SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

Liga Shooto w Polsce

temat działu:

Scena MMA i K-1

słowa kluczowe: , ,

Ilość wyświetleń tematu: 11013

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 310 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1071
ZAPROSZENIE:

Związek ADCC i Shooto ma zaszczyt zaprosić trenerów oraz zawodników Waszego klubu, do udziału w imprezie inaugurującej powstanie Polskiej Ligi Shooto.
Shooto jest najstarszą i najbardziej rozwiniętą na świecie organizacją propagującą walki w formule MMA. Starty w Lidze pozwolą na doskonalenie umiejętności oraz promocję zawodników w organizacji Shooto, co jest zawsze dużym krokiem do przodu, dla tych, którzy poważnie myślą o karierze sportowej związanej z MMA. Jest też możliwością dla sprawdzenia swych umiejętności, dla wszystkich uprawiających sporty walki, które uczą zarówno technik uderzanych jak i chwytanych. Podział na klasy amatorską, oraz zawodową, dają szansę zawodnikom początkującym, gwarantując walki z przeciwnikami na zbliżonym poziomie, sędziowane przez profesjonalistów.
Impreza odbędzie się w dniach 08-09 lutego 2008 w Hali Sportowej w Skale, koło Krakowa, położonej przy ul. Księdza Stanisława Połetka 34.

Plan imprezy:

08 luty 2008 - szkolenie sędziowskie, dające uprawnienia do sędziowania zawodów Shooto w Polsce, prowadzi Martin de Jong, Prezes Europejskiej Federacji Shooto

09 luty 2008 - zawody amatorskiego Shooto,
7:30 - 8:30 ważenie zawodników
9:00 - omówienie przepisów
9:30 - rozpoczęcie walk eliminacyjnych

Startowe dla zawodników wynosi 40zł, każdy zawodnik dostaje wysokiej jakości koszulkę okazjonalnie wykonaną przez firmę PitBull West Coast.

Opłata za kurs sędziowski wynosi 150zł.

Możliwy nocleg w Schronisku Młodzieżowym przy Hali Sportowej ( 30zł + 5zł pościel ) lub na matach w Hali Sportowej ( 10zł )

Zgłoszeń należy dokonywać na adres mailowy marcin@shooto.pl w terminie do 05 luty 2008.

Zgłoszenie winno zawierać imię i nazwisko zawodnika, oraz kategorię wagową w której zamierza wystartować.
Wpłaty za zgłoszenia należy wysyłać na konto:
Marcin Dudek, Kraków, numer 07 1050 1445 1000 0022 6830 7283

Wpłata powinna zawierać dane zawodnika, za którego jest dokonywana.

Po przekroczeniu terminu, wpłaty ulegają podwojeniu, zawody 80zł, kurs 300zł.


Przepisy amatorskiego Shooto:

1. Czas trwania rundy wynosi 3 minuty. Walka trwa 2 rundy. Przerwa między rundami trwa 1 minutę. Jeżeli rozgrywany jest turniej, walka trwa jedną 4-minutową rundę.

2. Walkę prowadzi sędzia główny i dwóch dodatkowych.

3. Ochraniacz szczęki i suspensor jest zawsze obowiązkowy. Ochraniacze kolan, goleni i kaski z autoryzacją Komisji Shooto są również obowiązkowe. Stopy muszą być bose. Krótkie spodenki i ewentualni dopasowane, obcisłe koszulki powinny być ubrane. Używanie wazeliny, lub innych substancji poślizgowych na ciało, twarz lub włosy jest zabronione. Paznokcie powinny być krótko przycięte.

4. Zawodnik może mieć w narożniku 3 osoby, ale tylko szef ekipy ma prawo wejścia przed walką na ring. Jeżeli ktokolwiek z ekipy w narożniku, w trakcie walki wejdzie na ring lub dotknie zawodnika, walka zostanie przerwana a zawodnik zostanie uznany za przegranego.

