundy rozgrywek, a także w miesiącach, w których trwa przerwa letnia bądź zimowa. Największe zyski z karnetów uzyskamy, gdy nasz zespół będzie grał regularnie i dobrze - najlepiej, gdy rozgrywa spotkania w lidze, a także pucharach.

Przychody z transmisji - pieniądze, które telewizje płacą, gdy transmisja z meczu naszej drużyny znajdzie się na ich antenie. Wielkie kluby mogą naprawdę wiele zarobić na relacjach w telewizji - nawet do kilkudziesięciu milionów euro w sezonie. Najwięcej pieniędzy wpłynie na nasze konto z meczów w europejskich pucharach, a także ze spotkań ligowych, za które pieniądze są wypłacane nie przed każdym meczem, a jednorazowo za wszystkie relacjonowane spotkania.

Sprzedaż pamiątek - wpływy z klubowych gadżetów, takich jak szaliki czy koszulki. Nie można na tym zbyt wiele zarobić.

Sprzedani zawodnicy - ta rubryka zależy jedynie od nas. Tutaj bowiem podawana jest kwota, która wpłynie do kasy z tytułu sprzedaży piłkarzy. Jeśli klub ma kłopoty finansowe polecam wyprzedawanie graczy. Jednak oczywiście nie tych najlepszych czy najbardziej utalentowanych, ale takich, którzy są drodzy (ich kontrakty są wysokie), a nie prezentują dobrej formy.

Nagrody - wpływy z wszelkich nagród, jakie zdobywa zespół np. wygranie ligi czy pucharu. Największe zyski można z nagród można osiągnąć grając w Lidze Mistrzów.

Inwestycje - pieniądze pochodzące z zysków z inwestycji, których jest tym więcej, im lepiej spisuje się klub.

Oprocentowanie - wpływy z lokat bankowych, oprocentowania klubowego rachunku itd.

Inne - dochody z innych źródeł

Sponsoring - pieniądze pochodzące z umów ze sponsorami. Jest ich więcej, jeśli klub gra lepiej. Mając drużynę na naprawdę niezłym poziomie można sporo zarobić na sponsorach. Umowy sponsorskie są całkowicie niezależne od menedżera - zarząd ma nad nimi pełną kontrolę.

Zestawienie ogólne - podsumowanie naszych dochodów.

Następna ważną rzeczą dotyczącą klubowej kasy są wydatki naszego zespołu. Ekran, który podsumowuje, jak z klubu wypływają pieniądze zawiera następujące rubryki:


Płaca - pieniądze wydawane na wynagrodzenia zawodników i sztabu szkoleniowego. Właśnie tutaj powinniśmy starać się znaleźć oszczędności w sytuacji kryzysowej, gdyż płace to największa pozycja wśród wydatków naszego klubu.

Premie - pieniądze, które zawodnicy dostają za strzelone gole czy asysty przy bramkach (jeśli oczywiście mają takie bonusy w umowie). Nie należy dawać graczom zbyt wysokich premii, gdyż na tym może znacznie ucierpieć nasz budżet.

Honoraria - pieniądze, które otrzymują piłkarze przy podpisaniu kontraktu z naszą drużyną. Należy starać się, aby kwoty, które wypłacamy graczom w takich sytuacjach nie były zbyt wysokie. Często bowiem futboliści domagają się gigantycznego honorarium przy podpisaniu kontraktu - należy wtedy odpowiednio pokierować negocjacjami , tak aby uniknąć wypłaty bajońskiej kwoty.

Dywidendy - wypłaty przeznaczone dla akcjonariuszy klubu, jeśli ten jest oczywiście spółką akcyjną. Na kwoty, jakie pojawią się w tej rubryce nie mamy wpływu.

Zakupieni piłkarze - wartość wszystkich zakupionych przez nas w danym okresie rozliczeniowym zawodników. Należy starać się, aby kwota w tej rubryce była mniejsza niż ilość gotówki uzyskana ze sprzedaży futbolistów.

Eksploatacja obiektu - wydatki na utrzymanie stadionu czy bazy treningowej w odpowiednim stanie.

Grzywny - kary nakładane przez związek piłkarski na nasz klub np. za burdy stadionowe czy publiczną i ostrą krytykę poczynań sędziego.

