mostkowanie wzmacniacza stereo:
w radiu pod warunkiem ze nie jest jakas najgorsza lipa masz wyjscie na koncowke mocy, wyjscie stereo po przedwzmacniaczu czyli mozesz bezposrenio sterowac glosnosc i barwe dzwieku z radia samochodowego, podlanczasz to do koncowki czyli wzmacniacza, i w kazdym wzmacniaczu jest opcja mostku tz zamiast dwoch glosnikow podlanczasz jeden tyle ze z jednego kanalu plus a z drugiego minus, na wzmacniaczu zawsze jest to zaznaczone, dwa wejscia zostawiasz niepodlanczane, ale tak ma byc dzieki temu masz 180% mocy na jeden glosnik, czyli z koncowki 2x100 robi ci sie 1x180 i to w zupelnosci wystarczy nie maniakalnemu uzytkownikowi, dlaczego jeden glosnik?
dwoch nie ma sensu bo po pierwsze zawalisz caly bagaznik a po drugie jezeli bedzie zbyd duza powierzchnia glosnikow basowego te glosniki ci sie wyciszą w samochodzie, to tak jak kolumny estradowe w domu, niby jest moc i czym do***ac ale ten dzwiek gdzies znika, i np po otworzeniu przednich dzwi bedzie lepiej slychac, z samochodu zrobi ci sie tuba i bas bedziesz slyszal 5-10 metrow od samochodu,
"nie dawac wzmocnienia w kabinie" nie ma sensu, odkrecasz bas w koncowce przykrecasz w radiu i efekt jest naprawde nie wyobrazalny - dlatego napisalem ze radio najlepsze by bylo 4x40 jezeli ma ponizej 20W na kanal to z czasem ci sie nie bedzioe podobac bo sie przyzwyczaisz, na poczatku bdzie za***iscie, ale czlowiek do dobrego szybko sie przyzwyczaja :) te glosniczki 10cm napewno ci nie wystarcza i tu pytananie jakie masz miejsca na glosniki w samochodzie.
tak podlanczyc sam bas do wzmacniacza a glosniki tylko do radia, w kazdym radiu z tego wieku jest 4 kanaly na wyjsciu :)
co do sotaniego pytania napisz jakie glosniki mozesz wsadzic do samochodzu gdzie i jakich rozmiarow masz otwory na glosniki
to wszystko co ci napisalem wiem z doswiadczenia a nie z ksiazek czy broszurek, projektuje z zamilowania takie rzeczy :) to moje hobby zaraz po silce