SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Podnoszenie ciężarów - najczęstsze kontuzje

temat działu:

Trening dla początkujących

słowa kluczowe: , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 1053

Nowy temat Temat Zamknięty
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 164 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2685
Cześć
Szukam i szukam i znaleźć nie mogę, to może tutaj mi ktoś pomoże.
Potrzebuję najczęstszych kontuzji,najbardziej obciążonych mięśni, ścięgien, wykorzystywanych partii w podnoszeniu ciężarów.
Uczę się na masażystę i dostałem takie zadanie domowe. Masaże: przedstartowy, startowy, powysiłkowy już znalazłem. Żeby nie było, że nie chce mi się szukać czy coś takiego, to znalazłem tyle:

"Zarówno do rwania jak i podrzutu potrzebne sa silne nogi (czworogłowy, dwugłowy,mięśnie podudzia) i odcinek ledzwiowy kregoslopa (m najszerszy grzbietu, m.prostownik grzbietu, m. pośladkowy) ale też m. czworoboczny, mięśnie brzucha(prostownik, skośny)
.Ciężary dźwiga się przede wszystkim nogami.
Ćwiczenia: przysiady, martwy ciąg, skłony.

Kontuzje: urazy barków, stawów kolanowych, nadgarstków, pleców. Wiadomo naderwania, nadciągnięcia, cieśnie (nadgarstka).
M.in. : Zapalenie ścięgna mięśnia nadgrzebieniowego. zmiany zwyrodnieniowe stawu rzepkowo – udowego; zespół ciasnoty podbarkowej i uszkodzenie pierścienia rotatorów. W trakcie podnoszenia ramion następuje tarcie i ściskanie ścięgna mięśnia nadgrzebieniowego między głową kości ramiennej i sklepieniem kostno-więzadłowym (dolna powierzchnia wyrostka barkowego i więzadło kruczo-barkowe) naderwanie, zerwanie mięśnia czworogłowego"
Pewnie jeszcze tzw wyskoczenie dysku czyli wypadnięcie krążka międzykręgowego od nacisku ciężaru ale nie wiem ?

Tyle znalazłem no i tyle sam doszedłem. Ale chciałbym trochę bardziej szczegółowo, ale nigdzie znaleźć nie mogę tego...
Może ktoś mógłby mi pomóc ? Byłbym bardzo wdzięczny. Pozdrawiam


Zmieniony przez - fluent w dniu 2015-11-14 21:17:52
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Z białkiem SZTOS łatwiej zdobędziesz prawdziwie SZTOS formę!

16 porcji w opakowaniu, w tym 19g białka w 1 porcji!

Sprawdź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 1 Napisanych postów 164 Wiek 29 lat Na forum 10 lat Przeczytanych tematów 2685
Do zamknięcia.
Nowy temat Temat Zamknięty
Poprzedni temat

Jakie ćwiczenia na początek? STREET WORKOUT!

Następny temat

Mój 4 dniowy plan - co dodać, usunąć, zmienić?

nutloveb