SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

FBW ocena + pytania

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 806

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1007
Witam. Ostatnio ułożyłem i zrealizowałem już dwa razy taki trening FBW:

trening plyometryczny na nogi a następnie:
1.RDL (rozgrzewka 2s 50% i 75% tego co w normalnym treningu)+ 2s normalne
2.Wyciskanie sztangielek na płaskiej ławeczce(rozgrzewka j.w.)+ 3s
3.Wiosłowanie (w atlasie nazwane podciąganie końca sztangi w opadzie) 2s
4.Wyciskanie sztangi sprzed głowy 3s (robię to na maszynie smitha nie wiem czy to dobrze?)
5.Podciąganie na drążku szerokim uchwytem 2s(po wcześniejszych ćwiczeniach jestem tak zmęczony że w pierwszej serii robię 8powt a w drugiej już tylko 5)

Ogólnie trening odbieram jako fajny, przyjemny i krótki.
Moje pytania:
Jak oceniacie ten trening? czy nie zbyt mało serii na którąś z partii?
Czy nie zbyt dużo ćwiczeń na plecy? aż 3(rdl,wiosło,drążek) czyli 18 serii w tygodniu. Podczas gdy na klatkę barki tylko po jednym.

Jeśli nie jest za dużo ćwiczeń na plecy to czy robić je w takiej kolejności jak w planie przeplatać z klatką i barkami czy zbić je do kupy i robić jedno po drugim?

Dorzucać jakieś ćwiczenia na triceps i biceps czy jest to zbędne Waszym zdaniem?

Płeć: Mężczyzna

Wiek: 20

Waga: 69

Wzrost: 174

Cel treningowy: masa

Staż treningowy na słowni: bez przerwy 4 miesiące

Uprawiane inne sporty: narciarstwo alpejskie

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): full

Dieta: jest

Przeciwskaznania medyczne: brak

Zażywane suplementy: bialko, carbo
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 147326
Staż treningowy na słowni : bez przerwy 4 miesiące

1.Podaj cieżary jakich używasz w podstawowych ćwiczeniach (przysiad,martwy,wyciskanie)??

"Dorzucać jakieś ćwiczenia na triceps i biceps czy jest to zbędne Waszym zdaniem"

zbedne małe partie miesniowe pracuja przy cwiczeniach wielostawowych sa one pobudzane duzymi ciezarami wiec bezposrednia stymulacja na tym poziomie to strata czasu.

1.gdzie przysiad to król ćwiczen
2.dlaczego wybrałes wiosłow koncem sztangi
3,wyciskanie sprzed głowy stojac - nie zadne maszynki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1007
ad. 1
Przysiad 60kg
Wyciskanie hantelki 19kg
rdl dopiero zaczynam robię bo 15powt ciezarem 25kg.
ad.2
Przysiadu brak ze względu na trening plyometryczny przed każdym treningiem na siłowni

ad.3
wybrałem to ponieważ nie lubię wiosłować na ławeczce. Mogę to w sumie zamienić na podciąganie sztangi w opadzie na stojąco. Boję się tylko, że jeżeli zaczynam dopiero rdl dodam do tego to wiosło i jeszcze na stojąco wyciskanie sprzed głowy to obciążę zbytnio kręgosłup. Chciałbym mu dać chwilę na adaptację przy tym rdl.

ad.4
Ok. Zamieniam na wyciskanie stojąc.

Dodatkowo ponawiam pytanie o liczbę ćwiczeń i serii na plecy(czy nie zbyt dużo).
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 147326
"Przysiadu brak ze względu na trening plyometryczny przed każdym treningiem na siłowni " a po co??? nierozumiem zbedna konbinacja na twoim poziomie

"wybrałem to ponieważ nie lubię wiosłować na ławeczce" a kto ci każe wiosłowac w taki sposób

wykonujesz
1.seria rozgrzewkowa - sam gryf
2.seria 50 % docelowego
3.seria 75% docelowego
4.100% docelowego

zakres powtorzen moze byc 10-12
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1007
""Przysiadu brak ze względu na trening plyometryczny przed każdym treningiem na siłowni " a po co??? nierozumiem zbedna konbinacja na twoim poziomie " - ze względu na narciarstwo które uprawiam zawodniczo

"wykonujesz
1.seria rozgrzewkowa - sam gryf
2.seria 50 % docelowego
3.seria 75% docelowego
4.100% docelowego "
Nie wiem czego dotyczy ta rozpiska ^ wiosłowania? czy każdego ćwiczenia?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 147326
do każdego ćwiczenia oprócz podciagania , to że trenujesz startujesz to nie znaczy że powinnes pomijac złote ćwiczenie.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 45 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 1007
Z tym startem to nie do końca. Napisałem, że bez przerw 4 miechy ale w poprzednich latach(4 sezony) w każdym też ćwiczyłem około 4 miesiecy. Więc ogólny staż to zebrałby się 20 miesięcy. Efekty mogą wydawać się marne ale zaczynałem o wagi 55kg(totalny ektomorfik).

Zamieszczam zmodyfikowany plan:
trening plyometryczny na nogi a następnie:
1.RDL 4s
2.Wyciskanie sztangielek na płaskiej ławeczce 4s
3.Wiosłowanie stojąc 4s
4.Wyciskanie sztangi sprzed głowy 4s
5.Podciąganie na drążku szerokim uchwytem 2s
Wszędzie gdzie są 4s schemat jak pisałeś:
"wykonujesz
1.seria rozgrzewkowa - sam gryf
2.seria 50 % docelowego
3.seria 75% docelowego
4.100% docelowego " 10 - 12 powtórzeń
Czy jeżeli moim priorytetem jest klatka to wrzucić ją na początek? Czy może dodać do niej jeszcze jedną serie na 100% docelowego?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 23860 Wiek 35 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 147326
"ze względu na narciarstwo które uprawiam zawodniczo"

mi chodziło o to hehehehe

"Czy jeżeli moim priorytetem jest klatka to wrzucić ją na początek? Czy może dodać do niej jeszcze jedną serie na 100% docelowego"

przy twoim poziomie nie ma mozliwosci priorytetowania danej grupy miesniowej musisz sie rozrosnac cały.

nie ma czystych ekto wystepuja mieszanki

według mnie przysiad - OBOWIAZKOWY NA POCZATKU
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

rzabba/ z różową sztangielką po 100 w MC %-)

Następny temat

fbw radukcja do oceny - porady

Water