SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

FBW dla młodego

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 296

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

Wiek

Waga

Wzrost

Cel treningowy

Staż treningowy na siłowni

Uprawiane inne sporty

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

Dieta

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

Zażywane suplementy

Ostatnio przerabiany plan

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 165 dni Na forum 165 dni Przeczytanych tematów 59
Hejka, mam 16 lat i piekielnie dobry metabolizm, potrafię zjeść 4-5k kcal i bardzo wolno tyć. Od 2 tygodni chodzę na siłownie na maszyny, ale z tego co słyszałem znacznie lepsze są wolne ciężary. Pomoglibyście mi ułożyć plan na FBW, albo splity 3-4 dniowe (co uznacie za lepsze)? Byłbym wdzięczny :D

Płeć: Mężczyzna
Wiek: 16
Waga: 52-53kg
Wzrost: ok. 172cm
Cel treningowy: Ogólna poprawa kondycji i zdobycie masy mięśniowej (z naciskiem na górne partie mięśni)
Staż treningowy na siłowni: 2 tyg.
Uprawiane inne sporty: Baaardzo dużo kolarstwa, dlatego też nie chcę dużo czasu na siłowni spędzać ćwicząc nogi, bo i tak mają wycisk
Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki): Full, McFit
Dieta: Bardzo wysokokaloryczna, zależnie od dnia 3,5-5k kcal (średnia +/- 4,3 tys. kcal liczone przez 2tyg), dużo drobiu, częste posiłki, dużo węglowodanów
Przeciwskazania medyczne: Z tych, które mają związek z ćwiczeniem i wysiłkiem - brak
Zażywane suplementy: Zamierzam kupić jakiś gainer, ale to dopiero później jeśli w ogóle
Ostatnio przerabiany plan: owego brak, ogólne cardio + próbowanie różnych maszyn i oswajanie organizmu z dużą ilością wysiłku
Ciężary w podstawowych ćwiczeniach (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc): Nie uczęszczałem na strefę wolnych ciężarów, więc jedyne co mogę powiedzieć to to, że na maszynach typu butterfly, wiosłowanie, czy wyciskanie żołnierskie robię 25-35kg

Pozdrawiam :)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 7379 Napisanych postów 105855 Wiek 34 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 1190367
Bierz gotowca http://www.sfd.pl/[ART]_Pierwszy_rok_treningów_-t906985.html 

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 2777 Napisanych postów 48902 Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 610007
Wrzuć jeden dzień swojej przykładowej diety do kalkulatora i wrzuć tutaj zrzut, bo przy Twoich parametrach 4-5kcal powinno Cię szybko zalać bo to duża nadwyżka by była kaloryczna.

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3143 Napisanych postów 41436 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319316
Dobrze jednak gdyby ktoś pokazał Ci technikę ćwiczeń na wolnych ciężarach. Oczywiście są one efektywniejsze ale i bardziej niebezpieczne.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Wiek 165 dni Na forum 165 dni Przeczytanych tematów 59
ronie220
Dobrze jednak gdyby ktoś pokazał Ci technikę ćwiczeń na wolnych ciężarach. Oczywiście są one efektywniejsze ale i bardziej niebezpieczne.
Liczyłem przez tydzień, ale wszystkie notatki juz wyrzuciłem, ale tak po prostu mam, jestem też aktywny - jeżdżę na rowerze. Do tego w mojej rodzinie jest tak od paru pokoleń. Mogę ci +/- rozpisać co jem, ale bez zbyt dużych liczb. Rano jajecznica z duuzo iloscia masła, w szkole kanapki z masłem orzechowym/nutellą (i to tak porzadnie tej nutelli/masła) + coś słodkiego do picia, a w między czasie jeszcze całe opakowanie granoli (300g+). W domu zazwyczaj całą pierś kurczaka (różnie, czasami po chińsku, czasami coś a la schabowy, zalezy) + ryż z duuzą ilością sosou + coś słodkiego do picia. Na 'podwieczorek' jakaś przekąska, ciasto, jogurt, czy coś takiego, a na kolacje bardzo różnie. Do tego 3x w tygodniu jem coś na mieście, pizzę, KFC, czy kebaba. Na prawdę w moim przypadku nie jest tak łatwo przytyć :D

Druga sprawa, dziękuję za 2 pozostałe odpowiedzi :D
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
ronie220 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 3143 Napisanych postów 41436 Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 319316
Dietę wklejamy w postaci zrzutu z kalkulatora kcal na potreningu.

Trener personalny Lotar Hryniewicz (kontakt fb lub pw)
Nowy blog:

http://www.sfd.pl/[BLOG]_Wojo_zmc_i_Ronie220_rywalizacja_i_wzajemny_doping-t1157467.html 

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Bolący odcinek lędźwiowy podczas ćwiczeń..