Od jakiegoś czasu dało się zauważyć, że marketing coraz większymi krokami zaczyna wchodzić w każdą dyscyplinę sportową. Rzecz tyczy się piłki nożnej. Stadiony przepełniają reklamy wszelakich produktów, poczynając od słodyczy i proszków do prania, na odzieży i ubezpieczeniach kończąc. Koszulki, które niegdyś miały jeden kolor dzisiaj zaczynają wyglądać, jak reklama centra handlowego naklejona na t-shirt. Kibic zamiast skupiać uwagę na grze piłkarzy błądzi wzrokiem po obrzeżach boiska, jaskrawe reklamy na banerach ustawionych wzdłuż murawy cały czas się zmieniają, przykłuwając swoją uwagę.
Polska ekstraklasa nie może być już normalną pierwszą ligą... Musi mieć przecież nazwę "Orange Ekstraklasa". To w końcu jak z tym jest ? To zawodnicy, czy telefony komórkowe występują na boisku ? Bundesliga podobno też podchwyciła pomysł Polaków i rozmawia ze sponsorami, którzy urzyczą swą nazwę dla pierwszej ligii. Od przyszłego sezonu więc liga niemiecka może będzie nazywać się "Pampers-liga", bo akurat "Pampers" zaoferuje najkorzystniejsze warunki !
Kolejną sprawą są stadiony. W lidze niemieckiej zapanowała ostatnio moda na zmienianie nazw. Sławna już "Arena auf Schalke" jest teraz "Veltins-Areną", a "Westfalenstadion" stanie się niedługo "Signal Iduna Park". Od jakiegoś czasu kluby posługują się takimi nazwami jak np. "AOL-Arena" i "Wolkswagenarena". Nowo wybudowany stadion w Monachium już wraz ze swoim początkiem nazwany został "Allianz Arena", biorąc człon "Allianz" od firmy ubezpieczeniowej.
Dlaczego jednak tak nagle wszystkie kluby stały się rządne pieniędzy, kosztem tradycji ? Doskonale wiemy, jak polscy kibice z Katowic niegdyś zareagowali na zmianę nazwy klubu z GKS Katowice, na Dospel Katowice. To właśnie kibice są podstawą klubu, to oni są fundamentem wszystkich potęg piłkarskich, ale ich szanuje się najmniej. Nie przywiązuje się wagi do ich sympatii i tradycji. Trudno więc dziwić się później nienawiści jaką kibice żywią do działaczy. W Polsce te 5 milionów złotych, jakie oferują sponsorzy rocznie za reklamę, to może i duży zysk dla klubów, ale 5 milinów € dla takiej Bundesligi to przecież prawie nic.
Podaruj dzieciakom coś od siebie http://www.pajacyk.pl/ <--------- just do it !!!