Szacuny
50
Napisanych postów
24518
Wiek
34 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
75482
Hockenheimring
Rezultaty z sezonu 2008
Pole Position: Lewis Hamilton (McLaren) 1:15,666
Zwycięzca: Lewis Hamilton (McLaren) 1h31m20,874
Najszybsze okrążenie: Nick Heidfeld (BMW Sauber) 1:15,987
Zmieniony przez - Pippo w dniu 2010-07-22 13:06:42
Szacuny
50
Napisanych postów
24518
Wiek
34 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
75482
Wywiad z Robertem:
Patrząc na Hockenheim, czy spodziewasz się, że R30 spisze się lepiej na tym torze niż na Silverstone?
To bardziej standardowy tor, z bardziej standardowym układem zakrętów. Mamy tam dwa bardzo szybkie zakręty, nr 1 i 12, a pozostałe są wolne lub średnie. Powierzchnia toru jest bardzo równa, więc będziemy musieli maksymalnie wykorzystać mechaniczną przyczepność bolidu. Jest też jedna bardzo długa prosta, na której musimy mieć pewność, że bolid jest konkurencyjny przy najwyższych prędkościach. Wszystkie bolidy konkurencji są już wyposażone w kanał F, co uczyni nasze zadanie trudniejszym. Możemy być zmuszeni do zredukowania docisku aerodynamicznego, aby zachować konkurencyjność przy maksymalnej szybkości, co może nas kosztować utratę prędkości na zakrętach. W piątek musimy wypracować najlepszy możliwy kompromis w tym zakresie, jeżeli chodzi o ustawienia bolidu.
W tym wyścigu będzie także odczuwalna większa różnica pomiędzy zachowaniem poszczególnych mieszanek zastosowanych w oponach Bridgestone, super miękkiej i twardej. Co to znaczy?
Wydaje się, że super miękkie opony mogą mieć problem z wykonaniem nawet jednego okrążenia w kwalifikacjach, podczas gdy twarda mieszanka może starczyć nawet na cały wyścig! Duży wpływ na zachowanie opon będą miały warunki panujące na torze: z doświadczenia wiemy, że bardzo trudno będzie zmusić super miękką mieszankę do prawidłowej pracy, podczas gdy twarde opony będą sobie radzić bez problemów. Inna sprawa, że możemy mieć do czynienia z dużymi wahaniami balansu pomiędzy obiema mieszankami, przez co ten weekend może być trudny i jednocześnie interesujący, jeżeli chodzi o wybór strategii użycia opon.
Jakie są twoje prognozy, jeżeli chodzi o osiągi na nadchodzący weekend?
Ze swojej strony jak zwykle zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby wycisnąć z bolidu tyle, ile tylko się da. Większość zespołów, z którymi się ścigamy stosuje już kanał F i dmuchany dyfuzor, więc to może być całkiem trudny weekend, a co za tym idzie musimy upewnić się, że nasze tempo będzie bardziej konkurencyjne, niż w ostatnim wyścigu. Jeżeli mianem trudnego określamy taki weekend, jak ten w Silverstone, gdzie mogliśmy zająć 4. lub 5. miejsce, to nie mam nic przeciwko.
Szacuny
5
Napisanych postów
3104
Wiek
35 lat
Na forum
17 lat
Przeczytanych tematów
42007
panowie nie rozumie 1 rzeczy
jak to jest ze Kubica (jak i inni) w Q3 wyjezdzaja pojezdzic "na luzie" 3-4 minuty po czym chowaja sie do garazu i wyjezdzaja na 1(!) najszybsze okrazenie...przeciez biorac pod uwage paliwo i jego ciezar moznaby w 3 okrazeniach wykrecic najlepszy czas tymczasem czołowka proboje tylko w 1-2 okrazeniach wykrecic najlepszy czas gdzie zawsze mozna przecholowac i minimalnie wypasc z trasy przez co czas juz bedzie w ****u.....dlaczego tak sie dzieje?
Szacuny
3
Napisanych postów
955
Wiek
31 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
13691
Ale nudne GP... W dodatku nikt nie trafił w typerze chyba
Ciekawe jak sędziowie rozpatrzą polecenia zespołowe Ferrari... Jak dla mnie to żenada... Myślałem, że się obaj rozbiją gdy dojedzie Alonso a tu takie rozczarowanie
Szacuny
3
Napisanych postów
955
Wiek
31 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
13691
" Za zmianę kolejności kierowców w dzisiejszym wyścigu na ekipę nałożono grzywnę w wysokości 100 000 dolarów oraz skierowano sprawę do rozpatrzenia podczas najbliższego posiedzenia Światowej Rady Sportów Motorowych. "
Co to jest 100k USD dla Ferrari... Tyle pewnie mechanik za dniówkę tam ma
Jeśli tak mają wyglądac w F1 walki o czołowe pozycje to ja chyba wolę karting oglądac...
Dzisiaj w F1 ciekawie jest oglądac TYLKO środek stawki...