SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Trenning - coś do poprawy?

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 574

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 4 Na forum 215 dni Przeczytanych tematów 324
Witam. Mam pytanie odnośnie mojego trenningu w domu. Czy mój trenning jest poprawny? Słyszałam, że w moim wieku nie można dźwigać ciężarów i dysponuję tylko hantlami 1,5kg x2, z którymi ćwiczę. To mój plan trenningowy:

1. Przysiady z tymi hantlami – 1 seria 8 przysiadów, 2 seria 9 przysiadów, 3 seria 10 przysiadów
2. nogi proste i przyciągam do brzucha trzymam je na podłodze wysoko nad ziemią 3sec – 1 seria 10 powtórzeń, 2 seria 11 i 3 12
3. Wykroki z hantlami – 1 seria 10 wykroków na jedną nogę, 2 seria 11 na jedną nogę, 3 seria 12 na jedną nogę
4. zakroki z hantlami – 1 seria 10 wykroków na jedną nogę, 2 seria 11 na jedną nogę, 3 seria 12 na jedną nogę
5. Uginanie nóg do pośladków z trzymaniem hantli – 1 seria 16, 2 seria 18, 3 seria 20
6. Wspięcia na palce stojąc – 1 seria 16, 2 seria 18, 3 seria 20
To tyle przerwy między serami 1minuta, później robię rozciąganie 10minut ( jest okej? ) jak będę mieć 13 lat, to chcę zacząć na poważnie Wszystko jest poprawnie w trenningu? I dziennie jem 1550-1700kcal, 100-120g białka, 45-55g tłuszczy i 160-200g węglowodanów. Jedzenie, kalorie i makro jest okej? Dziennie robię 10 tysięcy kroków, dużo się ruszam w domu xD, gdzie robię po 8k kroków. Jestem na tej puli kalorii już 2 tygodnie i jest okej, nie czuję głodu. Jem bardzo zdrowo szczerze mówiąc. I tutaj dane odnośnie mnie

Płeć: Dziewczyna
Wiek: 13
Waga: 56kg
Wzrost: 163cm

PS. Jak ktoś przeczytał to dzięki
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Szacuny 5882 Napisanych postów 61201 Na forum 19 lat Przeczytanych tematów 760147

Nie ma przeciwwskazań do treningu dla nastolatków kwestia jest tego typu, że nastolatek jest w okresie szybkiego wzrostu i dojrzewania przez co jego trening powinien być bardzo dobrze wykonany pod względem technicznym. Oczywiście nie mam na myśli, że może dźwigać nie wiadomo jakie ciężary, ale przemyślany, dobrany do możliwości i nadzorowany trening nie powinien przynieść negatywnych skutków.

Co do Twojego treningu to zastanawia mnie dlaczego trenujesz tylko dół ciała czyli nogi i pośladki, a całkowicie pomijasz w swoim treningu górę ciała. Jak dla mnie to błąd ponieważ żeby nasze ciało było sprawne i dobrze wyglądało potrzebny jest trening całego ciała i z powodzeniem możesz wykonywać ćwiczenia na górę ciała również
Jeśli chodzi o ćwiczenia dla dołu ciała to masz w porządku je dobrane, istotne jest żebyś wykonywała ćwiczenia prawidłowo technicznie.

Nawiązując do diety to niestety nie pomogę bo żeby to sprawdzić to trzeba siąść i wszystko od nowa policzyć i porównać z Twoimi wynikami. A jeśli masz dobrze policzone to makro też jest całkiem dobrze rozłożone.

Polecamy również: Siłownia dla dzieci i nastolatków, ryzyko czy klucz do sukcesu?




Zmieniony przez - rion10 w dniu 2022-05-04 14:45:29
1

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 4 Na forum 215 dni Przeczytanych tematów 324
rion10 - też robię górę, ale zapytałam tylko o trenning dołu, więc nie wrzuciłam góry. Dziękuję za odpowiedź :)
1
...
Napisał(a)
Usunięty przez rion10 za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 3 Wiek 213 dni Na forum 212 dni Przeczytanych tematów 14
...
Napisał(a)
Usunięty przez rion10 za pkt 1 regulaminu
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 2 Na forum 68 dni Przeczytanych tematów 12
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Rozbicie planu 3na4 dni

Casein