SFD.pl - Sportowe Forum Dyskusyjne

F1 - Renault

temat działu:

Inne dyscypliny

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 2710

Nowy temat Wyślij odpowiedź
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Znawca
Szacuny 50 Napisanych postów 24518 Wiek 34 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 75482
Kolorystyka o niebo lepsza niż poprzednia gdyby nie było tych czerwonych elementów, ale i tak jest całkiem sympatycznie

Co do obsady kierowców rezerwowych, to po co aż tylu ich? chyba chcą na Ruskim presję na wyniki zrobic

Power wears out those who do not have it.

Inne dyscypliny & Hazard

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 3 Napisanych postów 955 Wiek 31 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 13691
Co do tego wydechu:

Sporą innowacją jest rozwiązanie układu wydechowego. Rury nie są wyprowadzone w tradycyjny sposób, wokół tylnej części silnika. Zamiast tego poprowadzono je wzdłuż kokpitu, pod osłonami chłodnic. W przedniej części sekcji bocznych rury zakręcają o 180 stopni, a ich wyloty skierowane są na dyfuzor. Zaleta jest oczywista: poprawienie balansu samochodu poprzez „uaktywnienie” przedniej części dyfuzora i wytworzenie docisku nie tylko w okolicach tylnej osi, ale także przed nią. Minusem jest z kolei wydłużenie całego układu wydechowego – poza większą masą całego układu oznacza to także potencjalny spadek mocy maksymalnej silnika.


Źródło: f1.pl
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 3797 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 20520
Nowy bolid Roberta Kubicy R31 różni się w wielu aspektach od swojego poprzednika. Na pierwszy rzut oka widać trzy najbardziej istotne zmiany: nos, system wydechowy, tylne zawieszenie.

Rok temu zespół z Enstone na torze Ricardo Tormo zaprezentował bolid, który był wierną kopią auta z roku 2009. Tegoroczny, jest diametralnie różny od poprzednika. Po zimowych pracach, widać że spokojna i ustabilizowana atmosfera podczas przerwy przyniosła efekty. Nowy R31 zdaje się w pełni odpowiadać temu, aby być konkurencyjnym dla najlepszych.
czytaj dalej

Nos i tylne zawieszenie

Jednym z trzech podstawowych innowacyjnych rozwiązań, jakie zastosowano w nowym bolidzie Roberta Kubicy jest nos. Wysoki i szeroki przypominający swoją konstrukcją do złudzenia rozwiązanie z mistrzowskiego auta Red Bull Racing z roku 2010. Zrezygnowano z regulowanego przedniego skrzydła na rzecz tylnego.

W tylnym zawieszeniu zastosowano drążki wleczone, zamiast stosowanych od lat w Formule 1 drążków pchanych. Jest to odważne, chociaż bardzo kompromisowe rozwiązanie. Drążki pchane mocowane są do górnej części obudowy skrzyni biegów i mechanicy mają łatwiejsze zadanie przy zmianach ustawień amortyzatorów. Może to być ważne ze względu na nowe opony Pirelli, które za sprawą różnic konstrukcyjnych wymagają innych ustawień zawieszenia. Konstruktorzy z Enstone zdecydowali się jednak na drążki wleczone, bo takie rozwiązanie ułatwia lepsze wyeksploatowanie strefy dyfuzora. Dyfuzor był słabym punktem w ostatnich dwóch sezonach. Co ciekawe, Ferrari i Sauber pozostały przy tradycyjnym rozwiązaniu tylnego zawieszenia.

Wydech i KERS

Bardzo istotną jest zmiana systemu wydechowego. Rury nie są wyprowadzone w tradycyjny sposób, wokół tylnej części silnika. Zamiast tego poprowadzono je wzdłuż kokpitu, pod osłonami chłodnic. W przedniej części sekcji bocznych rury zakręcają o 180 stopni, a ich wyloty skierowane są na dyfuzor. Zaleta jest oczywista: poprawienie balansu samochodu poprzez "uaktywnienie" przedniej części dyfuzora i wytworzenie docisku nie tylko w okolicach tylnej osi, ale także przed nią. Sporym minusem jest wydłużenie całego układu wydechowego. Poza większą masą całego układu oznacza to także potencjalny spadek mocy maksymalnej silnika.