5. Poniżej podaję limity wagowe poszczególnych kategorii.

Flyweight 55.0 KG
Bantamweight 60.0 KG
Featherweight 65.0 KG
Lightweight 70.0 KG
Welterweight 76.0 KG
Middleweight 7 83.0 KG
Light-heavyweight 91.0 KG
Heavyweight 100.0 KG
Super-heavy weight +100.0 kg

6. Ring ma być w kształcie kwadratu, zamiennie walki mogą odbywać się na matach.

7. Obowiązują rękawice typu Shooto ( umożliwiające chwyt, z okładziną zewnętrzną typu palm style ) oraz zaakceptowane przez Komisję Shooto. Inny typ rękawic jest zabroniony.


8. Bandaże lub taśmy są dozwolone tylko do ochrony kości dłoni, kciuka i nadgarstków. Nie wolno oklejać taśmą klejącą bandaży lub taśm na kostkach lub kciuku. Jeżeli używa się taśm zamiast bandaży lub taśm, nie wolno użyć więcej niż 3 warstw taśmy. Po zabezpieczeniu dłoni, zabezpieczenia muszą zostać zaakceptowane i podpisane przez sędziego.

9. Wskazanie zwycięzcy dowolnej walki odbędzie się zgodnie z poniższymi przepisami:

a) Knock Out (KO): zawodnik po otrzymaniu uderzenia lub kopnięcia pada i nie przejawia chęci do dalszej walki w pozycji stojącej nim sędzia doliczy na głos do pięciu. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na dalsze instrukcje sędziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma odliczanie. Ponowi je dopiero, kiedy przeciwnik uda się do narożnika neutralnego.
b) Techniczne KO (TKO): (I) Kiedy zawodnik jest liczony 3 raz w trakcie rundy (zasada 3 knockdown), (II) sędzia przerywa walkę z powodu urazu zawodnika, lub z powodu jego braku chęci do kontynuowania walki, (III) narożnik poddaje zawodnika wrzucając na pole walki ręcznik.

c) Poddanie: (S) Poddaniem jest odklepanie 2 lub więcej razy w matę, ciało własne lub przeciwnika, lub werbalnie ( okrzyk )

d) Poddanie techniczne (TS): Kiedy sędzia widzi, że technika jest założona precyzyjnie I prowadzi w jego mniemaniu do nieuchronnego poddania, może wstrzymać walkę bez zmiany pozycji zawodników i zapytać czy poddawany chce się poddać. Kiedy poddawany zawodnik nie ma możliwości obrony, nie odpowiada lub krzyczy z bólu, sędzia może przerwać walkę uznając poddanie za wykonane.

e) Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, otrzyma upomnienie. Kiedy ten sam faul powtórzy się 3 razy, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli mimo upomnień zawodnik będzie faulował w inny dowolny sposób, zostanie zdyskwalifikowany. Jeżeli faul jest złośliwy I wykonany ze szczególną premedytacją, zawodnik może zostać zdyskwalifikowany natychmiast.

f) Decyzja: Kiedy czas trwania walki został zakończony, sędziowie sumują punkty za uderzenia oraz techniki chwytane, a zwycięzcą zostaje posiadacz większej ilości punktów.

Punkty za uderzenia przyznawane zostaną następująco:

10:10 bez przewag z żadnej strony
10:9 nieznaczna przewaga ( więcej czystych trafień )
10:8 przewaga ( knockdown bez poważniejszego uszkodzenia )
10:7 wyraźna przewaga ( knockdown z poważnym uszkodzeniem )
10:6 miażdżąca przewaga ( prawie KO lub TKO )

Punkty za techniki chwytane przyznane zostaną następująco:

Sprowadzenia:
2 punkty, kiedy po sprowadzeniu otrzyma dodatkowo punkty za pozycję lub chwyt
1 punkt, kiedy sprowadzenie nie prowadzi do pozycji lub chwytu


Pozycje:
5 punktów za wpięcie za plecy
4 punkty za dosiad
2 punkty za dowolną pozycję „u góry"

Chwyty:
1 punkt za próbę założenia techniki

10. Faule:

Niedozwolone ataki: (I) Wszelkie uderzenia głową, (II) wszelkie uderzenia łokciami, (III) uderzenia dłonią w pozycji innej niż zaciśnięta pięść ( dłoń otwarta lub kant dłoni ), (IV) uderzenia w kręgosłup, (V) uderzanie leżącego przeciwnika

