nie wiem czy już w końcu kupiłeś jakis rower czy nie ale jeśli nie to mam kilka rad
1. Pomierz sie i wtedy dobieraj rozmiar ramy
2. nie baw się w stare rowery jeśłi nie masz pojęcia o mechanice rowerowej i dostępnosci części - zamienników. praktycznie wszystkie stare rowery z linków w tym wątku maja tylne kasety na system UG gdzie już nie dostaniesz zębatek nowych do nich. Sprzedawane są tanio bo ludziom nie chce sie bawić w zamiane tylnego koła/piasty i oddają je handlarzom. tam teraz trzeba wstawić zębatki w systemie HG (czyli takie jakie dzisiaj są niemal w każdym rowerze) ale to wymaga zmiany albo koła, albo piasty albo samego bębenka w piaście.
3. Kupowanie przez allegro nie wiedząc na co patrzeć to zabawa w ruletkę niestety.
4. okreś jak bedziesz jeździł i ile. Kupowanie osprzętu Sora do porządnych treningów mija sie z celem bo to grupa turystyczna niemalże. Z drugiej strony osprzęt 105 a rama badziewna to w ogóle pomyłka. Wstawiłbyś silnik mercedesa do budy po maluchu? Można tylko po co?
najlepiej jakbyś znalazł coś na 105 lub Veloce/mirage Campy na jakiejś porządnej ramie i do tego niezłe koła. jak ktoś pisze ze kola do wycentrowania to znaczy ze sam tego nie potrafi zrobić i nie potrafi/nie chce ocenić czy to w ogóle da sie naprawić bo koło po wpadnięciu np w torowisko może byc już do wywalenia a nie do centrowania.
5. Pytaj się czy to dętki czy szytki .. po co ci szytki jak bedziesz kleił to za każdym razem nie wiadomo jak.
http://allegro.pl/item602614569_kastle_corsa_shimano_105_rama_22_5_ergopowery.html
jak na tą cenę nie jest źle. rower zaniedbany, dużo jeźdżony. kaseta i blaty na korbach niedlugo do wymiany. Można się zastanowić ale rozmiar ogromny. Ile masz wzrostu?
http://allegro.pl/item607658461_szosa_cala_na_shimano_105_bcm.html
ładnie wygląda. ogólnie zadbany ale to stary rower. Zwracam uwagę na blaty SG - zdaje sie do tych trzeba specjalnego łańcucha czy cuś... poszukaj w sieci. Poza tym 8 biegów - zębatki mogą być cieżko dostępne
http://allegro.pl/item609291182_cilo_stara_shimano_600_mega_klasyk_jak_nowa.html
jak pisałem.. stary rower. Z takimi prędzej czy później są problemy. A to suport przyrdzewiał i nie można go odkręcić a to nie ma zębatek w sklepach itd. Z tyłu zebatki UG - zamienników brak. Mozna jeźdizć na jednym łańcuchu az sie całkiem zużyją a póxniej fundnąć sobie nowe koło czy wymienić piastę.
Określ ile chcesz dać za rower, jaki rozmiar i jak sobie w ogóle wyobrażasz jego eksploatacje. Jak nie lubisz grzebać w rowerach i sztukować sprzęt to odpuśc sobie stare "mega klasyki" a jak lubisz to voila - droga wolna. Kiedyś bawiłem sie w stare rowery ale to nie ma większego sensu i jeźdżę na 10 letnim rowerze na osprzęcie Campy i jest spoko. za 1500 można już mieć dobry sprzęt do którego niewiele trzeba dołożyć. zwykle wymiana kasety i łańcucha to standard przy takich rowerach. czasem zmienia się siodełko i opony