Szacuny
50
Napisanych postów
24518
Wiek
34 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
75482
Zaskakującą decyzję podjął w czwartek wieczorem Marco Melandri wraz ze swoim zespołem. Włoch zdecydował się bowiem, dość nietypowo, zmienić dostawcę zawieszenia!
Po trudnym początku sezonu w barwach San Carlo Honda Gresini, dwa dni temu szefostwo tej ekipy wraz z #33 zadecydowało, że do końca sezonu "Macio" nie będzie już korzystać z zawieszenia marki Öhlins. Notabene, właśnie na produkty tego szwedzkiego producenta praktycznie wszyscy zawodnicy Hondy przeszli przed tym sezonem...
Szacuny
50
Napisanych postów
24518
Wiek
34 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
75482
Dla wszystkich fanów wyścigów rangi Grand Prix, którzy uwielbiają tor Phillip Island mamy dobrą wiadomość. Włodarze tejże trasy odnowili kontrakt z szefostwem Motocyklowych Mistrzostw Świata, dzięki czemu kierowcy MotoGP, Moto2 i klasy 125cc nadal będą jeździć w Australii.
Dzięki porozumieniu, jakie udało się uzyskać pomiędzy Dorną a jednym z ministrów stanu Wiktoria, runda o Grand Prix Australii właśnie na Wyspie Filipa odbywać się będzie do sezonu 2016 włącznie. Warto też nadmienić, że już wkrótce kontrakt może zostać podpisany również na lata 2017-2026!
Szacuny
50
Napisanych postów
24518
Wiek
34 lat
Na forum
15 lat
Przeczytanych tematów
75482
To już pewne. Komisja Grand Prix postanowiła w Assen, że w roku 2011 klasa 125cc zostanie zakończona, a zamiast niej od 2012 wprowadzona zostanie nowa klasa Moto3!
Plany i pogłoski o nowej klasie pojawiły się już wcześniej, teraz jednak wszystko stało się faktem – po sezonie 2011 motocykle dwusuwowe znikną z areny wyścigów MotoGP. Pierwowzorem dla klasy Moto3 jest wprowadzona w tym sezonie klasa Moto2, która zastąpiła kategorię 250cc.
W Moto3 ścigać będą się czterosuwowe motocykle o maksymalnej pojemności 250cc. Różnicą między tą klasą, a kategorią Moto2 będzie fakt, że nie zostanie ustalony jeden dostawca silników, więc różni producenci będą mogli współtworzyć nowe motocykle.
Głównym powodem stworzenia nowej klasy było obniżenie kosztów w porównaniu do obecnych 125cc, co ma na celu wyrównania szans pomiędzy zespołami i zwiększenie konkurencyjności w gronie zawodników.
Pierwotnie nowa klasa miała zostać wprowadzona w roku 2013: Istniało porozumienie między Dorna, a producentami Honda, KTM i Aprilia, na podstawie którego 125-ki miały pozostać do roku 2012 - mówi szef IRTA Mike Trimby w magazynie "Motor Cycle News" - Jednakże KTM się z tego wycofał, tak więc porozumienie stało się nieważne.
Silnik w nowej klasie Moto3 ma kosztować między 20.000 a 30.000 euro rocznie. Do tego dochodzą koszty za hamulce, opony i podwozie. Niemniej jednak będzie to tańsze niż 125-ki, ponieważ jest się w posiadaniu motocykla - kontynuuje Trimby.
Kolejnym atutem nowej klasy ma być realne zwiększenie szans większej ilości zawodników na wygraną, co obserwujemy w klasie Moto2– Każdy może pójść do sponsorów i powiedzieć – ‘mogę wygrywać!’, a nie, jak to jest teraz w klasie 125cc, gdzie jeżeli nie ma się motocykla Derbi, albo Aprilia, to nie ma się większych szans. Co w takim wypadku można zaprezentować potencjalnemu sponsorowi? - pyta retorycznie Trimby.