1. Celem Turnieju jest popularyzacja sportów siłowych wśród młodzieży i osób dorosłych, a także propagowanie aktywnego, sportowego stylu życia.
2. Turniej ma charakter integracyjny i zasięg ogólnopolski.
II ZAWODY SĄ DOFINANSOWANE ZE ŚRODKÓW PFRON oraz GMINY MIASTA TARNOWA
III ORGANIZATOR
• Tarnowskie Zrzeszenie Sportowe Niepełnosprawnych START
IV MIEJSCE I TERMIN
1. Turniej odbędzie się w Państwowej Wyższej Szkole Zawodowej w Tarnowie ul. Mickiewicza 8, w dniu 26.11.2016. Początek turnieju o godz.10.00
2. Przyjazd uczestników turnieju w dniu 25.11.2016 do Ośrodka Sportowo - Rehabilitacyjnego GRAND w Chotowej, do godz. 18.00
3. Zakwaterowanie i wyżywienie w Ośrodku Sportowo – Rehabilitacyjnym GRAND w Chotowej
V UCZESTNICY TURNIEJU
1. Do zawodów zostaną dopuszczeni zawodnicy, którzy ukończyli w dniu zawodów 14 lat.
2. Do zawodów zostaną dopuszczeni zawodnicy niepełnosprawni zaproszeni przez organizatora
w uzgodnieniu z jednostkami organizacyjnymi START oraz zawodnicy pełnosprawni reprezentujący tarnowskie kluby sportowe.
3. Warunkiem dopuszczenia do turnieju jest posiadanie aktualnych badań lekarskich (książeczka zdrowia lub zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do udziału w turnieju oraz aktualne badanie EKG).
4. Do zgłoszenia prosimy dołączyć aktualne orzeczenia o niepełnosprawności zawodników.
5. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc organizator zastrzega sobie prawo do weryfikacji ilościowej zgłoszeń.
VI SPOSÓB RYWALIZACJI
1. Turniej obejmuje jedną konkurencję - wyciskanie sztangi leżąc na ławce rozgrywaną w kategoriach wagowych.
2. Przewiduje się rywalizację kobiet w kategorii open.
3. Przewiduje się rywalizację mężczyzn w kategorii open od 49 kg do 72 kg oraz w kategorii open od 80 kg do + 107 kg. Suma punktów uzyskana przez zawodnika według formuły IPC decyduje o klasyfikacji końcowej.
4. Zawodnicy niepełnosprawni – sprzęt (ława szeroka, sprzęt osobisty), ważenie oraz doliczanie wagi do ciężaru ciała dla amputantów wg przepisów IPC.
5. Zawodnicy pełnosprawni – sprzęt (ławka wąska, sprzęt osobisty) wg przepisów IPF.
6. Technika wykonania boju wg przepisów IPF (obowiązują trzy komendy sędziego: („start”, „góra”, „stojak”) – dotyczy wszystkich startujących zawodników.
7. Czas na wykonanie podejścia – 1 minuta dla zawodników zdrowych, 2 minuty dla zawodników niepełnosprawnych.
8. Nie wolno stosować koszulek specjalistycznych.
VII SĘDZIOWIE I OPIEKA LEKARSKA
1. Komisję sędziowską powołuje organizator.
2. W czasie Turnieju organizator zapewnia opiekę lekarską.
VIII NAGRODY
1. Za zajęcie I, II, III miejsca w poszczególnych kategoriach zawodniczki i zawodnicy otrzymują medale.
2. W miarę możliwości finansowych Organizator przewiduje puchary i nagrody rzeczowe
• dla zawodniczek w kat. open (wg formuły IPC) miejsca I-VI
• dla zawodników w kat. open (wg formuły IPC) do 72 kg, miejsca I-VI
• dla zawodników w kat. open (wg formuły IPC) powyżej 72 kg, miejsca I-VI
IX ZASADY FINANSOWANIA
1. Koszty organizacji turnieju pokrywa organizator.
2. Koszty dojazdu oraz ubezpieczenia zawodnicy pokrywają we własnym zakresie.
X PROGRAM ZAWODÓW
25.11.2016
18.00 – 20.00 – przyjazd zawodników, ważenie wszystkich kategorii
20.00 – odprawa techniczna w ośrodku GRAND
26.11.2016
10.00 – rozpoczęcie Turnieju
10.15 – 11.15 rywalizacja zawodniczek
11.30 – uroczyste otwarcie zawodów
11.45 – 13.00 rywalizacja pierwszej grupy zawodników
13.15 – 14.30 rywalizacja drugiej grupy zawodników
15.00 – dekoracja zawodników i uroczyste zakończenie Turnieju.
Organizator zastrzega możliwość zmian w programie minutowym w zależności od liczby zgłoszonych zawodników.
XI KOMISJA ODWOŁAWCZA
1. Komisję odwoławczą stanowią: sędzia główny zawodów, lekarz oraz przedstawiciel organizatora.
2. W sprawach nie objętych regulaminem decydować będzie Komisja Odwoławcza.
XII POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1. Za bezpieczeństwo podczas Turnieju odpowiedzialni są: sędzia główny, lekarz, trenerzy i kierownicy ekip.
2. Zgłoszenie zawodnika jest równoznaczne z brakiem przeciwwskazań do udziału w zawodach.
3. Zawodników obowiązuje regulaminowy strój sportowy, sprzęt pomocniczy (pas, bandaże) należy okazać przy ważeniu.
4. Prosimy o czytelne wypełnienie załącznika zgłoszeniowego nr 1 oraz załącznika personalnego nr 2 do regulaminu.
5. Interpretacja regulaminu należy do Organizatorów.
6. Zgłoszenia ekip w terminie do 20.11.2016 r. na adres: [email protected]
W sprawach organizacyjnych można kontaktować się bezpośrednio:
- Bogusław Szczepański tel. 608 447 869
- Bartłomiej Tott tel. 602 331 921
gregorterm