SFD.pl - fitness, kulturystyka, trening, dieta i suplementacja

Stretching

temat działu:

Trening dla zaawansowanych

słowa kluczowe:

Ilość wyświetleń tematu: 58178

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
Wielu ludzi myśli i mówi że wykonuje Stretching bo myśli że to poprostu rozciąganie mięśni , troche przytrzymać za kostke , za noge i wszystko , nic bardziej błędnego. Stretching to nie rozciąganie mięśni , to złożony system rozciągania mięśni a to nie to samo.

Stretching (z ang.rozciągać się) to NAPIĘCIE , ROZLUŹNIENIE i NACIĄGNIĘCIE mięsnia stosowane już przez ludzi w czasach starożytności.


Po co to ??

Stretchin prawidłowo wykonywany to prosty i skuteczny sposób na poprawienie w znacznym stopniu sprawności ruchowej oraz zwiększenie ruchomości stawowych i mięśniowych całego ciała , a jak wiemy jest to bardzo potrzebne formie sportowej bo ma to bardzo duży wpływ na nasze postępy np. w piłce nożnej czy na siłowni oraz we wszystkich innych sportach wyczynowych.


Jakie mamy z tego korzyści ??

-powiększamy swój zakres ruchu
-zmniejszamy napięcie mięśniowe
-poprawiamy koordynacje rchów
-poprawiamy krążenie krwi
-doprowadzamy organizm do stanu równowagi fizycznej
-zwiększamy elastyczność mięśni
-zapobiegamy uszkodzeniom włókien mięśniowych

a co za tym idzie Stretching staje się nieodłącznym "treningiem" sportowców wyczynowych ponieważ do zachowania dobrej kondycji potrzebna jest siła, wytrzymałość i sprawność ruchowa. Wykonywanie treningu ograniczonego do kształtowania elementów technicznych i siłowych związanych z określona dyscypliną sportu prowadzi u większości do przykurczów i zesztywnień mięśni, co zwiększa prawdopodobieństwo powstania urazów.


Jak powinno się prawidłowo wykonywać Stretching ?? :

Stretching dzieli się na trzy części (fazy) rozciągania :

1. Napięcie , podczas skurczu należy statycznie jak najmocniej napinać mięśnień w granicy 10-20sek

2. Rozluźnienie , trwające kilka sekund (2-5sek) , przyjmujemy odprężającą pozycje , poprostu się rozliźniamy.

3. Rozciągnięcie , łagodny rozkurcz mięsnia do optymalnych granic możliwości , NIE DOPROWADZAJĄCY DO UCZUCIA BÓLU przez 10-20sek.


Czego nie należy robić ?

-wzmacniać naciągnięcie/napięcie mięśniowe przy uczuciu bólu , organizm otrzymując bodziec bólu zmniejsza swoje napięcie a my przez mocniejsze napinanie przy granicy bólu możemy doprowadzić poprostu najzwyczajniej do zerwania danego mięśnia.

-sugerować się osobami sparawniejszymi od nas i próbować im dorównać
-nie ćwiczyć jak jesteśmy kontuzjowani
-dostosowywać możliwości ruchu do swoich możliwości
-nie pochylać karku, nie wykręcać szyi, głowę trzymać w jednej linii z plecami
-regularnie wykonywać ćwiczenia
-wolno i równomiernie oddychać przez cały czas żeby utrzymywać równowage enegetyczną w naszym organizmie.
- po zakończeniu ćwiczeń danej grupy mięśniowej należy rozciągać mięśnie działające antagonistycznie



Kiedy najlepiej wykonywać Stretching ??

Najlepszym okresem na Stretching jest czas po treningu (np. łykamy po siłowni/meczu Carbo z białkiem i rozpoczynami stretching). Wtedy nasz mięsnie są rozgrzane i najbardziej podatne na rozciąganie.



Przykładowe ćwiczenia:

to znajdziecie tutaj dokładnie opisane , zapewne większość ćwiczeń będzie wam dobrze znanych.

http://www.univ.szczecin.pl/~maciejs/rozciaganie/rozciaganie.html



Życze szpagatów mostków i 100% ogólnego rozwoju.


pzdr Rothen





Zmieniony przez - Rothen w dniu 2007-01-14 20:43:26

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

Ekspert SFD
Pochwały Postów 686 Wiek 32 Na forum 11 Płeć Mężczyzna Przeczytanych tematów 13120
Masz problem z przybraniem na wadze lub zgubieniem zbędnych kilogramów? Indywidualne plany dietetyczne i treningowe
  • 23 383 spalonych kg tłuszczu
  • 27 059 zbudowanych kg mięśni
Sprawdź więcej
napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 4596 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 35012
link nie dziala...
napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1689 Napisanych postów 42309 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 338655
Fajny i przydatny art Rozciągania nigdy dość.
Leci sog

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
dziwne bo u mnie działa bez problemu , popróbuj w innej przeglądarce

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
rion10 Moderator
Ekspert
Jest liderem w tym dziale Szacuny 1689 Napisanych postów 42309 Na forum 14 lat Przeczytanych tematów 338655
ja włsnie odwiedziłem i działa spróbuj jeszcze raz
Duuuużo czytania szykuje się dłuższa lekturka pozdrawiam

Wierzyć to znaczy ufać, kiedy cudów brak.
Muscles not grow on trees!

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 13700 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 60920
STRETCHING - rozciąganie mięsńihttp://www.kulturystyka.pl/atlas/stretching.htm

dobra robota, lap soga.

~mnie link tez nie dziala.

Doradca w dziale ,,Piłka nożna''

Nagrody w Typerze sfd.pl funduje Sklep Kibica http://www.ISS-sport.pl

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 4596 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 35012
Pod Firefox nie dziale, IE to samo...
moze pozniej
ciekawy artykul sog
napisał(a)
Ekspert
Szacuny 254 Napisanych postów 13305 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 45246
ja mam Opere 9.02

pzdr

Zmieniony przez - Rothen w dniu 2007-01-14 20:51:02

Ja swoje poglądy mam, ale teraz czasy takie, że na wszelki wypadek się z nimi nie zgadzam.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 21 Napisanych postów 13700 Na forum 13 lat Przeczytanych tematów 60920
pod IE nie dziala, pod OPERA smiga

Doradca w dziale ,,Piłka nożna''

Nagrody w Typerze sfd.pl funduje Sklep Kibica http://www.ISS-sport.pl

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 2 Napisanych postów 364 Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 4815
przydatny artykuł tego szukałem właśnie.sog poszedł.a link działa bynajmniej u mnie pod FF.pozdr.

"Trust yourself and don`t give up You know you better than anyone else"

I`m a sculptor of my body.

napisał(a)
Początkujący
Szacuny 14 Napisanych postów 4596 Wiek 29 lat Na forum 12 lat Przeczytanych tematów 35012
Juz dziala. Pozdrawiam
Nowy temat Wyślij odpowiedź
Poprzedni temat

Plan dla początkujacego

Następny temat

jaki to ciezar?

Magdalena Suwińska - ocena sylwetki Zioła na poprawę libido Interwały po treningu siłowym: co, jak i dlaczego? Powrót Papaja! Top 10 męskich sylwetek Jakie żelki po treningu? Katarzyna Rodzik Maliszewska - ocena sylwetki Trening funkcjonalny