SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Progresja

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 85

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Na forum 1 rok Przeczytanych tematów 2394
Cześć, mam takie pytanie które mnie stale nachodzi gdy mam gorszy trening.. Skupiam się teraz na sile w martwym i powiedzmy zrobię 110x3, kolejny trening dokładam 2,5kg chcę zrobić trzy ruchy i czuję, że nie idzie i zrobię 112,5x1 po czym zmniejsze ciężar i zrobię np 100x5

I ogólnie chodzi mi o to jak intensywność przeplata się z objętością w treningu siłowym, czy objętość ma duże znaczenie? Niby 100x5=500kg, 112,5x3=337,5kg w sensie czy ta cofka z ciężarem na 100x5 jest w ogóle równie dobrym bodźcem co gdybym zrobił 112,5x3, czy to już słabsze jeśli chodzi o rozwój siły bo intensywność niby trochę spada


Zmieniony przez - Alucard999 w dniu 2019-08-13 22:05:26
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 58 Wiek 17 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 1032
Sam niedawno pytałem się na forum i rozumiem to mniej więcej tak:
Oprócz objętości treningowej ważna jest też intensywność. Czyli przy załóżmy 100kg X5 jest większa objętość, ale przy 110kg X3 będziesz zwiększał intensywność. Mimo że objętość będzie mniejsza to zwiększy się intensywność treningu i organizm będzie musiał się zaadaptować do większych ciężarów co spowoduje hipertrofię i na następnym treningu będziesz mógł wykonać np. 110kg X5 :)
Jeżeli źle to napisałem to proszę o poprawę :>
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 10 Wiek 4 dni Na forum 4 dni Przeczytanych tematów 105
Z autopsji wiem ,że większa objętość treningowa (przynajmniej w moim wypadku) wpływa lepiej na hipertrofię. Jeśli zależy ci na budowaniu siły i mięśni (mi tak zależy) to z treningu na trening staram się zwiększać ciężar zachowując tę samą objętość . Jeśli zrobię mniej niż 8 powtórzeń to w ogóle tej serii nie zaliczam. U mnie serie wyglądają tak : 1 90kgx10 110kgx10 140kg x8 i ostatnia 150 x8. na następnym treningu jest to tak : 90kgx10 110kgx10 140kgx8 155kgx8 , i tak dalej (Robię te 8 powtórzeń choćbym się zesrał), pozdro.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Problem z małym i dużym zakresem powtórzeń

Zestaw 1