Oprocentowanie - wydatki na spłatę odsetek, które naliczają banki, gdy klub ma w nich pożyczkę.

Podatek - pieniądze przeznaczane na zapłacenie przez klub podatków.

Inne - inne, drobniejsze wydatki np. opłaty za transport drużyny itp.

Suma - podsumowanie wydatków w danym okresie.



Ekran prezentujący wydatki klubu.

Następnym ekranem finansowym są "Płace". Widzimy tam szczegółowe dane dotyczące wydatków na pensje naszych piłkarzy. Możemy dowiedzieć się, jaki mamy budżet płacowy i ile już niego wydaliśmy. Poznamy też dozwoloną, średnią, minimalną i maksymalną pensje piłkarzy, którzy posiadają różne statusy. Dowiemy się, ile kosztuje nas utrzymanie juniorów czy piłkarzy wykorzystywanych w rotacji składu itd. Jest to bardzo ciekawy ekran statystyczny. Oto, jak się prezentuje:





Natomiast w ostatniej części menu finansowego - poświęconej transferom poznamy nasze zobowiązania wobec innych klubów oraz to, co nam się należy za sprzedanych piłkarzy. Poznamy choćby, ile rat zostało nam do spłacenia za gracza X, a ile procent od następnej sprzedaży gracza Y otrzyma nasza drużyna.





Finanse klubu

Każdy klub w grze ma określony status finansowy. Oto statusy, według któych dzielone są wszystkie drużyny w FMie 05:


bogato - największe światowe potęgi, takie jak Chelsea, Manchester United czy Real Madryt.

spokój - zespoły średniego szczebla lub nawet słabsze, mający status finansowego średniaka.

w porządku - kluby najbiedniejsze, takie jak GKS Katowice.

Statusy finansowe to najprostszy wyznacznik sytuacji materialnej w innym zespole - wchodzą do ekranu Informacji o klubie możemy poznać finanse rywala, które są tam opisane trzema wyżej wymienionymi określeniami.





Sparingi kluczem do sukcesu

Mecze towarzyskie przed sezonem to bardzo istotny element przygotowań do zbliżających się rozgrywek. Jednak takie spotkania poza sprawdzeniem piłkarzy mogą również przynieść naszemu klubowi inną korzyść - na sparingach z renomowanymi zespołami można sporo zarobić.
Aby osiągnąć finansowy sukces, dzięki meczom towarzyskim należy zapraszać na takie sparingi zespoły o wysokiej reputacji i dużej renomie. Nie wolno nam tylko zapłacić za dużo takiej drużynie na udział w spotkaniu z naszym klubem, gdyż wtedy nawet pełny stadion może nam nie pomóc w osiągnięciu zysku. Zachowajmy zdrowy rozsądek i najlepiej zorganizujmy u siebie turniej z udziałem kilku atrakcyjnych zespołów. Kibice naszej drużyny z pewnością pojawią się wtedy na trybunach, a do klubowej kasy wpłynie duży zastrzyk gotówki.

Kupować tanio, sprzedawać drogo

Dobrym sposobem na zdobycie pieniędzy jest kupowanie piłkarzy za darmo albo za małą cenę, a sprzedawanie ich za dużo większe pieniądze. Jest to jednak trudne zadanie. Trzeba mieć wyczucie i trochę szczęścia. Warto nabyć dużo młodych i utalentowanych juniorów, którzy mogą stać się po krótkim czasie gwiazdami, za które możemy otrzymać sporą ilość pieniędzy.

Chcesz mieć więcej kasy - sprzedaj niepotrzebnych graczy

Bardzo dobrym sposobem na zdobycie pieniędzy dla klubu jest sprzedaż niepotrzebnych piłkarzy. W wielu klubach grają zawodnicy, którzy nie prezentują się najlepiej lub nie pasują do naszej koncepcji, ale są sporo warci. Można więc w miarę łatwo ich się pozbyć. Należy znaleźć tylko kupca. Pamiętajcie, aby nie przesadzać z sumą pieniędzy, jakiej oczekujemy za danego futbolistę, gdyż może taka przesada może zniechęcić ewentualnego nabywcę.

