SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Problem z małym i dużym zakresem powtórzeń

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 129

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 20 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 312
Cześć, mam dziwny problem z dodawaniem ciężaru i powtórzeń. Otóż trenowałem planem 5x5 i np podciągałem się z ciężarem 20kg 5 razy, ale podciąganie bez obciążenia robiłem ledwo 10 razy. Taki sam przypadek był z większością ćwiczeń np: OHP robiłem 3x60kg oraz 8 razy 50kg, lub Wyciskanie na klatę robiłem 5x90kg i 8x80kg. Ale od dwóch tygodni zacząłem robić zakresy 10/12 i tak się porobiło, że np: Wyciskam 12 razy 80kg, ale znów ledwo 3x90kg, OHP robię 12 razy 50kg, ale nie wycisnę nawet raz 60kg. Podciągam się na luzie 15 razy bez obciążenia, ale ledwo 2 razy z 20kg. Przysiad dwa tygodnie temu robiłem 6x120kg i 10 razy 110kg na maksa a teraz robię luźno w serii 12x110kg, ale te 120kg ledwo 4 razy. Oraz wyciskanie sztangielek na skosie 45* robiłem wcześniej ledwo 8x30kg na stronę a teraz robię luźno 10/12, ale sztangielek 35kg nie ruszę z klaty.

Jak myślicie czym może być to spowodowane ? Progres na 4/6 powtórzeniach mam praktycznie zerowy w skali miesiąca a jak wychodzę na ponad 10/15 powtórzeń to mogę dokładać ciężar z treningu na trening, ale znów moje maksy spadają. Mój staż to prawie 3 lata, wiek 20, waga 71kg, wzrost 174, BF około 15/16%.

Oraz jak wcześniej podczas treningu brzucha L-Sita utrzymałem około 30/45 sekund to teraz mogę trzymać prawie 1:30 minuty.


Zmieniony przez - DaWi w dniu 2019-08-12 16:23:19
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 10265 Napisanych postów 117027 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381468
Inne zakresy inaczej mieśnia pracują, inne włókna, inaczej sie trenuje siłowo a inaczej pod wytrzyjmałość

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 20 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 312
anubis84
Inne zakresy inaczej mieśnia pracują, inne włókna, inaczej sie trenuje siłowo a inaczej pod wytrzyjmałość


No tak, ale między 5 powtórzeniami a 10 nie powinno być aż takiej drastycznej różnicy. Rozumiałbym jakbym ćwiczył raz na 5 powtórzeń a innym razem na 15/20.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
anubis84 Instruktor Marcin Moderator
Ekspert
Szacuny 10265 Napisanych postów 117027 Wiek 35 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 1381468
Nawet i przy takiej ilości będzie różnica, organizm się przyzwyczaja.

Gdyby ilość pieniędzy, jakie posiadamy, zależała od tego, jak traktujemy innych ludzi, bylibyśmy milionerami.

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 1000 Napisanych postów 4644 Na forum 7 lat Przeczytanych tematów 127428
Jak wygląda cały Twój plan?
Kiedy robisz wyższe repy a kiedy schodzi na 90%CM?

Może w dni kiedy próbujesz maksować kiepska rozgrzewka i dlatego słabo idzie?

,,Ludzie chwytają za miecz, by ukoić rany na duszy, których doznali w przeszłości. I by umrzeć z uśmiechem na ustach".

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 36 Wiek 20 lat Na forum 2 lata Przeczytanych tematów 312
A
1. Podrzut: 4x2/4
2. Wykroki: 3x8/10
3. Wyciskanie żołnierskie: 3x8/10
4. Podciąganie: 3x8/10
5. WL: 3x8/10
6. Brzuch: 3x8/10
B
1. Muscle Up: 4x4/6
2. Dipy: 3x8/10
3. Wiosłowanie: 3x8/10
4. Przysiad: 3x8/10
5. Wyciskanie jednorącz: 3x8/10
6. Biceps: 3x8/10
C:
1. Swing: 4x8/10
2. Wspinaczka po linie: 3x
3. Wyciskanie na skosie 45* hantlii: 3x8/10
4. Wznosy bokiem: 3x8/10
5. Wskoki na podest: 3x8/10
6. Brzuch: 3x8/10

Tak wygląda ten plan i ciągnę go od około dwóch tygodni, moja siła na zakresach 10/15 podskoczyła, ale spadły wyniki na 3/5 powtórzenia np: Wyciskałem na barki 8 razy 50kg i 3/4 razy 60kg. Teraz robię 12 razy 50kg a ledwo 1 raz 60kg. WL spadło też drastycznie z 110kg na 1 powtórzenie teraz zrobię może 100kg ledwo. Oraz podciąganie nachwytem się zmieniło w taki sposób, że wcześniej robiłem 6 powtórzeń z podwieszonym krążkiem 20kg, ale mój maks bez obciążenia to było 12 podciągnięć. Teraz po dwóch tygodniach nie podciągnę się nawet raz z 20kg, ale bez obciążenia zrobiłem 21 powtórzeń wczoraj. Dodatkowo mimo, że siła mi na ławce poziomej spadła to znowu poprawiłem wynik w wyciskaniu hantlii na skosie z 8x30kg na stronę na 4x40kg na stronę.

Co do rozgrzewki to zawsze staram się porządnie rozgrzać przed treningiem i raczej w tym nie będzie przyczyny. Ogólnie to czuję się silniejszy, ale mam wyniki siłowe słabsze Nie wiem o co może chodzić.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 15 Wiek 10 dni Na forum 10 dni Przeczytanych tematów 164
Inaczej się buduje wytrzymałość , a inaczej siłę. Dlaczego powerlifterzy robią niski zakres powtórzeń ? . Gdyby lepsze efekty były na wyższej objętości , to nie podnosili by 5 razy , tylko 15. Oczywiście wyższa objętość ma też swoje plusy , pozdro .
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan PUSH PULL redukcja

Zestaw 1