To że creapure jest droższa od innych to nie ulega wątpliwości, płaci się za markę, za certyfikat itp. Może też być lepsza, ale nie musi dla każdego.
Tak samo jest np z ZMA. Jakaś firma może sobie skonstruować swoje ZMA, ale nie może tego nazwać "ZMA" ponieważ ta nazwa zastrzeżona jest dla firmy "Snack System",która każe sobie słono płacić za używanie nazwy ZMA.
I jakaś mniejsza firma może wypuścić produkt o identycznym składzie i jakości, ale będzie on tańszy bo nie zapłacą za licencję i używanie nazwy.
Powiem Ci jeden przykład z polskiego rynku.
Jedna z czołowych firm na naszym rynku ma super drogie produkty (fakt że bardzo dobre) i polski dystrybutor ma 100% marży bo taką marżę wymaga od nich producent, właśnie dlatego żeby te odżywki wyróżniały się ceną i można było napisać że "jakość kosztuje".
Ta firma, gdyby miała marże podobne do moich to miałaby odżywki w cenie Vitalmaxa, ale wtedy ludzie myśleliby że to albo jakieś podróbki tej słynnej, renomowanej i drogiej firmy, ale firma ta przerzuciła się na tańsze surowce i robi lipę.
Tak naprawdę końcowa cena prawie kompletnie nie odzwierciedla klasy produktu bo zależności które się na nią składają jest bardzo dużo, o czym nawet ostatnio mówił Olimp w swoim dziale w związku z cenami ze sklepów internetowych z USA.
Ja w przyszłości będę miał np rybozę i MCT , ale nie mam możliwości dostać takich cen żeby się zbliżyć ceną do Olimpa przy tych produktach.
Na pewno będę miał droższe bo taniej nigdzie kupić nie można.
Czy to znaczy że będą lepsze? To że Olimp ma najtańszą rybozę, mct czy tribulusy na świecie to znaczy że mają lipę?
Nie. To znaczy że z jakiegoś powodu przyjęli taką politykę, która pozwala im sprzedawać dobre produkty w super cenach.
Poza tym hasło "renomowana firma" też jest błędne. Co to znaczy?
W Polsce renomowany jest np. Olimp , ale są kraje w których o Olimpie nikt nie słyszał i tam na pewno nie jest renomowany. Z kolei np. w USA super firmy to EAS czy
Metr-X a u nas na tą nazwę sporo klientów otwiera oczy ze zdziwienia.
Wystarczy pół roku dobrej reklamy i zaanagażowania w nią sporych środków finansowych żeby firma z nieznanej przeistoiczyła się w renomowaną nie zmieniając przy tym składów produktów.
Tych zależności jest wiele i z zewnątrz wygląda to dosyć prosto, natomiast jak się spojrzy na to od środka to jest to bardziej skomplikowane niż się wydaje.