Poproś zarząd o pomoc

Dobrym sposobem na zdobycie dodatkowych funduszy na transfery czy płace jest skierowanie do klubowego zarządu odpowiedniej prośby. Jednak, aby została ona rozpatrzona pozytywnie musimy mieć bardzo dużą renomą wśród członków władz klubu. Zdobywamy ją osiągając sukcesy sportowe, a także starając się utrzymać klub w jak najlepszej kondycji finansowej. Poza tym sytuacja finansowa klubu musi być dobra, aby zarząd spełnił nasz postulat.

Gdy klubowa kasa świeci pustkami...

Jeśli Wasz klub będzie w poważnych tarapatach finansowych, prezes może przejąć kontrolę nad transferami, zarówno tymi do klubu, jak i tymi z klubu. Gdy zespół zbankrutuje może stracić nawet 10 punktów w rozgrywkach, w których występuje. Natomiast, gdy klub nie wypełnia zobowiązań wobec piłkarzy, wtedy związek zawodowy futbolistów przejmuje je na siebie, ale w takiej sytuacje nasz klub nie może dokonywać żadnych transferów. Nikomu nie można więc życzyć, aby jego zespół znalazł się w jakiejś z opisanych powyżej sytuacji.

Dochody większe od wydatków

Każda firma, a więc i profesjonalny klub piłkarski powinien osiągać zyski. W FMie nie jest to konieczne, ale wskazane, gdyż wtedy zespół jest zdecydowanie wygodniej prowadzić. Aby osiągnąć zyski należy w wyważony sposób dysponować dostępnymi środkami finansowymi. Pamiętajcie, że przewaga dochodów nad wydatkami to właśnie zysk, do którego osiągnięcia menedżer również dąży. W pierwszej kolejności powinniśmy jednak starać się o jak najlepsze wyniki sportowe - wtedy będzie też łatwiej o pieniądze.

Jak grać przez internet w Football Managera 2005 ?


Football Manager 2005 to świetna gra, która przeznaczona jest głównie do gry jednoosobowej. Jednak w chwili gdy internet jest jednym z największych mediów programiści z Sports Interactive umożliwili także grę przez internet. Mimo wszystkich zalet tego typu rozgrywki, nie jest ona zbyt popularna. Dzieje się tak dlatego, że większość graczy nie wie co należy zrobić by móc z kolegą zagrać przez sieć. W poniższym tekście postaram się przybliżyć warunki, które muszą być spełnione by skorzystać z multiplayerowej wersji FMa. Gwarantuje wam, że warto troszkę się potrudzić by móc zagrać ze znajomymi w najlepszego managera na świecie.

Na początku postaram się wam przedstawić na czym polega gra wieloosobowa w FMa. By móc zagrać w wieloosobową wersję FMa muszą zebrać się co najmniej 2 chętne osoby. Gra wygląda w ten sposób, że jedna osoba zakłada serwer &#8211; tworzy na swoim komputerze grę (hostuje), reszta chętnych podłącza się do nowego serwera. Grę taką można tworzyć w dwojaki sposób. Można grać w sieci lokalnej (na LANie) lub też za pośrednictwem internetu. Oba rozwiązania mają swoje zalety i wady. W sieci lokalnej mogą grać osoby tylko będące do niej podłączone. Natomiast grając poprzez sieć możemy zagrać z osobami od nas oddalonymi o wiele kilometrów. Gra nie odbiega znacznie od standardów zwykłej rozgrywki. Jedyna różnica to, to że walczymy także z żywym managerem. Gra z kolegami to świetna sprawa, jednak nie wszystko prezentuje się tak dobrze. Gra zyskuje dużo więcej na napięciu, lecz równocześnie staje się dużo wolniejsza. Przy grze dwóch osób gra wydłuża się co najmniej trzykrotnie. Dość powolny bieg wydarzeń w wirtualnym świecie znacznie zniechęca wiele osób, jednak jest to mały koszt w porównaniu z dużo większą dawko rozrywki.


W poradniku znajdziecie także angielskie odpowiedniki najważniejszych nazw-opcji zwartych w grze. Dzięki temu osoby posiadające angielsko języczną wersję gry mogą z poniższych rad skorzystać. W tekście znajdziecie także screeny, które ułatwią wam tworzenie gry multi.


