SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Metoda 5-10-20 by Słodkiewicz

temat działu:

Plany treningowe

słowa kluczowe: ,

Ilość wyświetleń tematu: 6487

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Banan BOSS FORUM Administrator
Ekspert
Szacuny 7851 Napisanych postów 69328 Wiek 33 lat Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 918348


Metoda 5-10-20 jest to program wymyślony przez naszego rodaka Radka Słodkiewicza. Zaleca on wykonywanie 3 ćwiczeń, które wykonujemy jedno
po drugim bez odpoczynku. Wg Radka, najlepiej sprawdza się podczas dużych grup mięśniowych, aby poruszyć zastoje i progresować dalej. Czas wykorzystania schematu do 6 tygodni. Dłuższy okres grozi przetrenowaniem.

Schemat treningowy wykonujemy, więc w formie obwodowej, a jak nazwa wskazuje, każde kolejne ćwiczenie to inny zakres powtórzeń. Pierwsze ćwiczenie wykonujemy na zakresie 5 powtórzeń, ma to być ciężkie, wielostawowe ćwiczenie. Drugie, również bazuje na tym, że jest to ćwiczenie ciężkie i na wolnych ciężarach, jednak zakres powtórzeń do 10. Trzecie ćwiczenie, może być oparte o proste, izolowane ruchy, które wykonujemy do 15 powtórzeń. Powstaje, więc nam tri-seria,
która w każdym ćwiczeniu atakuje mięsień pod innym zakresem powtórzeń.

Metody te wplatamy w nasz schemat treningowy, by dostarczyć nowego, świeżego bodźca dla mięśni.

Ilość dni treningowych: wykonujemy na wybranych grupach jako dodatkowy bodziec

Cel: budowa masy mięśniowej i siły

Stopień zaawansowania: średniozaawansowani, zaawansowany

Treningi i schemat przykładowych połączeń:
Mięśnie piersiowe

1. Wyciskanie sztangi ławka pozioma 5 powtórzeń
2. Wyciskanie sztangielek skos dodatni 10 powtórzeń
3. Rozpiętki /przenoszenie sztangielki za głowę/ pompki 20 powtórzeń
całość wykonujemy w 3-4 obwodach

Grzbiet
1. Wiosłowanie sztangą nachwytem 5 powtórzeń
2. Ściąganie linki wyciągu górnego/ podciąganie na drążku nachwyt 10 powtórzeń
3. Wiosłowanie oburącz sztangielkami chwytem młotkowym / przyciąganie linki siedząc 20 powtórzeń
całość wykonujemy w 3-4 obwodach

Barki
1. Wyciskanie sztangi z klatki 5 powtórzeń
2. Unoszenie sztangielek bokiem 10 powtórzeń
3. Wznosy przednie z talerzem 20 powtórzeń
całość wykonujemy w 2-3 obwodach

Nogi
1. Wyciskanie na maszynie 5 powtórzeń
2. Przysiady 10 powtórzeń
3. Prostowanie nóg siedząc 20 powtórzeń
całość wykonujemy w 3-4 obwodach
Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Trening Loaded Guns by Norton

Następny temat

PHAT (Power Hypertrophy Adaptive Training)

Zestaw 1