SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Najlepsza i najzdrowsza dieta bez liczenia kalorii

temat działu:

Szybkie pytania bez logowania

słowa kluczowe: , , , ,

Ilość wyświetleń tematu: 667

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10983 Napisanych postów 50417 Wiek 28 lat Na forum 22 lat Przeczytanych tematów 57816
interesuje mnie ta dieta bardzo ale tez jestem szczuply i nie zalezy mi na odchudzaniu tylko na zdrowiu. Co mozecie mi podpowiedziec w temacie: dieta niskoweglowodanowa i... uwaga... NIECHUDNIECIE
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Inezz96 Mistrzyni Polski Administrator
Ekspert
Szacuny 550 Napisanych postów 1038 Wiek 25 lat Na forum 4 lata Przeczytanych tematów 35238
Jeśli Twoim celem jest zdrowie i utrzymujesz prawidłową wagę ciała bez liczenia kalorii, to powinieneś skupić się na najlepszych wyborach żywieniowych. Chodzi mi tu o wybór najlepszych źródeł białka, węglowodanów i tłuszczy.

Powinieneś wybierać produkty o najniższym stopniu przetworzenia, bez dodatku rafinowanego cukru. Starać się jeść regularnie w kontekście stałej ilości posiłków i mniej więcej równych przerw między nimi. Oprócz tego, nie warto dojadać między głównymi posiłkami, utrzymywać odpowiedni poziom nawodnienia, a jeśli Twoim celem faktycznie nie jest ani odchudzanie, ani budowa masy mięśniowej, to nie warto przekraczać bilansu kalorycznego.

Warto też skrócić czas w którym spożywasz posiłki, gdyż już nawet ograniczenie czasu (tzw. okna żywieniowego) do 10h dziennie, niesie wiele pozytywów zdrowotnych.

Jeśli będziesz trzymał się tych zasad to nie warto bazować ani na dietach niskowęglowodanowych, tłuszczowych czy high carb.
Zachowując powyższe porady, nie ma to wielkiego sensu zdrowotnego, a może jedynie utrudniać życie, jak każda skrajność.

Bardzo często mówi się też, że kluczem do zdrowej diety jest różnorodność, dlatego też nie warto bazować na tylko wybranych źródłach poszczególnych makroskładników. Czyli jeśli np. mówimy o białku, to warto jeść chude mięsa, ryby, jaja, sery, nasiona strączkowe, a także odżywki białkowe pochodzących z różnych źródeł. Czym większa częstotliwość zmian, tym Twój model żywieniowy będzie bardziej kompletny.

Warto też przeczytać artykuł Macieja, pt: https://potreningu.pl/articles/6292/sprawdz-jakie-sa--najlepsze-i-najgorsze-diety 

Pozdrawiam,
Inez Gorońska Mistrzyni Polski Bikini fitness
https://www.instagram.com/inezgoronska/?hl=pl 

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120

Wyjątkowo przepyszny zestaw!

Zgarnij 3X NUTLOVE 500 w MEGA niskiej cenie!

KUP TERAZ
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Specjalista
Szacuny 75 Napisanych postów 545 Wiek 20 lat Na forum 5 lat Przeczytanych tematów 4598
Widać, że masz braki. Żeby nie chudnąć wystarczy być po prostu na zerze kalorycznym lub na masie a nie stosować dietę niskowęglowodanową. Od węglowodanów się nie tyje a od nadwyżki kalorycznej. Jaki jest powód wyboru takiego modelu żywienia u ciebie?
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Ćwiczenia po rekonstrukcji kolana

Water