SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Brak progresu w przysiadach 55kg

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 897

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Kobieta

Wiek

27

Waga

70

Wzrost

166

Cel treningowy

Redukcja

Staż treningowy na siłowni

7 lat z przerwami

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

1800 cal B:130 C: 200 F:30

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Brak

Zażywane suplementy

Kreatyna

Ostatnio przerabiany plan

5x10

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

Przysiad 60 kg x4 max, Martwy ciąg 80 kg obecnie, 90 kg kiedyś, wyciskanie 30 kg x 12 :(((
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 48 dni Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 195
Witam
Powróciłam do treningow po chorobie (bulimia, anoreksja, zaburzenia odżywiania) które trwaly dość długo i mimo że ćwiczę od ok. 2013 roku nie rosła mi za bardzo siła ponieważ bardziej skupiałam się wtedy na wyglądzie.. Dietach 1000, potem. 600 kalorii.. Wiec wiadomo.
Teraz od maja ćwiczę już poważnie, zaczęłam się odżywiać, niestety przytyłam z 57kg do 70 kg. Nie było wyjścia. Wtedy jadłam 600 kalorii lub wcale zeby utrzymywać taka wagę.
Jednak w tym temacie nie o to chodzi ale o przysiady.
Robię 55 kg w 4 seriach x 10 i jest już ciężko .kilka razy udało mi się zrobić 60 kg ale czuję ogromny ciężar jak na moje plecy i poprostu boję się robić przysiadów z takim obciążeniem. Wiem że nogi by sobie jakoś poradziły ale jest problem plecami. Czuję że to obciążenie mnie przytłacza.
Nie mam postępów od miesięcy i ciągle mecze to 55 lub 57 kg. 60 kg zrobię w dobry dzień kilka chociaż na chwilę obecną nie wiem czy 1 zrobię. Co robić? Czy to bardzo zły wynik?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Szacuny 7388 Napisanych postów 79076 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 664568
A po co Ci to ? Chcesz startować w zawodach ? Sprawdzał ktoś Twoja technikę treningowa? Masz jakies wady postawy ? Problem może być złożony .Moze tutaj wystepowac problem z zachowaniem dobrej techniki, bo wady postawy to złożony problem - zazwyczaj jedna wada którą widać na zewnątrz jest podszyta wieloma patologiami zakorzenionymi głębiej w ciele. Duże prawdopodobieństwo, że problem dotyczy też obręczy biodrowej, co może przeszkadzać w przysiadaniu i odczuwasz ból w odcinku lędźwiowym . Trzeba widzieć Twój przysiad , żeby konkretniej się ustosunkować .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 5188 Napisanych postów 59093 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 726380
W takich sytuacjach gdy faktycznie ogarnęłaś już zdrowe odżywianie to do treningu tez trzeba podejść w sposób rozwojowy.
Musisz wprowadzić jakąś periodyzację treningową na przykład zmniejszać ilość powtórzeń w kolejnych seriach, albo zmienić formę przysiadu czy zupełnie ćwiczenie na nogi.
Nie ma sensu trwać w jednym miejscy z ciężarem jeśli przez dłuższy czas nic nie idzie do przodu.
Ponad to 13kg to dość dużo przytyłaś więc trzeba by było się przyjrzeć temu odżywianiu czy tam jakichś błędów nie było.
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 48 dni Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 195
flex1976
A po co Ci to ? Chcesz startować w zawodach ? Sprawdzał ktoś Twoja technikę treningowa? Masz jakies wady postawy ? Problem może być złożony .Moze tutaj wystepowac problem z zachowaniem dobrej techniki, bo wady postawy to złożony problem - zazwyczaj jedna wada którą widać na zewnątrz jest podszyta wieloma patologiami zakorzenionymi głębiej w ciele. Duże prawdopodobieństwo, że problem dotyczy też obręczy biodrowej, co może przeszkadzać w przysiadaniu i odczuwasz ból w odcinku lędźwiowym . Trzeba widzieć Twój przysiad , żeby konkretniej się ustosunkować .


Chce być poprostu silna i dobrze wyglądać. Współpracuje z doradcą żywienia i trenerem. Zaczynałam od 0 kalorii. Nic nie jadłam przez miesiąc żeby ważyć poniżej 57. Potem jadłam 500 kalorri przez kilka miesięcy. Jak zaczęłam jeść więcej 1800 potem 2000, potem 2200 to przytyłam odrazu. Nie objadłam się. Teraz waga się zatrzymała i chce redukować ale ciężko coś idzie. Jeest 1800 i nie rusza nic a aktywność jest właściwie codziennie. Robię 50 km tygodniowo plus siłownia 3 x. Szczerze jestem załamana ale mam nadzieję że to coś ruszy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 48 dni Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 195
rion10
W takich sytuacjach gdy faktycznie ogarnęłaś już zdrowe odżywianie to do treningu tez trzeba podejść w sposób rozwojowy.
Musisz wprowadzić jakąś periodyzację treningową na przykład zmniejszać ilość powtórzeń w kolejnych seriach, albo zmienić formę przysiadu czy zupełnie ćwiczenie na nogi.
Nie ma sensu trwać w jednym miejscy z ciężarem jeśli przez dłuższy czas nic nie idzie do przodu.
Ponad to 13kg to dość dużo przytyłaś więc trzeba by było się przyjrzeć temu odżywianiu czy tam jakichś błędów nie było.


