Szacuny
1
Napisanych postów
1068
Na forum
20 lat
Przeczytanych tematów
7751
mysle wlasnie zeby kupic sobie jakies v-ki i zeby byly w miare tanie oto moi kanydydaci a wy przedstawcie swoich .. ( pamietajcie tak ... do 250 zeta )
-SRAM 9.0
- shimano deore XT
-Shimano XTR
Szacuny
1
Napisanych postów
131
Na forum
20 lat
Przeczytanych tematów
1481
jeśli chodzi o v-breaki to Avidy są nie do pobicia. Wystarczy spojrzeć na nowe SL-ki... Jeżeli szkukasz dobrych v-breaków to popytaj koniecznie o Avidy. To najlepsze co można teraz dostać. Shimanowskie są zdeka trochę za ciężkie ale sramy nie są takie złe, ich kompozytowe elementy są dość lekkie. Jeśli chodzi o stosunek ceny do jakośći to chyba postawiłbym na Avidy.
Szacuny
1
Napisanych postów
131
Na forum
20 lat
Przeczytanych tematów
1481
...teoria często mija się z prawdą. Xtrki powinny być najlepsze ale nie są. Wystarczy spojrzeć na statystyki. Warto pozaglądać w katalogi, popytać tych którzy używali albo spytać w dobrym sklepie rowerowym. Avidy the best.
Plusy
- cena
- siła hamowania
- łatwość obsługi i regulacji
- ekologiczny płyn hamulcowy
- działanie w każdych warunkach pogodowych
Minusy
- masa
- marnej jakości klocki
- krzywa tarcza
takie rzeczy sie dowiedzaialem :D
525 – tki są sprzedawane razem z adapterem pozwalającym na zamocowanie ich w standardzie ISO oraz bez tego adaptera POST MOUNT – system Manitou co sprawia, że nie ma problemu z zamontowaniem ich do jakiegokolwiek widelca amortyzowanego produkowanego współcześnie.
W komplecie otrzymujemy zacisk hamulca, klamkę, przewód hamulcowy, tarczę hamulcową, śruby mocujące tarczę do piasty. Jest to hamulec w systemie otwartym. Sam przewód jest skracalny i możemy spokojnie regulować jego długość. Medium ściskanym jest tutaj olej mineralny, co nie pozostaje bez znaczenia w przypadku wycieku, bowiem olej nie jest żrący, także można powiedzieć, że jest to dość ekologiczna konstrukcja. Wadą tego rozwiązania jest konieczność stosowanie oleju Shimano, który do najtańszych nie należy. Hamulec także nie należy do najlżejszych. Zacisk waży 244g, i wykonany jest z aluminium. W zacisku poruszają się dwa tłoczki o powiększonej w stosunku do Deore 555 o 1mm średnicy. Klamki ważą 246g komplet i posiadają dość szczególną cechę, a mianowicie mają możliwość ustawienia odległości klamki do kierownicy – nawiasem mówiąc dość przydatna rzecz. Doliczając do tego masę przewodu, oraz tarczy, która waży 160g można powiedzieć, że cały komplet waży około 550g. Zatem masa zestawu na 2 koła jest już niebagatelna – 1100g. Jest to właśnie jedna z niewielu wad tego hamulca – jego masa.