I. Warunki jakie należy spełnić by można zagrać w FMa po sieci:

1. Osoba hostująca (tworząca serwer gry) musi bezwzględnie posiadać zewnętrzne IP. Co oznacza, że osoby będące w sieciach lokalnych nie mogą gry hostować. Serwer tworzyć mogą posiadacze stałego łącza, neostrady itp. Itd.
2. Do gry może przyłączyć się (nie hostować, lecz grać na stworzonym serwerze) każdy kto ma połączenie z internetem. Także osoby będące sieciach lokalnych.
3. Osoby chcące grać przez interenet muszą liczyć się z tym, iż posiadać muszą dość szybkie łącze. Uważam, że posiadanie 128 kb/s wystarczy w zupełności, jednak jak zawsze im szybsze połączenie tym lepiej. Niestety posiadacze modemów muszą zapomnieć o multiplayerowym FMmie. Niestety 5 kb/s nie wystarczy do gry.
4. Także i wymagania optymalne dotyczące FMa muszą być w pełni spełnione. By gra była &#8222;życiowa&#8221; musimy w naszym blaszaku mieć procesor Pentium III 600 MHz (lub kompatybilny), 128 MB RAM, 32MB karta graficzna GeForce (lub kompatybilna). Podana kompilacja jest minimalna i najlepiej oczywiście posiadać lepszy sprzęt. Niestety teraz zła wiadomość dla osoby hostującej powinna ona mieć znacznie lepszy komputer. Wymaganie takie jest spowodowane tym, że wiele więcej będzie się działo na jej serwie. I tak przykładowy zestaw to: Pentium IV 1 GHz, 512 MB RAM, karta graficzna GeForce. Najważniejsze jest by posiadać mocny procesor oraz dużo pamięci RAM.
5. Wszystkie grające osoby muszą posiadać identyczną wersję gry. Tyczy się to patchów oraz języka. Gra nie będzie działać poprawnie na różnych wersjach FMa. Najlepiej by wszyscy posiadali wersję 5.02. Co do języka, gra będzie mieszać wyrazy obce z polskimi, gdy gracze nie będą posiadać jednakowej wersji językowej. Nie ma natomiast żadnego problemu z facepackami, updetami, skinami czy innymi dodatkami graficznymi.
6. Ostatni wymóg jest już raczej formalnością. Wszyscy managerowie muszą posiadać wolny czas w danym terminie by razem móc zagrać w Football Managera 2005.

II. Instrukcja krok po kroku jak stworzyć serwer:

1. Włączamy Football Managera 2005 i klikamy na Nowa gra (New Game)
2. Następnie wybieramy Opcje (Options) z górnego menu. Z rozwijającej się listy wybieramy Ustawienia (Preferences)

3. W nowym okienku ustawiamy najważniejsze opcje związane z grą. Nas najbardziej interesują Ustawienia sieci (Network/Internet). Najważniejsze jest by wybrać opcje Uruchom jako serwer (Run As Server) oraz by wpisać jakąś Nazwę Serwera (Server Name). Można także wprowadzić Hasło (Password) by być pewnym, że nikt niepowołany/niechciany nie dostanie się do naszej gry. Opcja Wymuszenia kontynuacji (Force Constinue) jest przydatna podczas gry większej ilości graczy. Nie pozwala się &#8222;ociągać&#8221; innym graczom. Mimo wszystko zalecam by tej opcji nie aktywować. Dokonane zmiany zatwierdzamy klikając na Zatwierdź (Confirm).





4. Wrócilismy do okna wyboru ligi. Tu standardowo wybieramy ligę/ligi oraz rozmiar Bazy danych (Database Size). Zalecam wybierać bazę Normalną (Normal) lub Dużą (Large) w zależności od posiadanego komputera. Wybrane opcje zatwierdzamy klikając na Zatwierdź (Start Game).





5. Po utworzeniu się gry i stworzeniu profilu naszej osobowości wchodzimy do statusu gry (na przykład klikając na budzik na dole ekranu lub też Opcje--> Status Gry). W oknie tym mamy najważniejsze dane związane z naszym serwerem. Nas najbardziej interesuje Adres IP serwera. Odczytany tam adres podany jest w postaci liczb (tak jak na obrazku). Adres ten musimy podać innym graczom by mogli &#8222;podpiąć&#8221; się do naszego serwera. Ważna uwaga dotyczy wszystkich podłączonych do internetu i nie posiadający stałego IP (tego adresu). Są to na przykład wszyscy posiadacze Neostrady. Przed każdą wspólną grą adres ten trzeba podawać, ponieważ się zmienia dynamicznie.