Chce być poprostu silna i dobrze wyglądać. Współpracuje z doradcą żywienia i trenerem. Zaczynałam od 0 kalorii. Nic nie jadłam przez miesiąc żeby ważyć poniżej 57. Potem jadłam 500 kalorri przez kilka miesięcy. Jak zaczęłam jeść więcej 1800 potem 2000, potem 2200 to przytyłam odrazu. Nie objadłam się. Teraz waga się zatrzymała i chce redukować ale ciężko coś idzie. Jeest 1800 i nie rusza nic a aktywność jest właściwie codziennie. Robię 50 km tygodniowo plus siłownia 3 x. Szczerze jestem załamana ale mam nadzieję że to coś ruszy
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 14809 Napisanych postów 124993 Wiek 36 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 1422438
nogi nogami, jak niepewnie się czujesz wyzej to mozliwe że trzeba porpacować nad mieśniami core, stabilizującymi Twoją sylwetkę. Poza tym jak wracasz po takich perturbacjach nie miej parcia na ciężary.
1

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 48 dni Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 195
flex1976
A po co Ci to ? Chcesz startować w zawodach ? Sprawdzał ktoś Twoja technikę treningowa? Masz jakies wady postawy ? Problem może być złożony .Moze tutaj wystepowac problem z zachowaniem dobrej techniki, bo wady postawy to złożony problem - zazwyczaj jedna wada którą widać na zewnątrz jest podszyta wieloma patologiami zakorzenionymi głębiej w ciele. Duże prawdopodobieństwo, że problem dotyczy też obręczy biodrowej, co może przeszkadzać w przysiadaniu i odczuwasz ból w odcinku lędźwiowym . Trzeba widzieć Twój przysiad , żeby konkretniej się ustosunkować .


Chce być silna, lubię dziwganie ciężarów + poprawa wyglądu.
Mam lekka skoliozę, może to być jeden z powodów?
Postaram się wstawić jak robię przysiad załaduje filmik jesli to coś pomoże
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Szacuny 7388 Napisanych postów 79076 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 664568
Jeżeli współpracujesz z trenerem to dlaczego z nim tego nie skonsultujesz ?Przecież jednym z podstawowych zadań Twojego trenera personalnego jest nauczenie Ciebie prawidłowej techniki wykonywania ćwiczeń. To właśnie sposób w jaki sposób wykonujemy ruch ma podnieść Teoje bezpieczeństwo i pozwolić uniknąć wielu nieprzyjemności czy tez kontuzji . Tymbardziej ze piszesz ze masz skoliozę . Kazda wada postawy potrzebuje indywidualnej uwagi i dopracowania pod tym katem swojego planu treningowego . To podstawa .
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 18 Wiek 48 dni Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 195
Hej, źle to napisałam, byłam trochę nieprzytomna czy coś mi się pomieszało. tzn to dietetyk sportowy, nie mam trenera.

Tutaj video jak robię 55kg już ostatnia seria więc widać że ciężko. 60 robiłam 4x max jeszcze kilka tyg temu a teraz boję się aż założyć 60 kg strange na plecy :(



...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Szacuny 7388 Napisanych postów 79076 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 664568
Bardzo kiepska technika . Poproś może jakiegoś trenera o pomoc bo krzywdę sobie zrobisz .Zrób może tak.- Stań ze stopami nieco szerzej od szerokości bioder. Twoje stopy powinny być skierowane lekko na zewnątrz (rotacja zewnętrzna).-Trzymaj plecy i szyję prosto i upewnij się, że stopy są mocno osadzone na ziemi. Brzuch powinien być napięty.-Opuść ciało, kierując biodra w tył, następnie zegnij kolana. Plecy wraz z brzuchem trzymaj cały czas spięte. Przysiad powinien kończyć się na wysokości nieco poniżej 90 stopni w zgięciu nóg.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
flex1976 SEBASTIAN SZMIT Moderator
Ekspert
Szacuny 7388 Napisanych postów 79076 Wiek 44 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 664568
-Będąc w przysiadzie, nasz ciężar ciała powinien być umieszczony na piętach stopy, a nie na palcach.-Będąc maksymalnie nisko w przysiadzie pozostań w tej pozycji przez sekundę. Następnie pociągnij swoje ciało z powrotem do pozycji wyjściowej.-Ważne jest, abyś wdychała powietrze podczas obniżania ciała i wydychała podczas podnoszenia ciała.-Wykonuj na początek około 10-12 powtórzeń, tak aby móc zobaczyć swoje błędy i korygować je z każdym powtórzeniem. Na początku warto potrenować bez obciążenia czyli robiąc tzw. Air Squat lub z pustą sztangą


Zmieniony przez - flex1976 w dniu 2020-10-14 21:24:27
Nowy temat Wyślij odpowiedź
sosy