SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Poprawa siły przy treningu na zwiększenie masy mięśniowej ?

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 466

Formularz - Proszę o pomoc

Płeć

mężczyzna

Wiek

28

Waga

70

Wzrost

179

Cel treningowy

więcej mięsni

Staż treningowy na siłowni

7.5 miesiąca

Uprawiane inne sporty

jazda na rowerze, basen, bieganie

Dostęp do sprzętu (np. full osprzęt siłownia, sztanga/sztangielki)

full

Dieta

jest na 2800-3300 kalorii w tej chwili

Przeciwwskazania medyczne (wady postawy, choroby, kontuzje)

z powodu przepukliny lędźwiowej nie moge przeciążać odcinka lędźwiowego. omijam szerokim łukiem MC i przysiady ze sztangą (próbowałem, źle się to skończyło)

Zażywane suplementy

BCAA + Witaminy

Ostatnio przerabiany plan

Split 4 dni

Wyniki w podstawowych ćwiczeniach [kg] (przysiad, klasyczny martwy ciąg, wyciskanie na ławce leżąc)

wyciskanie na ławce leżąc 25kg + waga sztangi ;]
Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 255 Wiek 36 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2837
Cześć
Od niedawna mam nowy split na "masę" rozpisany na 4 dni przez trenera z pokrewnego serwisu (nie wiem czy mogę dawać jego nazwę). Do tego mam ułożona profesjonalna dietę w celu przytycia.
Pytanie moje jest proste. Czy mogę w weekend (sobota lub niedziela) trenować strikte siłowo, a w regularnym treningu w tygodniu kontynuować cały czas "masowanie" ? Mój problem jest taki, że nie mogę polepszać swoich wyników np w wyciskaniu na ławeczce. 5 miesięcy temu brałem tyle samo co teraz. Jak dołożę w ostatniej serii więcej niż zwykle to zrobię 1/4 z założonej liczby powtórzeń - bez sensu.
Pomyślałem więc że może dołożyć 1 trening w tygodniu mający na celu stopniowe poprawianie siły. Co o tym sądzicie ? Jeśli chcę poprawić wyniki w wyciskaniu na ławce to czy dobrze myślę, że powinienem trenować przede wszystkim triceps i plecy aby polepszyć swoje osiągi ?
W treningu masowym mam z reguły 3-5 serii, 8-15 powtórzeń najogólniej pisząc. Do ilu serii i ilości powtórzeń ograniczyć się aby móc więcej "dźwigać" ?
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 20118 Wiek 17 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 184232
Nie, to absolutnie chybiony pomysł.

Jeżeli wyciskasz 30-40 kg to popełniasz karygodne błędy: leży technika, leży wysiłek fizyczny. Nawet jakbyś non stop katował tylko klatę, to i tak wyciskałbyś więcej.

Jeżeli dostałeś trening z potreningu.pl, to radziłbym zastosować się do tego treningu dając mu po prostu szansę.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 255 Wiek 36 lat Na forum 8 lat Przeczytanych tematów 2837
Zgadałes...no wiec czas pokaże czy będzie jakiś progres. Oby, oby
A czy popełniam błędy przy wyciskaniu to cięzko powiedzieć. Nie raz pytałem się trenera na siłowni żeby skorygował czy robię coś źle. Były poprawki, zastosowałem się do nich. Czy jest już na prawdę dobrze nie wiem. Oglądanie filmików na youtubie, zapamiętywanie porad a później przenoszenie ich w życie nie jest takie proste jakby to się mogło wydawać, szczególnie jest idzie o drobne detale, a jest ich czasem całkiem sporo.

ps: zaznaczam ze w drugim półroczu 2012 schudłem 30kg. Na pewno popaliłem troche mięsni, wiec mozna powiedziec ze obecnie jestem na samym początku budowania mieśni, których mam mało. Np. obwód w bicepsie to 31cm ;]

Zmieniony przez - Astral w dniu 2013-01-19 11:28:00
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 96 Napisanych postów 20118 Wiek 17 lat Na forum 9 lat Przeczytanych tematów 184232
...

Wiesz, że schudnięcie w 6 miesięcy 30 kg to BARDZO WAŻNA informacja? Oscyluj w granicach bilansu kalorycznego, ew lekko na plus i siła powinna sama iść do góry.
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Mięśnie Brzucha

Następny temat

Plan Na Mase ?

Fitmeal