III. Instrukcja krok po kroku jak podłączyć się do istniejącej gry:

1. Włączamy Football Managera 2005 i klikamy na Sieć (Network) .
2a. W nowym oknie pojawi się pełna lista serwerów uruchomionych w sieci LAN. Jeśli chcemy grać w taki sposób wybieramy serwer i klikamy na niego.
2b. Gdy chcemy grać przez internet musimy podać adres wcześniej stworzonego serwera. Klikamy na Inny serwer (Join Other Server). I w nowym okienku wpisujemy jego adres IP. Należy pamiętać, że przy dynamicznym IP osoby tworzącej serwa za każdym razem numer ten jest inny. Jeśli nasz adres IP jest poprawny a serwer jest dostępny pojawi się on na liście. By się z nim połączyć klikamy na niego.





3. Jeśli serwer nie posiada hasła łączymy się automatycznie z grą. Jeśli posiada zabezpieczenia musimy w okienku wpisać hasło.
4. Dalsza część rozgrywki wygląda już standardowo. Tworzymy nowego managera i cieszymy się grą.

eFeMowe tricki

Podobnie jak w serii CM, również w Football Managerze 2005 istnieją ukryte ciekawe opcje, które uatrakcyjnią rozgrywkę. SI Games nie zdecydowało się na prezentowanie danych o prezesach klubów, a także na wyposażenie piłkarzy w negatywne cechy, które mogą sprawiać problemy menedżerowi. Jednak istnieje możliwość odblokowania tych danych - wystarczy załadować opcję "DEBUG_MODE".
"DEBUG_MODE" to pierwszy eFeMowy trick, którym się zajmiemy. Jest to odpowiednik znanej z CMa 01/02, CMa 4 i CMa 03/04 opcji ARSE. Daje nam możliwość obejrzenia statystyk prezesa klubu, a piłkarze staną się bardziej niesforni - oczywiście nie wszyscy. Aby skorzystać z opcji "DEBUG_MODE" musimy odnaleźć plik init.cfg, który znajduje się w katalogu z grą, w folderze /data. Otwieramy plik za pomocą edytora tekstu, najlepiej Notatnika. Zanim to zrobicie, upewnijcie się, że plik ten można edytować - odznaczcie w jego właściwościach opcję "Tylko do odczytu" - jeśli takowa jest zaznaczona. Teraz wystarczy dopisać w jednej linii dwuczłonowe wyrażenie (dokładnie w taki sposób, jak poniżej - duża czcionka i cudzysłów):

"DEBUG_MODE"

Następnie należy zapisać plik i rozpocząć nową grę w FMie 05 - pamiętajcie, że aby dodatkowe opcje działały, musicie rozpocząć nową rozgrywkę!

Innym
ciekawym trickiem dostępnym w FMie 05 jest "SUGAR_DADDY". Dzięki tej opcji możemy zasilić klubową kasę dużą ilością gotówki. Sugar Daddy jest bowiem osobą, która niczym Roman Abramowicz w Chelsea, pojawia się w klubie razem z wielkim szmalem. Od tej pory budżet zespołu jest zdecydowanie większy.
Aby uruchomić tą opcję musimy znów znaleźć plik init.cfg, który jest w folderze /data, w głównym katalogu z grą. Następnie powinniśmy otworzyć go za pomocą np. Notatnika i dopisać następującą linię (dokładnie w taki sposób, jak poniżej - duża czcionka i cudzysłów):

"SUGAR_DADDY" "Pełna nazwa klubu"

Pamiętajcie, aby w nazwie klubu znajdowały się specjalne literki francuskie, niemieckie czy hiszpańskie - jeśli takowe są w nazwie klubu. Jeśli natomiast wolicie, zamiast nazwy klubu, wpisać jego numer ID, to jest to możliwe:

"SUGAR_DADDY" "Numer ID klubu"

Po wpisaniu takiej linii również wszystko będzie działać. Zapisujemy plik i rozpoczynamy nową rozgrywkę, w której nasz klub będzie miał zdecydowanie większe możliwości finansowe.