Zachowania niesportowe: (I) gryzienie, (II) drapanie, (III) wtykanie palców do oczu, uszu, nosa lub odbytu, (IV) szczypanie, (V) ciągnięcie i łapanie za nos, włosy lub uszy, (VI) łapanie za ubranie, (VII) ataki lub defensywy, podczas których zawodnik używa lin ringu, mat i podobnych części pola walki, (VIII) atakowanie przeciwnika, który jest po knockdown-ie, (IX) wypychanie przeciwnika z pola walki, (X) niesłuchanie wskazań i komend sędziego, (XI) wulgarny język w celu obrażania przeciwnika lub sędziego, (XII) krzyki, wrzaski i inne głośne dźwięki, poza sygnalizującymi poddanie się.

Ucieczka z walki: (I) dobrowolne opuszczenie ringu lub pola walki w trakcie jej trwania, (II) wyplucie ochraniacza szczęki

Walka fingowana: (I) kiedy walka jest ustawiona, (II) zmowa, (III) odmowa walki

11. Kiedy walka sprowadzi się do pozycji, w której zawodnicy trwają i sędzia nie widzi wyjścia, walka zostanie przerwana I wznowiona z pozycji stojącej na środku pola walki.

12. Kiedy w trakcie walki zawodnicy będą zagrożeni wypadnięciem z pola walki, sędzia wstrzyma walkę I wznowi ją na środku ringu z tej samej pozycji. Może wezwać do pomocy pozostałych sędziów.


Wszelkie pytania proszę kierować na adres marcin@shooto.pl lub telefonicznie na numer 0-600-156-412.

Grappling Kraków, MMA Freefight

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10874 Napisanych postów 49730 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
dzięki za info.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 310 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1071
Ważne!! Kryteria klasyfikacji zawodników do klas Shooto:

Klasa amatorska C:
- zawodnicy, którzy dotychczas nie startowali w zawodach
- zawodnicy z dowolnym doświadczeniem w grapplingu ( BJJ, SF, Judo, zapasy itd. )
- zawodnicy z nie więcej niż 2 walki amatorskie w MMA lub stylach uderzanych

Klasa Professional B
- zawodnicy z co najmniej 5 walkami w klasie C z czego 3 wygrane
- zawodnicy z doświadczeniem w zawodowym MMA
- zawodnicy z doświadczeniem w stylach uderzanych ( liczne zawody, tytuły, osiągnięcia )

Klasa Professional A
- zawodnicy Professional B po pokonaniu zawodnika Professional A
- zawodnicy z dużym doświadczeniem w zawodowym MMA ( co najmniej 5 walk z czego 3 wygrane )

Przypominam, że zawody w Krakowie przeznaczone są dla zawodników klasy amatorskiej C. Stąd ograniczenia w przepisach.

Grappling Kraków, MMA Freefight

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Ekspert
Szacuny 10874 Napisanych postów 49730 Wiek 27 lat Na forum 20 lat Przeczytanych tematów 57816
mkimura - sprawdź mail jak możesz.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 310 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1071
Uwaga - przyjmujemy też zgłoszenia zawodników w klasie B.

Jeżeli chodzi o sędziowanie, to kursanci również dostaną okazjonalne koszulki.

Zawody będą filmowane przez ekipę perfect-tv, tak więc będzie można podziwiać wyczyny kolegów.

Grappling Kraków, MMA Freefight

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 310 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1071
FightOrDie, dostałem, czytałem, odpowiedziałem.

Grappling Kraków, MMA Freefight

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 310 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1071
Przepisy Professional Shooto klasy B i A

Punkt 1 Oficjalna Walka
Walka oficjalna, odbywa się wtedy, kiedy zostanie pozytywnie zatwierdzona i autoryzowana przez Komisję Shooto Polska ( dalej zwaną KSP ). KSP ma prawo odwołać Oficjalną Walkę nawet po ustaleniu jej terminu.

Punkt 2 Czas trwania walki
Każda runda trwa 5 minut. Walka w klasie A składa się z 3 rund, walka w klasie B składa się z 2 rund. Przerwa między rundami wynosi 1 minutę.