W nowym modelu wydłużono rozstaw osi, aby znaleźć więcej miejsca dla powracającego systemu KERS. Przepisy określające parametry pracy tego urządzenia pozostały bez zmian. W czasie jednego okrążenia kierowca może wykorzystać "doładowanie" o mocy około 80 koni mechanicznych przez 6,67 sekundy. Lotus Renault oparł swoje rozwiązanie na doświadczeniach sprzed dwóch lat (obok Ferrari, McLarena i BMW Sauber był to jedyny zespół, który stosował to rozwiązanie podczas weekendów Grand Prix, choć bardzo szybko z niego zrezygnował), ale udało im się zmniejszyć masę całego urządzenia o ponad 10 kilogramów. Wraz z wzrostem minimalnego ciężaru samochodu (640 kilogramów wraz z kierowcą) może to pomóc Kubicy - jednemu z najwyższych i najcięższych zawodników w stawce.
Regulowane tylne skrzydło

Nowe rozwiązanie i sposób jego stosowania znacznie skomplikuje życie kierowcom. Podczas treningów i kwalifikacji można korzystać z ruchomego skrzydła bez ograniczeń, ale w wyścigu system będzie aktywowany elektronicznie przez sędziów. Zabronione będzie korzystanie podczas dwóch pierwszych okrążeń. W dalszej fazie wyścigu możliwość ręcznego zmniejszenia oporu dostanie ten kierowca, którego strata do poprzedzającego zawodnika będzie wynosiła poniżej jednej sekundy. Na każdym torze sędziowie wybiorą prosty odcinek, na którym możliwe będzie korzystanie z ruchomego skrzydła. Informacja o możliwości skorzystania z systemu przekazywana jest za pomocą światełka w kokpicie. Po jego zapaleniu kierowca będzie mógł wcisnąć przycisk i zyskać około 15-20 km/h przewagi nad jadącym z przodu rywalem. Zgodnie z nowymi przepisami elementy nadwozia nie mogą być połączone z tylnym skrzydłem. Lotka może zmienić położenie względem głównej płaszczyzny skrzydła o 50 milimetrów, zmniejszając tym samym opór i umożliwiając szybszą jazdę po prostej.

If you're 555 then I'm 666 !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 1692 Na forum 16 lat Przeczytanych tematów 5045
Pomysł z regulowanym tylnim skrzydłem przez sedziów, żeby pomóc słabszym mnie rozbraja
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BoguslawR Informatyk Sklepu Administrator
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 996 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 6756


Co ja kotuję? - http://imgur.com/M4Q9b 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 7885 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 23218
Nooo teraz to z daleka będzie można poznać Roberta na torze

Boguś, beznadziejny avek
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
BoguslawR Informatyk Sklepu Administrator
Początkujący
Szacuny 0 Napisanych postów 996 Wiek 40 lat Na forum 15 lat Przeczytanych tematów 6756
Kinga: poszukam sobie jakiegoś twardziela na avka

Więcej o nowym wydechu Renault (po angielsku) http://www.f1technical.net/news/15910?sid=d761ff55b8d11e4116b33fbe3a2e9dd5 

Co ja kotuję? - http://imgur.com/M4Q9b 

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 9 Napisanych postów 7885 Na forum 18 lat Przeczytanych tematów 23218
Zdecydowanie
Musisz się podrasować przed sezonem F1
...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 3797 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 20520
O Bogus, wkoncu cos dla mnie, a nie ciagle info po polsku

Dzieki

If you're 555 then I'm 666 !

...
Napisał(a)
Zgłoś naruszenie
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 3797 Wiek 29 lat Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 20520
Który zespół zbudował najpiękniejszy bolid na sezon 2011? Zdaniem internautów niemieckiego serwisu motorsport-total.com zdecydowanie najlepiej prezentuje się czarno-złote auto Lotus Renault GP oznaczone symbolem R31.

Bolid ekipy z Enstone musiał się wyjątkowo spodobać niemieckim kibicom skoro w ankiecie wyprzedził nawet dzieło projektantów Mercedesa. R31 zebrał 22,5 proc. głosów, natomiast bolid teamu z Brackley dostał ponad siedem proc. głosów mniej.

Na trzecim miejscu znalazł się samochód McLarena (13,98 proc.), tuż przed autem Ferrari (13,93 proc.).

Internauci motorsport-total.com najgorzej ocenili bolidy zespołów Force India (1,51 proc.), Toro Rosso (1,54 proc.) oraz Virgin (1,81 proc.).

Najładniejszy tegoroczny bolid wg motorsport-total.com:

1. Lotus Renault R31 22,55 proc.
2. Mercedes MGP W02 15,14
3. McLaren MP4-26 13,98
4. Ferrari 150° Italia 13,93
5. Red-Bull RB7 9,45
6. Sauber C30 6,03
7. Team Lotus T128 5,35
8. HRT F111 5,18
9. Williams FW33 3,53
10. Virgin MVR-02 1,81
11. Toro Rosso STR6 1,54
12. Force India VJM04 1,51


W ankiecie wzięło udział 7 500 internautów

If you're 555 then I'm 666 !

Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

amatorskie granie w Słupsku

Następny temat

wyskok, bieg na 60 i 1000 m, siła

WHEY premium