Ostatnią opcją, którą opiszę jest "RETAIN_PLAYERS". Dzięki temu trickowi, który znamy z dwóch ostatnich wersji CMa, mamy możliwość załadowania pełnych i rzeczywistych składów wszystkich drużyn, bez konieczności wybierania danej ligi w grze.
By użyć "RETAIN_PLAYERS" należy najpierw stworzyć plik z rozszerzeniem DDT. Taki plik możecie utworzyć w dowolnym edytorze tekstu, np. w Notatniku, który polecam. Należy tylko pamiętać o wybraniu opcji "Zapisz jako typ" - "Wszystkie pliki". Nazwa pliczku może być dowolna. Musi on mieć jednak rozszerzenie DDT!
W pliku należy wpisać następującą komendę (dokładnie w takiej formie, jak przedstawiłem poniżej, dużymi literami i w cudzysłowie):

"RETAIN_PLAYERS" "Nazwa klubu"
Np.
"RETAIN_PLAYERS" "Arka Gdynia"

Dla każdego klubu wpis musi znajdować się w osobnej linijce.
Gdy już wpiszecie odpowiednie komendy i zapiszecie plik musicie umieścić go w podkatalogu /data, który znajduje się w katalogu z eFeMem. Potem wystarczy odpalić nową grę i cieszyć się pełnymi składami wybranych zespołów.
Mam nadzieję, że mój tekst wyjaśnił Wam sprawy związane z dodatkowymi opcjami eFeMa 05 i pomoże Wam w rozgrywce.

Dla ułatwienia wam jeszce bardziej gry dołanczam największe talenty FM'a

Gaetano D'agostino
Marzio Bonassi
Michal Papadopoulos
Sergey Kornilenko
Jakub Błaszczykowski
Davide Bariberi
Alexander Farnerud
Sebastian Madera
Muriqui
Freddy Grisales
Luca Oppici
Martin Liguera
Mauro Rafael da Silva
Giorgi Shiashiashvili
Igor Denisov
Juri Crucinio
Nicolas Mirza
Velimir Varga
Yury Zhirkov
Edixon Perea
Łukasz Pachelski
Adam Hammill
Marcin Syroka
Kevin Braniff
Moises Antonio Candelario
Daniel Jensen
Bartosz Białkowski
Abgar Barsom
Julien Sable Fourtassou
Marko Dinjar
Tom De Mul
Mario Licka
Marcelo Nicacio
Francesco Bilardo
Eldar Hadzimehmedovic
Jarosław Wieczorek
Rafał Wójcik
Daniel Fredheim Holm
Luca Tiozzo
Oskar Diaz
Lionel Mathis
Xisco
Piotr Nikodem
Wilberto Cosme
Wesley Snijder
Bruno
Gianpaolo Pazzini
Jan Kristiansen
Mido
Eder
Miroslav Matusovic
Rodrigo Tiui
o wiele więcej talentów znajdziecie tu:http://www.fcmc.pl/talenty.php?menu=fm5
Mam nadzieje,że ten poradnik choć w części pomoże wam w ułatwieniu gry
poradniki wzięte ze strony http://www.fcmc.pl/

Pozdrawiam.

www.trenuj.com - TRENING PIŁKARSKI !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 2578 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 8925
Zapraszam do pobrania filmu zapowiadającego FM'a 2006


Pierwszy film reklamujący kolejne dzieło SI Games - Football Managera 2006. W trwającej prawie 5 minut zapowiedzi dyrektor zarządający - Miles Jacobson, jadąc białą limuzyną omawia najważniejsze zmiany jakie zaszły w kolejnej części FMa. Ciekawą informacją, którą przekazał M.D. Si Games jest wydanie FM2006 na przenośną konsolę PSP. Nie brakuje także elementów znanych z filmu Everyone's a Football Manager.
rozmiar - 10,41 MB

Link:
http://www.fcmc.pl/sciagnij.php?co=download&nr=234

www.trenuj.com - TRENING PIŁKARSKI !

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

11 KOLEJKA EKSTRAKLASY

Następny temat

W oczekiwaniu na nastepny mecz...Rozmowy o wszystkim (I)

WHEY premium