Punkt 3 Sędziowie
Walka winna być sędziowana przez 1 sędziego głównego i 2 sędziów pomocniczych, zatwierdzonych przez KSP. Sędziowie pomocniczy w trakcie trwania walki winni przebywać poza ringiem, starając się dostrzec faule, których nie widzi sędzia główny.

Punkt 4 Ubiór zawodnika
Zawodnicy winni być ubranie w krótkie spodenki, nie dłuższe niż do kolan. Spodenki nie mogą zawierać jakichkolwiek elementów chroniących przed przeciwnikiem. Stopy winny być bose. Zawodnicy płci męskiej winni byc ubrani tylko w spodenki. Zawodniczki winny ubrać obcisłe koszulki, które nie przeszkadzają w walce.

Punkt 5 Ochraniacze i środki bezpieczeństwa
Ochraniacz szczęki oraz suspensorium jest obowiązkowe. Można ubierać miękkie nakolanniki. Używanie wazeliny i podobnych środków, na ciało i twarz jest zabronione. Paznokcie winny być krótko przycięte.

Punkt 6 Trener i sekundanci
Zawodnik może mieć w narozniku trzech sekundantów, ale tylko jeden z nich, wyznaczony wcześniej jako szef narożnika, może wejść na ring przed każdą kolejną rundą. Jeżeli ktokolwiek z sekundantów wejdzie na ring, lub dotknie zawodnika w trakcie walki, zawodnik będzie uznany za przegranego.

Punkt 7 Limity wagowe
Minimumweight : - 48 kg
Flyweight: - 52 kg
Bantamweight: - 56 kg
Feather weight: - 60 kg
Lightweight: - 65 kg
Welterweight: - 70 kg
Middleweight: - 76 kg
Lightheavyweight: - 83 kg
Cruiser weight: - 91 kg
Heavy weight: - 100 kg
Superheavyweight: + 100 kg (no limit)

Punkt 8 Rękawice
Rękawice winny być zatwierdzone przez KSP. Użycie jakichkolwiek innych jest zabronione.

Punkt 9 Bandaże
Bawełniane bandaże mogą być użyte do ochrony kości dłoni. Nie wolno umieszczać żadnych przedmiotów pod bandażami. Zamiennie wolno stosować bawełniane taśmy do oklejania dłoni. Przed walką wszelkie zabezpieczenia dłoni winny być zgłoszone i podpisane przez KSP.

Punkt 10 Zwycięstwo jednego z zawodników spowoduje każdy z poniższych podpunktów:


Knockout (KO): Zawodnik pada i nie wykazuje chęci bądź możliwości do utrzymania się w pozycji stojącej nim sędzia doliczy do 10. W tym czasie przeciwnik winien udać się do neutralnego narożnika i czekać na polecenia sedziego. Jeżeli przeciwnik tego nie uczyni, sędzia wstrzyma liczenie. W takim wypadku, sędzia wznowi liczenie, kiedy przeciwnik uda się do neutralnego narożnika. Obowiązuje zasada trzech knockdownów.

Technical Knockout (TKO): (I) Sędzia moze przerwać walkę z powodu urazu zawodnika, lub utraty chęci do kontynuownia walki lub (II) po rzucenie ręcznika przez sekundantów zawodnika.

IPPON lub poddanie (S): Poddanie nastąpi wtedy, kiedy jeden z zawodników podda się werbalnie, lub odklepując dwa lub więcej razy w matę lub ciało przeciwnika dłonią lub stopą.

Technical IPPON lub poddanie techniczne (TS): W szczególnych wypadkach,kiedy założona jest technika mogaca zakończyć walkę przez poddanie, a sposób jej założenia uniemozliwia sędziemu pełną ocenę sytuacji, sedzia może wstrzymać walkę komendą “catch” bez zmiany pozycji zawodników i zapytać poddawanego, czy chce się poddać. Jeżeli zawodnik nie odpowiada, krzyczy z bólu, lub wykazuje niezdolność do walki, sędzia może uznać poddanie za wykonane i zakończyć walkę.

Dyskwalifikacja: Kiedy zawodnik fauluje, czy to przypadkowo, czy celowo, sędzia ukara go odjęciem od 1 do 3 punktów, w zależności od skutków faulu. Jeżeli zawodnik fauluje stale mimo upomnień, sędzia ma prawo go zdyskwalifikować. Jeżeli faul był perfidny i zamierzony, zawodnik moze zostać zdyskwalifikowany od razu.

