uwaga artykul przetlumaczony a angielskiego na polski
Według Auguste Comte, francuski filozof, aby rozumiej pomysł ty powinieneś znać jego historię. Początek zapasów wraca do czasów kiedy człowiek zostawanie świadome świata dookoła niego spróbował zrozumieć zwyciężaniem w tym świecie i ich przyczynach i skutkach przez relacji. Tak on stopniowo zaczął zrealizować że nie tylko dobry chwyt ale wyrówna jego przeżycie zależało na jego fizycznych jakościach i szczególnie jego zdolność uderzyć dmucha, duś, przeciwny atak, etc. w konfliktach z inny ludźmi lub zwierzętami.
Rozwój "sztuczne ruchy" (zamki, dmuchają, chwyty, stojaki, etc.) do genetycznych cech jest jedną najbardziej sławnymi odkryciami ludzkiego umysłu i, w tak samo razy , jeden najbardziej potężnych czynników przyczyniający się to jego dalsze intelektualne promowanie. Swego czasu kiedy każdy pojedynczy dzień życia był wyczynem w się (z współczesnego punktu widoku), zapasów był przyzwyczajony w atakach i obronie, w domu polujący, w domu określanie starszeństwo i przywództwo wewnątrz dane społeczne grupy i zawsze reprezentowały rzecz niezbędna częściowo kulturalnego i religijnego życia osoby i społeczeństwa w ogóle . Według juniora. Fraiser, sławny uczony, stary dowódca zostali spodziewani mierzyć jego siła przeciw młodszy jeden i w przypadku klęski, on często został zabity. Pojedyncza walka grała w bardzo ważnej roli w antropogenezie, (formacja ludzi), w człowieku przeżycie i w jego dalszym rozwoju.
Faktycznie, człowiek ulepszył jego zręczności pod tym względem około pilnujący zwierzęce walki (zwierzęce zapasy) i około imitujący i adoptujący ich zachowania i ruchy.
Chiński walczący HUIA składa się w imitujący ruchy kozła, tygrysa, dotycz etc. Później, określone imitacje otrzymały imiona taki jako : smok, wąż, tygrys, lampart, wyciągaj szyję etc. Sumerians i chińscy ludzie są wiedziani dla ich imitacji "tete ŕ tęte", japoński "ciała do ciała", starożytnego Greka "owca pozycji" etc. W starożytnych czasach, ludzie użyty walczyć też z zwierzęta (anthrop - zwierzę walczący), jakiś który przeżyje do tego dnia (byk walek, noś walki, etc.) mityczni bohaterowie : Gilgamesh, Heracles, Theseus, Samson, Thor i inni są też sławni dla ich wyczynów w walczeniu z zwierzętami.
Po drodze ożywiony ponieważ walka stopniowo rosła do muś ponieważ zorganizowane treningi i konkurencje w zapasy, według jakichś standardów wobec chronienia życia i zdrowie zapaśników (anthropomorphous zapasów). Ten typ zapasów jest anemiczny, jak walczenie dla dzieci, z bardzo ograniczające reguły i dobrze zastanowiony ograniczające
zapasy techniki wobec chronienia zdrowie zapaśników włączony. To jest po ustanowieniu reguł konkurencji że walczenie stanął się sportem (w ograniczony konwencjonalny zmysł). To wzięło dosyć jakiś czas przed próbami siły i konkurencji dla wyższy społeczny szereg przekształcił wydarzeń przyjemności, rozrywki i gloryfikacji zwycięzcy. Tradycyjne zapasy jest wynikiem uniwersalnego i regularnego historycznego procesu. To jest całością częścią ludzkiego życia w ludzkich osadach. Jego multilinear i różnorodny rozwój są wynik społecznych warunków w granicach którego zapasów został sprzyjany.
W jakichś częściach świata, czas wydaje się zatrzymać się . Jakaś archaiczna forma walczenia została zachowana do tego dnia.
Część tradycyjnego zapasów jest też zespołem konkurencji, konkurencje między ludźmi i kobietami, między jednym człowiek i dwoma kobietami, kombinacją boksu i chłostania (Afryki), walczenie na śniegu nagie do talii (Eskimos, Yakutians) etc. KULTURALNY ZJAWISKO
Tradycyjne zapasy jest towarzyszem wszystkich cywilizacji. Już Sumerians i Starożytny Egipcjanie przekształcili to z sztuki radzenia sobie do sportu przez przez wojnę. Zapaśnicy mają ich profesjonalne stowarzyszenia i zorganizowane konkurencje przed faraonami. Praktyka walczący w domu Starożytny Egipt wokoło 4000 lata B.C.
W Chinach zapasach rozwinięty w poszczególne kierunki i w różny warianty (chiai-chiao, djaoli, gü-ti, hiang-nu (podobne do sumo), u-chu etc. Zeznań o rozwoju walczący w Indiach może być znajdowany w indyjskich epicznych poematach : Takielunku Veda, Ramayana i Purana. W domu Dalekie Wschody , sport wydarzeń byli nie tylko częściowo i rozdzielaj militarnego świdra ale wpływ sportowy jest też oczywisty na licznych starożytnych szkołach filozofii i religii. According do zdrowy znany historyków D.F. Draiger i R.W. Kowala, to jest dalej podstawą walczenia że wszystkie sztuki wojenny radzenia sobie rozwiń, ponieważ broń jest nic tylko rozszerzenie ręki. Przed odkrywany bronie ludzie użyty walczyć z nagi ręki i odwaga..N. Gardner, inne wybitne historyk żądania tamten w starożytnym czasach zapasach był najbardziej zamknięty do lekkoatletyk. W domu starożytne cywilizacje Babylonians, Assyrians, Mycenaeans, Hattians, Pheacians, Izraelitów etc. walczący grany ważna kulturalna rola.
Orthopali (stojący zapasy) Ateny Muzeum W domu Starożytna Grecja, dużo typów zapasów zostały sprzyjane. W Iliad i Odyssey, Himer opisuje walki pośredni Nestor i Anke, Odysseus i Ajax, walki Achaeans etc. Walczenia zostały rozważone jako prezent Bogów (Athena Palada, Hermes i jego córka Palastra) i były najbardziej ważne sport Starożytnych Olimpiad . Ortopali zapasy było olimpijskim programem w 708 B.C. i Pancratium (zapasy z boksujący się pozwolony) w domu 648 B.C.
Dużo inne typy zapasów też zostały sprzyjane, taki jak Acrochirismos (zapasy z palcami), Alendisiz (zapasy dla treningu) i poszczególne inne regionalne warianty.
Pit-Bull Gangland
...::
-Zapaśnik
::...