SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Prosze o rade;)

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 780

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 44 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 678
Wiec chodzi mi o metode 15-10-5:
O to w tym biega(np.klatka)???:
Plan A(pon)
-Wyciskanie sztangi na lawce płaskiej 3x 15 (40,45,50)
Plan B(sr)
-wyciskanie sztangi skoks 3 x10 (40,45,50)
Plan A(pt)
-Wyciskanie sztangi na lawce płaskiej 3x 5 (40,45,50)

Moje pytania to:
Czy nie trzeba zwiekszyc obciazenia np. 3x15(40,45,50) 3x10(45,50,55) i 3x5(50,55,60)? Chodzi mi ze jak jest mniej powtorzen np.3x10 to czy nie powinno sie robic wiekszym obiciazeniem niz 3x15?
I czy to stosujemy(czyt.progresje)do danej partii miesni czy w kazdym cwiczeniu(klatka,barki,triceps itp.)
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 935 Napisanych postów 3548 Wiek 34 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 69740
Jeżeli cwiczysz metoda 15-10-5 to musisz sobie dobrać odpowiedni ciężar maksymalny dla danej ilości powtórzeń i odpowiedni % tego ciężaru przy kolejnych seriach podnosisz.

Biegać szybciej, Skakać wyżej,
Time to beat: Półmaraton: 41m27s; Maraton: 1h33m49s; Annie: 7m31s

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 10498 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 47524
Krótko mówiąc - Fsl Ci dobrze powiedział. Tu masz więcej informacji: http://www.sfd.pl/METODA_15-10-5_:_ALTERNATYWNE_PROGRESJE-t297420.html 

Jeśli jednak nigdy nie miałeś styczności z ciężarami lub miałeś dłuższą przerwę, to przez okres 2 tyg. radzę robić stopniowo trening ogólnorozwojowy dla początkujących.
Polega on na tym,że dziennie(w każdy dzien treningowy) robisz wszystkie partie mięśni.
- zasada - 1 ćwiczenie na jedną partie / 4 serie x 7-10 powt.;
Ilość powtórzeń najlepiej poznasz sam po sobie, a chodzi tu głównie o oswojenie się z ciężarem i o stopniowy progres mięśni, które z poczatku treningów nie potrzebują aż takiego bodzca jakim jest trening 15-10-5, bo i tak samo ćwiczenie jest dla nich wystarczającym bodzcem i sygnałem dla organizmu, że mają powolidzwiganą poprzeczke i przygotowują się wtedy do odpowiedniego rozwoju. Radzę więc zacząć w pierwszych 2 tyg. od mniejszych obciążeń i powoli je zwiększać wraz ze wzrastającym stażem. W razie pytań pisz, bo to w sumie zalążek tematu.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 4003 Napisanych postów 54732 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 704212
Poczytaj link podany wyżej i wszystko będziesz wiedział na temat metody

pozdro

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 44 Wiek 29 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 678
Spokojuz czaje ocb;)
ale to co napisałem moze byc?:)
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 24 Napisanych postów 10498 Wiek 31 lat Na forum 11 lat Przeczytanych tematów 47524
http://www.sfd.pl/Ku_przestrodze_dla_początkujących-t25239.html

Przeczytaj to i zrób jak uważasz. Teoretycznie twój plan jest ok i musi sie oczywiście zgadzać z twoimi możliwościami(CM w %)15-10-5 to trening dla zaawansowanych - ludzi z min 2 letnim stażem, wiec zastanow sie dobrze. Ja Ci tylko radze, a i tak zrobisz jak chcesz.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan treningowy dla początkującego

Następny temat

FbW do szybkiej oceny!!!

Zestaw 1