Decyzja: Po zakończeniu walki, trzej sędziowie wskazują zwycięzcę.
Zwycięzca musi mieć 2 głosy przewagi.
10:10 bez różnicy
10:9 mała różnica (chwyt > czysta efektywna akcja > agresja > defensywa)
10:8 wyraźna różnica (knock down lub chwyt)
10:7 znaczna różnica (kilka knockdown-ów)
10:6 ogromna różnica

Punkt 11 Faule

Zabronione ataki:
1. Uderzenia głową,
2. uderzenie łokciem lub przedramieniem,
3. uderzanie jakakolwiek częścią dłoni, poza przednią częścią pięści,
4. uderzanie w kręgosłup,
5. uderzenie lub kopnięcia w przednią część kolana,
6. każdy atak na palce,
7. kazdy atak na krocze,
8. używanie kopnięć bądź kolan kiedy przeciwnik leży, lub kiedy obaj leżą,
9. uderzanie głową przeciwnika o ring, matę,
10. uderzenia w tył głowy.

Zabronione zachowania:
1. gryzienie,
2. drapanie,
3. wpychanie palców do oczu, uszu, nosa, ust lub odbytu przeciwnika,
4. ugniatanie łokciem lub brodą oczodołu przeciwnika,
5. szczypanie,
6. łapanie za włosy, uszy, nos lub gardo przeciwnika,
7. uciskanie gardła przeciwnika palcami lub dłonią,
8. chwyt za mniej niż 3 palce dłoni przeciwnika,
9. wpychanie twarzy przeciwnika, lub uderzanie twarzą przeciwnika w liny lub narożnik,
10. chwytanie ubrania przeciwnika,
11. używanie w jakikolwiek sposób lin lub narożnika,
12. atakowanie przeciwnika po knockdownie,
13. podejmowanie walki przed komendą sędziego, na początku oraz po każdym wstrzymaniu lub przerwaniu
14. atakowanie przeciwnika w czasie przerw,
15. celowe wyrzucanie przeciwnika z ringu,
16. nie słuchanie komend sędziego,
17. niegrzeczne lub obraźliwe zachowania w stosunku do przeciwnika lub sedziów,
18. wrzeszczenie i wydawanie głośnych dźwięków,
19. celowe wypluwanie ochraniacza szczęki
20. walka udawana
21. nie wykazywanie chęci do walki ( pasywność)

Punkt 12 Przerwanie walki
Kiedy zawodnicy utkną w parterze w pozycji, która donikąd nie prowadzi, sędzia może przerwać walkę i wznowić ją w pozycji stojącej.

Punkt 13 Komenda “Stop, nie ruszać się”
Kiedy zawodnicy sa zagrożeni wypadnięciem z ringu, sędzia moze użyć komendy “Stop, nie ruszać się”. Zawodnicy winni wstrzymać wszelki ruch i poczekać aż sędzia, wraz z ewentualnie sędiami dodatkowymi przeniosą ich w tej samej pozycji na środek ringu.

Grappling Kraków, MMA Freefight

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 197 Wiek 36 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1882
Ja mam jedno tylko pytanie. Chce sie wybrac ale jako widz wylacznie. Sa jakies bilety? Nigdzie info nie moge dostac. Jedyne informacje sa odnosnie zawodnikow i sedziow. Mam rozumiec ze to impreza bez publiki?
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 310 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1071
Wstęp wolny. To zawody sportowe, a nie gala.

Grappling Kraków, MMA Freefight

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 197 Wiek 36 lat Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 1882
Acha swietnie:D(dzieki za tak szybka odpowiedz) Wiadomo jak czesto bedzie liga organizowana? Sam chcialbym sie zglosic ale w zyciu nie startowalem w zawodach i chcialem narazie podpatrzec poziom i zglosic sie ewentualnie do nastepnych zawodow.
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 310 Na forum 17 lat Przeczytanych tematów 1071
Trudno powiedzieć na razie, wszystko się okaże po zawodach.

Grappling Kraków, MMA Freefight

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Crazy Monkey

Następny temat

Mamed Khalidov zauważony przez Sherdog

sosy